Alle gode ting er tre

Så bra <3 Jeg var også på TUL 7+4 etter å ha flippa ut pga en strimmeltest:p jeg er 14+0 idag!<3 hadde siste ul 12+4 og alt så veldig veldig fint ut, heldigvis! Vekstkontroll i uke 16 og OUL uke 18+4, så håper dette blir spira som sitter helt til termin <3

Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, og det er sannelig ikke lett å holde nervene under kontroll når man har opplevd å miste tidligere. Gått du har fått noen sjekker nå og at alt ser bra ut ❤️ Jeg tror og håper dette blir spiren som sitter hele veien ☺️
 
Bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, og det er sannelig ikke lett å holde nervene under kontroll når man har opplevd å miste tidligere. Gått du har fått noen sjekker nå og at alt ser bra ut ❤️ Jeg tror og håper dette blir spiren som sitter hele veien ☺️
Nei, det er lettere sagt enn gjort! Mistet i uke 8(sa) og 13 MA(dødt uke 9 ca). Så dette er en stort for meg <3 får hyppige kontroller etter uke 16 på sykehuset pga medisiner som kan hemme vekst hos fosteret. Frem til uke 12, har jeg med glede betalt 1000,- for 3 private UL for å roe nervene <3 jeg krysser fingrene for oss begge :)
 
5+1

I dag begynner hjertet å slå i følge appen, tenk så utrolig ❤️ Tok en digital test i dag og hadde håpet på 3 +, men fikk bare 2-3. Men åpnet testen etterpå (selv om jeg vet man ikke skal gjøre det), og testen har i hvert fall blitt mørkere siden torsdag forrige uke. Sammenligner jeg den med et bilde jeg kom over forrige gang jeg var gravid, syns jeg det ser ut som jeg nesten er på 3 +, så er egentlig ikke urolig for at den ikke viser 3 +.

Av symptomer så føler jeg meg ganske oppblåst, har litt luft i magen og ømme pupper. Kan tidvis føle meg litt uggen, men er ikke så ille at jeg vil kalle meg kvalm. Håper jeg får et fint og symptomfritt svangerskap, selv om jeg gjerne skulle hatt noen flere symptomer for å føle meg sikker på at jeg er gravid.

Godt nytt år til alle dere fine som titter innom. Måtte 2020 bli året alle dere som ønsker det får barn ❤️☺️

Legger ved bilde av strimmelen min som var inni, og beskrivelse av en annen som har fått 1-2, 2-3 og 3+.
 

Vedlegg

  • 32F29DA6-8C99-4AA7-98C0-E863599FD339.jpeg
    32F29DA6-8C99-4AA7-98C0-E863599FD339.jpeg
    39,8 KB · Visninger: 110
  • C37802F4-89FA-4792-982B-076317FC77F0.jpeg
    C37802F4-89FA-4792-982B-076317FC77F0.jpeg
    31,6 KB · Visninger: 107
Last edited:
5+2
Skulle egentlig vente til i morgen med å ta en ny digital, men klarte ikke å vente lenger. Så glad for å se 3 +. Nå er jeg ferdig med testingen, og eventuelle bekymringer booker jeg ultralyd for. Jeg kommer til å følges opp ekstra på grunn av dobbelt livmor, og første ultralyd er allerede 17. januar.

:smiley-bounce016

- Booke tidlig ultralyd ❤️
- Gjennomføre tidlig time hos fastlegen ❤️
- Få 2-3 på digital ❤️
- Få 3 + på digital ❤️
- Gjennomføre tidlig ultralyd 17.01
- Gjennomføre første time med jordmor/fastlegen
 

Vedlegg

  • 11C5C2D1-7E74-44CB-8C10-0991013088EE.jpeg
    11C5C2D1-7E74-44CB-8C10-0991013088EE.jpeg
    36,5 KB · Visninger: 156
5+2
Skulle egentlig vente til i morgen med å ta en ny digital, men klarte ikke å vente lenger. Så glad for å se 3 +. Nå er jeg ferdig med testingen, og eventuelle bekymringer booker jeg ultralyd for. Jeg kommer til å følges opp ekstra på grunn av dobbelt livmor, og første ultralyd er allerede 17. januar.

:smiley-bounce016
Hurra! :Heartred Skal selv ta digital på fredag, da er jeg 6+0, men man er alltid bekymret for at den ikke skal vise 3+... Gleder meg til å lese hvordan det gikk på UL :woot:
 
Hurra! :Heartred Skal selv ta digital på fredag, da er jeg 6+0, men man er alltid bekymret for at den ikke skal vise 3+... Gleder meg til å lese hvordan det gikk på UL :woot:

Så spennende og skummelt. Alltid skummelt å se hva testene viser. Jeg fant litt ro i å åpne testen og se på hvor sterke strimlene var da jeg fikk 2-3, for det visste jeg at det nærmer seg. Lykke til med testing ☺️❤️
 
Så godt å ha fått 3+ nå:)❤️
Blir spennende med ultralyd da:D
Skal på OUL dagen før deg. Da krysser vi fingrene for gode, sunne babyer på oss begge i 2O20:dummy:❤️
 
Gratulerer så mye, herlig å starte året slik :D
 
5+5

Tok en test på kveldsurin i dag bare for gøy, og det var fint å se at teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken. Følger meg veldig fin i formen, så har litt vanskelig for å forstå at jeg faktisk er gravid. Har litt murringer i magen og ømme pupper, men det stopper nesten der. Er kanskje litt sliten, men vanskelig å vite siden jeg er på ferie og sover mye. Kan føle meg litt uggen noen ganger, men det er nesten så jeg tror det er at jeg innbiller meg det siden det er så «svakt».
 

Vedlegg

  • 18F89ECE-F7BC-492D-903B-A6DF7F587554.jpeg
    18F89ECE-F7BC-492D-903B-A6DF7F587554.jpeg
    29,7 KB · Visninger: 126
6+2

Nå har kvalmen begynt å komme. Eller, foreløpig kaller jeg det uggenhet, men syns det snart er så ille at jeg kan kalle det kvalm. Er tilbake fra ferie og skal på jobb for første gang i år i dag. Har spist et tørt knekkebrød i sengen og venter på at uggenheten skal gå over...

Ellers har jeg følt at energien er grei, men er kanskje vanskelig å vite om den er lavere når man har hatt ferie. Blir noen spennende dager på jobb der jeg antar kanskje noen flere symptomer vil dukke opp ☺️

Foreløpig er jeg veldig glad for kvalmen, for tar det som et veldig godt tegn. Men spent på hvor lenge det varer...
 
7+3

Nå går tiden endelig litt raskere, og jeg er glad for hver dag tiden går og jeg kjenner symptomer. Er kvalm hver morgen nå, men kaster heldigvis ikke opp. Kvalmen går som regel over etter jeg har spist frokost eller rundt lunsj-tider. På kvelden er jeg fin i formen og har masse energi, men puppene blir gjerne ømmere på kvelden. I morgen skal jeg på første TUL - og jeg er så spent ❤️☺️

Oppdatert liste over milepæler:

- Booke tidlig ultralyd ❤️
- Gjennomføre tidlig time hos fastlegen ❤️
- Få 2-3 på digital ❤️
- Få 3 + på digital ❤️
- Gjennomføre tidlig ultralyd 17.01
- Gjennomføre første time med jordmor 04.02
- Nå uke 12+0

Ønsker dere alle en fin dag ☺️
 
7+3

Nå går tiden endelig litt raskere, og jeg er glad for hver dag tiden går og jeg kjenner symptomer. Er kvalm hver morgen nå, men kaster heldigvis ikke opp. Kvalmen går som regel over etter jeg har spist frokost eller rundt lunsj-tider. På kvelden er jeg fin i formen og har masse energi, men puppene blir gjerne ømmere på kvelden. I morgen skal jeg på første TUL - og jeg er så spent ❤️☺️

Oppdatert liste over milepæler:
- Booke tidlig ultralyd ❤️
- Gjennomføre tidlig time hos fastlegen ❤️
- Få 2-3 på digital ❤️
- Få 3 + på digital ❤️
- Gjennomføre tidlig ultralyd 17.01
- Gjennomføre første time med jordmor 04.02
- Nå uke 12+0

Ønsker dere alle en fin dag ☺️

Så koselig oppdatering, minus dette med kvalmen.:happy::happy:
Ville bare titte innom og si takk for at du tipset meg om å bestille en sjekk hos Medicus. Jeg er satt opp til gynsjekk om en uke. Håper det klaffer for meg etter litt hjelp fra dem.

Lykke til på TUL i morgen! :Heartred
 
Så koselig oppdatering, minus dette med kvalmen.:happy::happy:
Ville bare titte innom og si takk for at du tipset meg om å bestille en sjekk hos Medicus. Jeg er satt opp til gynsjekk om en uke. Håper det klaffer for meg etter litt hjelp fra dem.

Lykke til på TUL i morgen! :Heartred

Tusen takk - veldig spent og litt nervøs ☺️

Så hyggelig å høre. Jeg har fått hjelp av så mange flinke og snille folk her inne, så hyggelig å kunne hjelpe litt tilbake. Du får oppdatere meg på hvordan det går neste uke ❤️ Masse lykke til ☺️
 
7+4

I dag var jeg på ultralyd og fikk se hjertet slå. Herlighet for en fantastisk følelse. Trodde lille spire skulle ligge i høyre livmor, men det viste seg at den lille luringen hadde lagt seg i den venstre livmoren. Alt så fint ut og jeg ble målt til 8+1, men beholder nok min egen beregning inntil videre. Den lille ble målt til mellom 12,2 mm.

Man ser ganske tydelig på ultralydbildet at jeg har to horn. Alt er speilet, så derfor det ser ut som lille ligger til høyre.

Magefølelsen har hele tiden sagt jente og i følge Ramzi-metoden ser det ut til at det kan være jente. Det blir spennende å se om det stemmer, men vi blir veldig glad for begge kjønn. Har satt opp ny ultralyd igjen om fire uker ❤️
 

Vedlegg

  • 6C6EF5DF-0420-4BDB-B720-49AC35EC6D23.jpeg
    6C6EF5DF-0420-4BDB-B720-49AC35EC6D23.jpeg
    52,1 KB · Visninger: 197
Last edited:
Back
Topp