Alle gode ting er tre

Booket meg time til gynekologen til hun som utredet meg. Kjenner jeg er såpass usikker på om eggløsning har vært eller i det hele tatt nærmer seg, hva jeg skal gjøre hvis mensen kommer i juleferien (skal jeg ta enkel eller dobbelt kur etc.), så syns det er greit å få snakket med en fagperson. Kjente dagen ble mye bedre med en gang timen var booket ❤️ Oppdaterer hvordan det har gått i 13:30-tiden ☺️
Hørtes veldig lurt ut :) Håper du blir litt klokere etter den timen ❤️
 
Booket meg time til gynekologen til hun som utredet meg. Kjenner jeg er såpass usikker på om eggløsning har vært eller i det hele tatt nærmer seg, hva jeg skal gjøre hvis mensen kommer i juleferien (skal jeg ta enkel eller dobbelt kur etc.), så syns det er greit å få snakket med en fagperson. Kjente dagen ble mye bedre med en gang timen var booket ❤️ Oppdaterer hvordan det har gått i 13:30-tiden ☺️

Så bra du booket timen! Samme med meg, humøret blir straks bedre når jeg har "iverksatt tiltak" som jeg føler bringer meg nærmere målet. Da føles det i det minste ut som om man faktisk gjør noe, og ikke bare sitter og venter på EL eller hva det skulle være :hilarious: Du er på Medicus, ja?
 
Så bra du booket timen! Samme med meg, humøret blir straks bedre når jeg har "iverksatt tiltak" som jeg føler bringer meg nærmere målet. Da føles det i det minste ut som om man faktisk gjør noe, og ikke bare sitter og venter på EL eller hva det skulle være :hilarious: Du er på Medicus, ja?

Ja, Medicus i Oslo. Hos en som heter Anne Ragnhild. Skikkelig bra dame ☺️
 
Booket meg time til gynekologen til hun som utredet meg. Kjenner jeg er såpass usikker på om eggløsning har vært eller i det hele tatt nærmer seg, hva jeg skal gjøre hvis mensen kommer i juleferien (skal jeg ta enkel eller dobbelt kur etc.), så syns det er greit å få snakket med en fagperson. Kjente dagen ble mye bedre med en gang timen var booket ❤️ Oppdaterer hvordan det har gått i 13:30-tiden ☺️
Håper du får vite hva som skjer og hva som skjer videre :happy: værste som er å gå rundt usikker :bored:
 
CD19 - Oppdatering gynekologtime
Gynekologen trodde ikke jeg hadde hatt eggløsning. Fant en follikkel på 13 mm i den høyre eggstokken, så får nok ikke eggløsning før ut i neste uke. Forrige gang jeg var hos legen på en fredag, fant de en follikkel på 15 mm og da kom eggløsningen tirsdagen etterpå. Vil derfor selv tippe på at den kommer mellom tirsdag og fredag neste uke, men aner ikke om kroppen min fungerer likt hver syklus. Slimhinnen var også tykk og fin, på 8 mm. Husker jeg riktig fra sist, så var den da 6 mm (med større follikkel).

Det som bekymrer meg litt er at jeg egentlig ikke vet om den høyre livmoren fungerer siden vi aldri fikk kontrastvæske opp i den, men håper på det. Hvis ikke blir det dobbel dose letrozol neste syklus og kanskje en skikkelig god eggløsning på venstre side.

Hun sa forresten også at så lenge jeg ikke har mange LH-topper uten eggløsning, så tar ikke egget noe skade og blir ikke noe dårligere om det slippes sent. Det er, så vidt jeg forstod, når man får LH-økning som påvirker egget at det tar skade.

Skal også ta blodprøve for å sjekke hormonnivåene og om jeg har hatt eggløsning. Får en telefon av henne på mandag med prøveresultatene :)
 
Last edited:
CD19 - Oppdatering gynekologtime
Gynekologen trodde ikke jeg hadde hatt eggløsning. Fant en follikkel på 13 mm i den høyre eggstokken, så får nok ikke eggløsning før ut i neste uke. Forrige gang jeg var hos legen på en fredag, fant de en follikkel på 15 mm og da kom eggløsningen tirsdagen etterpå. Vil derfor selv tippe på at den kommer mellom tirsdag og fredag neste uke, men aner ikke om kroppen min fungerer likt hver syklus. Slimhinnen var også tykk og fin, på 8 mm. Husker jeg riktig fra sist, så var den da 6 mm (med større follikkel).

Det som bekymrer meg litt er at jeg egentlig ikke vet om den høyre livmoren fungerer siden vi aldri fikk kontrastvæske opp i den, men håper på det. Hvis ikke blir det dobbel dose letrozol neste syklus og kanskje en skikkelig god eggløsning på venstre side.

Hun sa forresten også at så lenge jeg ikke har mange LH-topper uten eggløsning, så tar ikke egget noe skade og blir ikke noe dårligere om det slippes sent. Det er, så vidt jeg forstod, når man får LH-økning som påvirker egget at det tar skade.

Skal også ta blodprøve for å sjekke hormonnivåene og om jeg har hatt eggløsning. Får en telefon av henne på mandag med prøveresultatene :)

Godt å få litt svar på ting, og ikke minst avklart føre juletiden!:happy:
 
CD20
Glad jeg dro til gynekologen i går og nå vet at det er en stund til eggløsningen kommer. Da kan jeg ta noen dager testepause og ikke stresse med det. Jeg tipper selv at jeg får positiv eggløsningstest mellom tirsdag og fredag neste uke.

Sånn det ser ut nå ligger det an til at jeg får mensen omtrent på julaften. I høst har jeg fått mensen eller spontanabortert på tre av tre utenlandsturer jeg har vært på. Kjenner det er skikkelig kjipt at jeg skal få mensen på de hendelsene som skulle ha vært de hyggeligste i høst/vinter, det setter en liten demper på de fine dagene. Men, får prøve å tenke at det er et lite håp for at jeg også kan få en positiv test på julaften ❤️ Håper så inderlig at det snart skal klaffe ❤️
 
CD21
Jøss, er ikke dette en positiv test a? Jeg som trodde jeg måtte vente langt ut i neste uke. Gynekologen sa jeg kunne ta testefri på lørdag, men begynne å teste igjen fra kanskje søndag. Tenkte at det gidder jeg ikke, for eggløsning kommer senere enn det hvis follikkelen var på 13 mm.

Så glad nå ☺️ Lager kaffe på sengen til mannen og forteller han om den positive testen etter sengekosen. Han tåler fint å høre om det før også, men litt gøy å si det etterpå.
 

Vedlegg

  • 3A5C83EB-1F26-4E66-AA06-BA05555391BC.jpeg
    3A5C83EB-1F26-4E66-AA06-BA05555391BC.jpeg
    15,2 KB · Visninger: 140
Last edited:
CD21
Jøss, er ikke dette en positiv test a? Jeg som trodde jeg måtte vente langt ut i neste uke. Gynekologen sa jeg kunne ta testefri på lørdag, men begynne å teste igjen fra kanskje søndag. Tenkte at det gidder jeg ikke, får eggløsning kommer senere enn det hvis follikkelen var på 13 mm.

Så glad nå ☺️ Lager kaffe på sengen til mannen og forteller han om den positive testen etter sengekosen. Han tåler fint å høre om det før også, men litt gøy å si det etterpå.
Den der er positiv, ingen tvil! Krysser fingrene for dere!
 
Hei, vi har ofte havnet i samme IKM-gruppe, men så ikke at du hadde dagbok før nå. Blir spennende å følge med i dagboka di fremover, håper dette er deres prøveperiode! :Heartpink

Jeg fikk forresten også positiv EL-test i dag så da ligger vi rimelig likt i løypa igjen :woot:
 
Hei, vi har ofte havnet i samme IKM-gruppe, men så ikke at du hadde dagbok før nå. Blir spennende å følge med i dagboka di fremover, håper dette er deres prøveperiode! :Heartpink

Jeg fikk forresten også positiv EL-test i dag så da ligger vi rimelig likt i løypa igjen :woot:

Så gøy at vi ligger helt likt, håper vi begge får en positiv graviditetstest i julegave i år ❤️ Så hyggelig at du vil følge, har du dagbok du også?
 
CD21 - kveld!

Måtte ta en test til bare for å se smilefjeset lyse mot meg. Ingen tvil :sign17 :downtown

Whoop! Så bra at EL endelig er her :D

Skjønner hva du mener med å få tester rett før eller i forbindelse med turer og annet sosialt/begivenheter. Er liksom vanskelig å holde maska :oops: Forhåpentligvis blir det bare jubel i uke 52!
 
Whoop! Så bra at EL endelig er her :D

Skjønner hva du mener med å få tester rett før eller i forbindelse med turer og annet sosialt/begivenheter. Er liksom vanskelig å holde maska :oops: Forhåpentligvis blir det bare jubel i uke 52!

Jeg håper det! Julaften blir definitivt et par hakk bedre med positiv test rett før. Er du 7 DPO i dag? Når ryker første test? Og har du kjent noen symptomer? ☺️
 
Jeg håper det! Julaften blir definitivt et par hakk bedre med positiv test rett før. Er du 7 DPO i dag? Når ryker første test? Og har du kjent noen symptomer? ☺️

Riktig, bra husket! :D

Innbiller meg at jeg var litt uggen i morgest og synes tidvis puppene er ømme (men det kan skyldes en nylig treningsøkt hvor jeg tok litt hardt i på bryst :hilarious:). Ellers er det humørsvingninger, men også dette kan være normalt for meg :p Prøver mao. å ikke legge for mye i det, men du vet hvor vanskelig det er!

Test ryker på fredag fordi helgen går med til julebord og det er greit å vite om man skal avstå helt fra alkohol. Hvis ikke hadde jeg nok prøvd å vente til etter IKM som sist :)
 
Hvordan går det i DPO-land? :)

Føler meg veldig mye gladere enn i «vente-på-el-på-overtid-land». Tror det er tidlig å kjenne etter symptomer, men i går hadde jeg likevel en ganske øm og vond følelse i livmor. Håper det er positivt - ble skikkelig støl i livmor fra 6 DPO sist. Veldig spent på utviklingen, har gått fra å være veldig pessimist til litt optimist igjen ❤️ hvordan går det med seg?
 
Føler meg veldig mye gladere enn i «vente-på-el-på-overtid-land». Tror det er tidlig å kjenne etter symptomer, men i går hadde jeg likevel en ganske øm og vond følelse i livmor. Håper det er positivt - ble skikkelig støl i livmor fra 6 DPO sist. Veldig spent på utviklingen, har gått fra å være veldig pessimist til litt optimist igjen ❤️ hvordan går det med seg?

Åh så deilig å føle seg litt optimistisk igjen! Kjenner meg så igjen i det du beskriver, humøret snur liksom helt etter EL :hilarious: Støl i livmor er bra! Krysser fingrene for flere symptomer og sensommerbabyer på oss begge :)

Her er jeg forsiktig optimist, tror første test ryker i morgen (10 DPO) :angelic:
 
Back
Topp