Alkohol

Når du drikker alkohol så blir den først fordelt i din kropp, så i babyen din sin kropp.
Pga str. på nyrene og nyrefunksjonen til din baby så klarer ikke h*n og rense ut alkoholen slik som vi gjør.
Så selvom alkoholen har gått ut av din kropp så har babyen din den fremdeles i sin. Så tisser h*n det ut i fostervannet, og drikker det på nytt, og tisser det ut, og drikker på nytt... Helt til fostervannet er byttet ut.

Så kos deg med 1 glass eller 3 med champagne. Babyen din vil ha en promille myye lengre enn deg.

9 mnd. uten alkohol bør seriøst ikke være noe problem! Det må da finnes andre måter å feire på..

Når man spør om andres meninger så må man også tåle svarene man får..

Jeg tipper at sjansen for at det går bra med et eller to glass er større enn at det ikke går bra, men hva om det feirer barnet noe? Hvordan vil det kjennes om barnet feiler noe som kan relateres til alkohol? Kanskje kan det skyldes noe annet, men personlig kjenner jeg at tanken på at det kunne ha noe med alkoholinntak å gjøre ville kjennes helt utilgivelig for meg, jeg ville klandrer meg selv resten av livet. Som sagt, jeg tipper det ville gått bra, men selv er jeg sterkt imot. Totalavhold gjennom svangerskapet er det eneste fornuftige, så langt jeg kan se.

Sjokkert over spørsmålet.. Og enda mer sjokkert over reaksjonen til trådstarter på side 3.. Når man stiller ett spørsmål som faktisk er relatert til det å sette sitt barn i fare for å kose seg selv... Så må man bite i seg eventuelle kameler som kommer... Håper du snakker utav uvitenhet å det at du faktisk ikke er bevisst over hvilke følger det kan få at du ikke "orker" å holde deg alkoholfri i 9 mnd for ditt barns beste.. Det at dine venner har gjort det får meg til å undre hvilken krets du henger i, Ingen jeg kjenner til har drukket alkohol i svangerskapet.. Å slik du skriver at dette er ditt valg med caps lock aktivt på..det gjør meg bare mer urolig.. Barna bør komme først.. Dersom man ikke bryr seg nokk om barna vi bærer på til å faktisk ha deres helse i fokus i 9 mnd å tar slike bevisste valg.. Da bør man vente med å bli gravid, for da virker man ikke klar for å bli mamma dersom man syntes det er greit å utsette sitt ufødte barn for slik fare.. Beklager krasst innlegg men holdningen gir meg som mamma hakeslipp..Alkohol, røyk å rus bør man holde seg langt unna når man bærer ett uskyldig menneske i magen som ikke kan velge selv hva du som mamma putter i deg som deretter går gjennom den lille forsvarsløse kroppen deres!!!

Venninnen min fikk beskjed av sin lege om å gå hjem og ta seg et glass vin, rett før hun fødte, når hun var sliten og klar for å få babyen ut. Jeg synes mange her er vel slemme i sine uttalelser. Alkohol under svangerskapet er ikke bra, men i mange land er det helt vanlig å drikke under svangerskapet uten at de har mer problemer med fødselsskader enn her.

Venninnen min fikk beskjed av sin lege om å gå hjem og ta seg et glass vin, rett før hun fødte, når hun var sliten og klar for å få babyen ut. Jeg synes mange her er vel slemme i sine uttalelser. Alkohol under svangerskapet er ikke bra, men i mange land er det helt vanlig å drikke under svangerskapet uten at de har mer problemer med fødselsskader enn her.

Er du sikker på det?

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

What? Det hørtes snodig ut...

Sniker litt....leste spm og tenkte TROLL.
Men skjønner jo at det er reelt....WTF?!?!?

Føler det er å tenne på bålet å spørre om det inne på et baby forum...
Jeg skal ikke si hva du kan/skal gjøre hvertfall.

Jeg personlig er veldig glad i og ta meg en røyk og vin/øl innimellom men IKKE i svangerskapene mine :)
Da er jeg total avholds :)

Det finnes utrolig mange gode alkoholfrie champanger på polet altså!! De smaker som champange, og du kan nyte det med god samvittighet! (Og det er billigere. :))

Til de som mener dette er ja/nei spm, så er det da flere spm i innlegget og likeså spørres D etter meninger. Jeg sniker fra nov og klarer ikke la vær å kommentere.. Dersom noen av mine "venner" drakk alkohol under svangerskapet, ville jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet.. Helt greit at det er opp til hver enkelt å vurdere hvorvidt man skal ta et glass el ei, men dette mener jeg sier noe om holdninger og vurderingsevne til de kommende foreldre. Hvilke vurderinger gjør man seg etter at barnet er født?

Hvis du er glad i god vin/cava osv, er de alkoholfrie på polet ikke i nærheten av gode! I hvertfall ikke hvis du forventer at det skal smake vin :p jeg drakk herrljunga cider (kan kjøpes på europris bl.a. Det var den beste erstatningen jeg fant! :) Og gud og godt det første rødvinsglasset etter babyen kom smakte. Tror kanskje det smakte god samvittighet ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skjønner ikke at alkohol kan være så viktig at man er villig til å risikere det under svangerskapet. Uansett mengde.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp