Alle gode ting er tre?

Poff, falt litt sammen, langt nede, etter at det jeg skrev gikk opp for meg. Påska blir meg og ungene. Og mine foreldre. Ikke mannen jeg er gift med. Og at jeg ikke vet om vi har sommerferie sammen. Og at jeg er lei, lei, lei av "middag for tre". Jeg er gift. Jeg er ikke alenemor. Jeg liker å være gift. Jeg savner å leve hverdagen sammen med mannen min. Spise middag sammen. Snakke sammen. Se en film i armkroken. Være sammen.

Det er ikke menneskelig slik mannen din holder på!
Finnes det noe håp for bedring? Er det aktuelt å skifte jobb? Skjønner at det er stressende på jobb av og til, og jobber selv periodevis 'dag og natt', men ikke jevnt over slik jeg opplever det er for mannen din...
Det er litt begrensa hvor lenge man som familie kan synes dette er ok...

Det er aktuelt å bytte ja. Vi får se.

Det er håp om bedring. Tidligst etter påske.

Det er altfor mye jobb og altfor mye "alenemamma-tid" for deg. Jeg håper virkelig at det roer seg etter påske eller ny jobb. Det her blir da bare verre og verre? :confused:

Dere må jo spise middagene sammen. Og ha ferie sammen. Og tid med barna begge to. ♥

Det føles egentlig som om det blir bedre, men reelt er det verre, det er bare jeg som har vennet meg til det. Jeg gleder meg over at han kom hjem i tide til på lese nattahistorie til dem i går (og så jobbe på hjemmekontor til jeg kom innom for å si natta. Hjemmekontoret er på gjesterommet hvor det står en utslått sovesofa, han la seg på den med pledd og sa "kom her", så la jeg meg i armkroken hans og sovnet der, sånn av og på, til jeg la meg en time senere. Han ble med.

I dag kom han hjem litt før seks og tok guttungen med bort på fotballklubbhuset og køpte litt trenignstøy til både seg selv og guttungen, før han kom hjem, skiftet sko (ellers hadde han allerede skiftet) og gikk på trening. I morgen kommer han trolig også hjem, sånn ca 17-1715, i tide til å følge guttungen på trening.

Og torsdag er det foreldresamtale på skolen, 1530, jeg håper han blir med dit. Selvsagt er det hjemmekontorjobn hver kveld/natt, men han kommer hjem.

Det er bare det at nå i 2015 setter jeg pris på det, for det er jo så kjekt at ungene ser ham. Høsten 2014 spiste han kveldsmat sammen med dem de fleste dagene i uka (han kom hjem til de skulle spise. Han mptte ha mat, og de kverlds, så da spiste de sammen) De ser ham altså reelt sett mindre nå i vår enn i høst (Januar og halve februar var unntakstilstand uansett. Da jobbet en av oss til egen leggetid og vel så det til enhver tid. Forskjellen er at når jeg slutta, begynte han å gjøre det hver dag, i stedet for å komme hjem sånn han gjorde før)

Vi trenger tid sammen. Vi gjør virkelig det. Vi er jo en familie.

Håper virkelig det blir bedring for dere snart. Det høres ikke noe særlig ut å leve som "alenemamma" når man egentlig er alt annet enn det. Du er flink og tøff som holder ut, synes jeg!

Jeg er ikke alenemamma nei, det er nettopp det. Jeg er gift med barnas far, Vi prøver til og med å lage et barn til.

Det er bare slitsomt å da se ham en liten time på morgenen, flere dager i strekk. Denne uka langt bedre, han kommer hjem før de legger seg i alle fall 3 dager, og blir med på skolen torsdag på foreldremøtet, men mulig drar han på jobb etterpå mens jeg da henter med meg ungene hjem til middag.

Han ble overrasket når jeg påpekte at i har spist EN hverdagsmiddag sammen i 2015.

Mer optimist i dag.

Jobbe skal han. Og sånn blir det.

Men i dag skinner sola. Og det er meldt å holde lenge. Vi skal oppsøke vinter på søndag, gå en liten skitur med ungene.

Og så skal jeg så tomater.

Ja. Jobbe foreløpig. Så må det bli en bedre løsning.

Sol og tomater er bra! Jeg har lyst på tomatplanter. Får kanskje gjøre noe med det.

Kjøp frø og så nå. Eller kjøp miniplante på gartneri eller plantasjen. Du får dem med tomat på om noen mnd. Vesentlig rimeligere å så.Og gøy

Jeg kan så til helgen. Om jeg husker det. Men det blir vanskelig i påsken da.

Sant nok. Påskeferie krever gjennomtenkt vanningssystem.

Undervanningsmatte/selvvanningssystem.

Men da er du ikke på heeeelt rimelig enda, og har du bare lyst på et par planter er det lettere å kjøpe et par små på gartneri rett etter påske?

Du kunne fått av meg om du var i nærheten, men jeg tror ikke de egner seg i posten. Kan jo prøve, de er ikke så store over påske.
Mine altså

Så ja, det vil jeg gjøre med ungene også. Stas! cherrytomater og urter tenker jeg. hva har du sådd?

Livet blir langt enklere om man aksepterer det slik det er, så hurra for tankegangen din sånn sett. Men over tid kan man ikke bare putte fingeren i jorda og la det skure og gå. Håper jobben til mannen din innser at de er i ferd med å drive han fra seg og skjerper inn på arbeidsmengden hans. (og sikkert til øvrige kollegaer også. Ansette flere kanskje?)

Jeg har hittil sådd chili, paprika, basilikum, oregano og jordbær. Planen nå er masse tomat.
Etterhvert agurk, mais, løk, gressløk, salat, sukkererter og litt blomster

Jeg skal sparke liv i hagebloggen min etterhvert, når jeg bare finner en måte at jeg ikke outer meg selv helt skal dere få se den.

Vi får se. Kanskje jeg kan ta med plantene mine på hytta. :D

Du er så flink som sår så mye!

Vi får se. Kanskje jeg kan ta med plantene mine på hytta. :D

Du er så flink som sår så mye!
Det har jeg gjort før, tatt med på påskeferie til mamma og pappa. Men det er lettere de årene vi er hjemme i påska.

Det har jeg gjort før, tatt med på påskeferie til mamma og pappa. Men det er lettere de årene vi er hjemme i påska.

Hva gjør du med plantene i år da?

Jeg er jo hjemme i påska, så jeg vanner dem når de trengs

Jeg er jo hjemme i påska, så jeg vanner dem når de trengs

Åja, trodde du skulle avgårde jeg. Surrer. :) Hjemme burde ikke være noe problem for plantene.

Back
Topp