Alkohol

Oi, nesten litt sjokkert over at det var et seriøst spm jeg! Det er jo bare 9 stakkarslige mnd, dere kan vel feire i oktober hvis det er så viktig med alkohol?

Skjønner virkelig ikke at folk vurderer å drikke så mye som en sup av alkoholholdig drikkevarer når man vet man er gravid!!!!! Ærlig talt!!!!!

Kanskje vi skal roe ned hormonene litt her nå ?
Jeg ytrer min mening ift hva jeg gjør.. jeg drikker ikke brus el lign med aspartam, jeg spiser ikke rødt kjøtt eller spekemat og jeg røyker ikke.. Om jeg da tar meg ett glass vin (1,5 dl) som nyyytes over en eller flere timer sammen med vann, 3 ganger i svangerskapet.. så er ikke det grunnen til at barnet mitt evt får kreft, hormonforstyrrelser, konsentrasjonsvansker osv osv senere i livet.. Jeg har aldri brukt argumentet ift hva min mor gjorde da hun gikk med meg.. jeg er heller mere den som ikke gjør alt som min mor og har såpass kunnskap til å tenke selv og ikke være hysterisk ;)

På "mobben"

Jeg er nå tross alt lettet over at flertallet her stiller seg supernegativt og syns det er gale å drikke alkohol i svangerskapet. Uansett er det gale nok med de få som syns det er ok å ta seg et glass, men priser meg nå lykkelig over at flertallet er alkoholfrie og fornuftige mennesker!

Er jo alltid noen som , ehh jaaa...ikke tar de rette valgene:P Ikke rart alkoholisme er et problem i verden vettu hvis man ikke kan motså alkohol i 9 kjære og viktige mnd!

Jeg ytrer min mening ift hva jeg gjør.. jeg drikker ikke brus el lign med aspartam, jeg spiser ikke rødt kjøtt eller spekemat og jeg røyker ikke.. Om jeg da tar meg ett glass vin (1,5 dl) som nyyytes over en eller flere timer sammen med vann, 3 ganger i svangerskapet.. så er ikke det grunnen til at barnet mitt evt får kreft, hormonforstyrrelser, konsentrasjonsvansker osv osv senere i livet.. Jeg har aldri brukt argumentet ift hva min mor gjorde da hun gikk med meg.. jeg er heller mere den som ikke gjør alt som min mor og har såpass kunnskap til å tenke selv og ikke være hysterisk ;)

På "mobben"
Hysterisk ? Er det det vi er? Tror heller vi er fornuftige ;)

Jeg er nå tross alt lettet over at flertallet her stiller seg supernegativt og syns det er gale å drikke alkohol i svangerskapet. Uansett er det gale nok med de få som syns det er ok å ta seg et glass, men priser meg nå lykkelig over at flertallet er alkoholfrie og fornuftige mennesker!

Er jo alltid noen som , ehh jaaa...ikke tar de rette valgene:P Ikke rart alkoholisme er et problem i verden vettu hvis man ikke kan motså alkohol i 9 kjære og viktige mnd!
Så jeg er alkoholiker ?

På "mobben"

På "mobben"

Må si meg delvis enig her (men av en eller annen rar grunn synes jeg et helt glass er mye :P) Èn og annen sjelden gang, èn og annen sup/smak. Alkohol er ikke ren gift. Personlig har jeg ikke drukket (forutenom en helg før jeg visste jeg var gravid og tok en negativ test i forkant) annet enn at jeg har smakt en liten munnfull med vin 2-3 ganger bare for å smake en ny vin som mannen har kjøpt. Som sagt; ikke akutt giftig. Men å drikke i seg selv, drikke "normale" mengder og jevnlig er helt klart påvist skadelig.

Så jeg er alkoholiker ?

På "mobben"
Hehe, nå lo jeg godt her:D
Nei, kjære deg...det kan jeg ikke uttale meg om. Men tanken om at folk blir alkoholikere overrasker meg ikke når jeg ser at folk kan drikke i et svangerskap, men hevder aldri at noen spesifikt er det.
Men jeg reagerer kraftig på at du kan unne deg et glass desverre.

Men det jeg derimot digger er at de som faktisk tar seg et glass tørr innrømme det på et babyforum. Det står det cred av:P:D

Vil bare si det at en ting rettferdiggjør ikke en annen, det er ikke ok å drikke alkohol under svangerskapet selv om man holder seg unna rødt kjøtt f.eks!! Jeez, jeg blir helt oppgitt her over mangelen på kunnskap ang konsekvenser alkohol i svangerskapet har! Og vin har rimelig høy alkoholprosent altså....

Nei, drikk og gi babyene deres promille med god samvtittighet, for all del! Hey, dere spiser jo i det minste ikke rødt kjøtt og røyker ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

BAMBINO:

På tross av at man ikke vet hvor mye som er FOR mye så drikker du allikevel med god samvittighet? Er det så viktig med de glassene at det ikke kan vente til barnet er født? Jeg skjønner min mor og den eldre generasjonen som gjorde det, for de visste ikke bedre! Men nå Vet man faktisk bedre..

Jeg er sjeldent den som "point fingers", men den holdningen der syns jeg er litt hårreisende.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
[/quote]
Signerer ... :o

Hos de fleste voksne mennesker vil ikke ETT glass vin eller en øl oppleves som en stor mengde alkohol, og kroppen er i stand til å håndtere denne alkoholkonsentrasjonen uten problemer. Et lite foster under utvikling vil imidlertid merke promillen i mye større grad. For eksempel er til og med relativt små mengder alkohol tilstrekkelig til å gjøre et foster bevisstløs. Fosterets lever er ikke utviklet nok til å bryte ned alkoholmolkylene, og blodtilførsel og næringsopptak svekkes. Alt dette skjer på et tidspunkt der barnets grunnlag for senere fungering dannes, ved at celler dannes og knytter seg til hverandre i et komplekst nettverk. Forskning viser at alkohol forstyrrer denne prosessen, og hindrer fosteret i å vokse som det skal.

Fosteret påvirkes også lenge etter at mors kropp har brutt ned alkoholen. Alkoholen passeres gjennom til fostervannet, som fosteret igjen drikker, tisser, osv. Selv om mor ikke lenger merker noe til alkoholen, vil fosteret altså kjenne bakrusen i lang tid.

Kilde: http://www.bevissteforeldre.no/pages/gravid_u.aspx?nr=29

Hvis ikke det skremmer deg/dere, så vet ikke jeg!!!

Hvordan kan en tenke noe slikt en gang? 9 mnd av hele live ditt klarer du ikke å holde deg?? Stakkars lille nurket som skal ligge trygt å mors mage. Han / ho har ingen valg til å velge at dette vil jeg ikke være med på. Kjenner jeg blir trist av å tenke på det. Etter MIN mening, skulle mann aldri fått lov å gått gravid. En sup er for mye i mine øyner.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde ikke vurdert det en gang. Om det er viktig ville jeg utsatt feiringen til etter fødselen, eller spart chsmpisen til toårsdagen..

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Nei, du kan ikke gjøre det med god samvittighet! Skjønner ikke at tanken streifer deg engang spør du meg..

♡ Jonathan 14.01.11
♡ Markus 08.06.13

Selvfølgelig kan du IKKE det!!!
Herregud..

Nei det synes jeg ikke du kan. Jeg har nulltoleranse for alkohol, røyk og spekemat i svangerskapet. Jeg elsker spekemat og har veldig lyst på et glass vin eller 2 innimellom, men jeg klarer å holde meg i 9 mnd altså

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Back
Topp