Alle gode ting er tre?

Synes det hadde vært kult om du fikk et ekte drivhus. Du som er så flink med å få med ungene også, tenk alt de kunne lære og smake på. Koster det mye?

Edit: Og så ble jeg så glad for å lese at du har en bedre dag i dag, for jeg fikk så vondt av deg i går, men så glemte jeg å kommentere det etter å ha lest hele avsnittet om alt du skulle så nå. :)

de er jo med å så, vanne, stelle og smake uansett da. Det ble agurk, tagetes (krydderblomster, dessuten greit å ha innimellom tomatene mot udyr), sjarlottløk, to sorter tomat og et par typer salat i dag.

Ettersom vi bor vindutsatt til, tørr jeg ikke kjøpe et billig drivhus.

Man får drivhus til et par tusen kroner. Jeg tror nok fort at jeg vil ha et til mer sånn TI enn TO, siden jeg vil ha et kraftig et som ikke blåser over til naboen i første storm, liksom. Greit, jeg skal ikke kreve at det holder i en orkan. Dem er det gjerne 10-15 år mellom, og i verste fall får forsikringa ta det. (dog, jeg vil sikre det etter beste evne ved slike meldinger. Men både nyttårsorkanen og juleorkanen jeg kan huske har egentlig kommet uten at jeg kan huske at vi visste at det skulle bli sånn...) Men, en skikkelig STORM har vi jo flere ganger i året, så det må det tåle, og da tørr jeg ikke 1500 kr på plantasjen, altså. Til gjengjeld får jeg da et som har tykkere vegger, dvs, holder bedre på varmen også, når jeg først går for et dyrere ett.

HVOR dyrt det blir avhenger av størrelse, tykkelse på platene, og fundament. Sette på bakken? På en treplatt? Legge heller? Mure en liten grunnmur for å få det høyere? Legge inn strøm, så det er mulig med en liten varmeovn på høsten, evt helårsdrift? (Skjøteledning funker, men er ikke egentlig en lovlig løsning på varig basis) Legge inn vann? Det kan fort bli dyrt, dyrt, dyrt. Men det har jeg ikke planer om da.

Men 10-20 kan jeg fort klare å bruke...

Jeg sparte de kontantene jeg fikk til busrdagen i fjor da, det var vel faktisk ca 5000, så jeg er et stykke på vei, og blir 35 i sommer. Har lurt vagt på om jeg skulle finne på en slags "til bursdagen min ønsker jeg meg drivhus, så istedet for gaver, heller et bidrag til det. kan du bidra med litt hjelp til å montere? Grave og ordne? (Det er ikke FLATT der det skal stå, så NOE må gjøres med grunnen i alle fall) Gode råd om blomster og drift? (svigermor kjøpte seg et drivhus (av den rimligere typen, og satte rett på plenen. Hun bor i en absolutt annen del av landet, og skjønner utmerket at det hadde ikke stått lenge her...jeg er lettere misunnelig på henne...)"

Vi får se. Muligens ikke denne sommeren, rett og slett fordi mannen ikke er helt komfortabel med stort pengeforbruk så lenge han ikke har fast jobb. Også har jeg jo bursdag såpass sent på sommeren at det er begrenset tid igjen av sesongen. Vi får se, rett og slett.

vente og se, der også?
 
Godt du føler deg bedre :) Sniker litt på deg (håper det er greit) og håpet jo det skulle gå veien for dere denne måneden.

Høres ut som dere har grønne fingre. Så flinke dere er :) Kanskje vi også skulle kjøpt noen frø. Ble litt inspirert :) Tagetes er fine, men det er det ingen vits i å så det her, for her er det mye brunsnegler og de ELSKER tagetes, blæ!


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke sett en brunsnegl enda. Mamma trodde hun så en i hagen vår i fjor. Det var derimot den med stripe på. Den "snille", den som spiser de ekle.

Men, så har jeg vel også egentlig lest at en del opplever at sneglene er så glade i disse at da får salaten stå i fred...
 
de er jo med å så, vanne, stelle og smake uansett da. Det ble agurk, tagetes (krydderblomster, dessuten greit å ha innimellom tomatene mot udyr), sjarlottløk, to sorter tomat og et par typer salat i dag.

Ettersom vi bor vindutsatt til, tørr jeg ikke kjøpe et billig drivhus.

Man får drivhus til et par tusen kroner. Jeg tror nok fort at jeg vil ha et til mer sånn TI enn TO, siden jeg vil ha et kraftig et som ikke blåser over til naboen i første storm, liksom. Greit, jeg skal ikke kreve at det holder i en orkan. Dem er det gjerne 10-15 år mellom, og i verste fall får forsikringa ta det. (dog, jeg vil sikre det etter beste evne ved slike meldinger. Men både nyttårsorkanen og juleorkanen jeg kan huske har egentlig kommet uten at jeg kan huske at vi visste at det skulle bli sånn...) Men, en skikkelig STORM har vi jo flere ganger i året, så det må det tåle, og da tørr jeg ikke 1500 kr på plantasjen, altså. Til gjengjeld får jeg da et som har tykkere vegger, dvs, holder bedre på varmen også, når jeg først går for et dyrere ett.

HVOR dyrt det blir avhenger av størrelse, tykkelse på platene, og fundament. Sette på bakken? På en treplatt? Legge heller? Mure en liten grunnmur for å få det høyere? Legge inn strøm, så det er mulig med en liten varmeovn på høsten, evt helårsdrift? (Skjøteledning funker, men er ikke egentlig en lovlig løsning på varig basis) Legge inn vann? Det kan fort bli dyrt, dyrt, dyrt. Men det har jeg ikke planer om da.

Men 10-20 kan jeg fort klare å bruke...

Jeg sparte de kontantene jeg fikk til busrdagen i fjor da, det var vel faktisk ca 5000, så jeg er et stykke på vei, og blir 35 i sommer. Har lurt vagt på om jeg skulle finne på en slags "til bursdagen min ønsker jeg meg drivhus, så istedet for gaver, heller et bidrag til det. kan du bidra med litt hjelp til å montere? Grave og ordne? (Det er ikke FLATT der det skal stå, så NOE må gjøres med grunnen i alle fall) Gode råd om blomster og drift? (svigermor kjøpte seg et drivhus (av den rimligere typen, og satte rett på plenen. Hun bor i en absolutt annen del av landet, og skjønner utmerket at det hadde ikke stått lenge her...jeg er lettere misunnelig på henne...)"

Vi får se. Muligens ikke denne sommeren, rett og slett fordi mannen ikke er helt komfortabel med stort pengeforbruk så lenge han ikke har fast jobb. Også har jeg jo bursdag såpass sent på sommeren at det er begrenset tid igjen av sesongen. Vi får se, rett og slett.

vente og se, der også?


Jeg tror jeg ville utelatt: "(svigermor kjøpte seg et drivhus (av den rimligere typen, og satte rett på plenen. Hun bor i en absolutt annen del av landet, og skjønner utmerket at det hadde ikke stått lenge her...jeg er lettere misunnelig på henne...)" fra ønskelisten. laughing7

Men er ikke det en kjempelur idé? Å ønske seg det i 35 årsgave? Både hjelp eller økonomisk bidrag til drivhus? Det er jo en flott gave det da, og så får du det opp å gå så det kan være i full drift til 2015! :D
 
Jeg tror jeg ville utelatt: "(svigermor kjøpte seg et drivhus (av den rimligere typen, og satte rett på plenen. Hun bor i en absolutt annen del av landet, og skjønner utmerket at det hadde ikke stått lenge her...jeg er lettere misunnelig på henne...)" fra ønskelisten. laughing7

Det har du rett i. Den delen om at det må graves også, det vet alle de jeg kjenner.
 
Det har du rett i. Den delen om at det må graves også, det vet alle de jeg kjenner.

Hehe.. Da er det bare å stille opp med spader eller få leid en minigraver etter bursdagen da. Av med finstasen og på med arbeidstøyet.
 
Hehe.. Da er det bare å stille opp med spader eller få leid en minigraver etter bursdagen da. Av med finstasen og på med arbeidstøyet.

Jeg tenkte jo muuuuuuuigens at man kunne bygge det litt sånn mer i ferietider, og så kunne det kanskje INNVIES på bursdagen...

Jeg har veldig lyst å gi mannen en litt dyr bursdagsgave og dra med hele slekta på den da... han fyller jo 35 en måned før meg...
 
Jeg har ikke sett en brunsnegl enda. Mamma trodde hun så en i hagen vår i fjor. Det var derimot den med stripe på. Den "snille", den som spiser de ekle.

Men, så har jeg vel også egentlig lest at en del opplever at sneglene er så glade i disse at da får salaten stå i fred...
Heldige dere som ikke har brunsnegler :) Her i nabolaget driver noen å plukker snegler på kveldene og finner glatt hundrevis i en hage på en kveld. Jeg gidder sjelden å plukke, så satser heller på planter de ikke liker (roser, rhododendron, blåbær, fuchsia, gressløk osv). Kjedelig, men sånn er det. Prøvde meg på tagetes før jeg visste at brunsnegler elsker disse. Kjøpte da en sånn billig 10pk og plantet ut. Det gikk vel 2-3 dager, så stod bare en liten bit av stilken igjen. Fungerer kanskje som lokkemiddel for å holde sneglene borte fra andre planter, men er trist når de blir helt spist opp...

Vi fant også en sånn leopardsnegle i hagen i fjor. Den ønsket vi velkommen, for den er kjøttspiser og spiser, som du sier bl.a brunsnegler :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
CD 2, PP 15

Dagen for mye blod, piller som lindrer smerte, og slett ikke dagen for å sykle ei mil. så det utsetter jeg. Vi går mot vår, det spirer og gror overalt, kan det bare spire en liten, liten spire inni meg også snart?

Jeg kjenner jo, og hører meg selv si, hvor deilig det er at ungene er blitt så store. De er ute alene, og jeg sier bare "sett syklene deres inn i garasjen nå, og lukk porten godt, så kommer dere inn til middag" fra verandaen. Når jeg kommer ned for å se litt om de trenger hjelp med jakker og sko, så kan jeg fastslå at de har gjort det :)

Yngstejenta sluttet muligens med bleier (på dagtid) i går, litt sånn tilfeldig. Hun får truse når hun har tisset på potta. Det gjorde hun i går morges, og etterlyste en truse. Den hadde hun fortsatt ved leggetid, hun sa fra hver gang hun måtte på potte. (dog, tidvis ba hun om bleie, men "ok, sitte på potta og vente til mamma finner en bleie da", så kom det der.) Hun fikk bleie ved leggetid. Og ny truse i mores (selv om hun faktisk ikke tisset) Hun hadde samme truse ved leggetid i dag også, har brukt potta i bhg, flinke jenta mi Bleie ved leggetid igjen, men løfte om ny truse i morgen.

Jo, det er godt at de blir store

Men jeg lengter etter en liten.
 
Nå er det april. Du vurderte tidligere i år å ta en tur til legen i mars. Og at dere pleier å drøfte det ved spotting/tr. Pergo. Eventuelt Crinone. Snakket noe mer om det da?

*Taster på app på mobilen*
 
Ikke utover min gråte prat. Får ta det opp når jeg er roligere...

Jeg er god på å sku ting foran meg, utsette. Har ikke lyst. Det ordener seg sikkert snart. Tar lang tid med legen, må jo til gyn. Tre mnd venting eller noe sånn sikkert. Juli. Ferie. August.

Jeg har da tenkt å være gravid innen august!

fra app
 
Ikke utover min gråte prat. Får ta det opp når jeg er roligere...

Jeg er god på å sku ting foran meg, utsette. Har ikke lyst. Det ordener seg sikkert snart. Tar lang tid med legen, må jo til gyn. Tre mnd venting eller noe sånn sikkert. Juli. Ferie. August.

Jeg har da tenkt å være gravid innen august!

fra app

Kan jo gå privat da. Sånn eventuelt. Da kan man også få timer etter arbeidstid mange steder, sånn, mer praktisk i forhold til å slippe fri fra jobben også. ;)

Men dere har klart det før uten hjelp så skjønner jo at du utsetter. Plutselig går det jo. Og du skal være gravid innen august ja.
 
Ja, privat er også en mulighet, selvsagt. Vi får snakke om det. I går var vi i bursdag, la unger, jeg sovnet med dem og gikk rett til sengs etterpå.

Ny dag i dag

fra app
 
Håper dere blir gravide før august! Privat kan du jo få time på dagen nesten, men skjønner du skyver det forover. Men om du har pcos(håper ikke jeg husker feil nå), kan det ikke være noe som kan hjelpe?


*Før svangerskapet
*Prøver siden Nov 12
 
Jeg har muligens/antakelig pco(s) ja, men det som hjelper da er evt pergo om man mangler EL, og nå har jeg jo faktisk ganske greit ofte EL da... bare... nja... tja.... snakke-prate-tenke... sku forran meg...
 
Vente, vente, vente...

fra app
 
Vente, vente, vente...

fra app

Den som venter på noe godt...

Kanskje du var litt synsk da du fikk for deg at vi skulle på januar sammen? Det sa du jo da jeg prøvde på november... Det er lov til å håpe. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Vente, vente, vente...

fra app

Den som venter på noe godt...

Kanskje du var litt synsk da du fikk for deg at vi skulle på januar sammen? Det sa du jo da jeg prøvde på november... Det er lov til å håpe. :)

*Taster på app på mobilen*
 
Lov å håpe.

Jeg er usikker på hvordan det blir, med el på påskeferie, hos svigermor, med hele familien på samme rom.

Men mannen sier vi nok ikke drar før mandag, så jeg håper på tidlig el. Ungene borte i helga også...

fra app
 
Ja. Tidlig EL og aksjeinnlegg så nærme avreise som mulig. Vi får vel vente og se. Jeg håper på det.

*Taster på app på mobilen*
 
om den er tidlig nok, rekker vi det før avreise. Vi reiser antakelig CD 16. Og er etter planen alene hjemme de siste to dagene.

Men det er mulig jeg ikke får EL før etter dag 20, og da hjelper det ikke hva vi gjør tom dag 16
 
Back
Topp