CD19 - Oppdatering gynekologtime
Gynekologen trodde ikke jeg hadde hatt eggløsning. Fant en follikkel på 13 mm i den høyre eggstokken, så får nok ikke eggløsning før ut i neste uke. Forrige gang jeg var hos legen på en fredag, fant de en follikkel på 15 mm og da kom eggløsningen tirsdagen etterpå. Vil derfor selv tippe på at den kommer mellom tirsdag og fredag neste uke, men aner ikke om kroppen min fungerer likt hver syklus. Slimhinnen var også tykk og fin, på 8 mm. Husker jeg riktig fra sist, så var den da 6 mm (med større follikkel).
Det som bekymrer meg litt er at jeg egentlig ikke vet om den høyre livmoren fungerer siden vi aldri fikk kontrastvæske opp i den, men håper på det. Hvis ikke blir det dobbel dose letrozol neste syklus og kanskje en skikkelig god eggløsning på venstre side.
Hun sa forresten også at så lenge jeg ikke har mange LH-topper uten eggløsning, så tar ikke egget noe skade og blir ikke noe dårligere om det slippes sent. Det er, så vidt jeg forstod, når man får LH-økning som påvirker egget at det tar skade.
Skal også ta blodprøve for å sjekke hormonnivåene og om jeg har hatt eggløsning. Får en telefon av henne på mandag med prøveresultatene