Alkohol

Alle tar hvert sitt valg, men personlig hadde jeg holdt meg unna. Liker godt å kose meg med et glass og to, meg er testen positiv er d ikke snakk om noe alkohol for meg iallefall... Husker jeg var gravid i juletider å mannen prøvde altslags juleøl, hadde så lyst å smake, for vi pleier å kose oss me d i juletider, prøve ut å se hvilken er best, men smaka en liten sup så fikk jeg totalt sperre. Blir helt feil.. Spar denne flaska til du virkelig kan nyte den heller;)

Jeg har veldig lyst til å hoppe i fallskjerm, samt dykke så langt jeg kan under vann, for dette er vel greit, siden delfinene gjør det?

Å nyte alkohol fort eller sakte har jo ingenting å si, det er fortsatt samme mengde alkohol du drikker. Ungen inni magen din veier maks 3,5kg å den lille kroppen trenger veldig mye mindre alkohol for å bli full/påvirket så når du sitter der å nyter et glass eller to så har du en liten baby i magen som blir påvirket av alkoholen to ganger så mye som deg. Hvis du ønsker at ungen din i magen skal bli beruset før den en gang har blitt født så er jo det en veldig sær beslutning uansett hvor fort/sakte du drikker.
Ville du gitt ungen din et glass eller to med vin to uker etter den ble født? Da tåler den sikkert bedre alkohol bedre enn i magen din.
Ville du røyket en joint mens du var gravid? For det har jeg faktisk lest at er mindre skadelig enn alkohol, kan jo bare nyte den jonten så er det jo mindre skadelig siden du trossalt nyter den. Alkohol eller rusmidler er jo akkurat det samme, du ruser jo ungen din.
Bare gi meg fingeren dersom noen syns jeg er i overkant frekk her, men for dem som syns det er helt ok å ruse ungen sin, er jo det deres mening.
:)

Nei, det synes jeg ikke er greit! Kos deg med kake med god samvittighet, spar drikkevarene til babyen er født er mitt råd! :)

Jeg er på ingen måte hysterisk, men å følge helsemyndighetenes råd er det minste man kan gjøre, tenker jeg! Som sagt mange ganger over, det er bare 9 mnd og når man vet det man vet om alkohol, røyk og andre ting som kan skade fosteret, skjønner jeg ikke at det kan være et alternativ! Vi har jo valgt å bli gravide, så konsekvensene må vi bare ta (selv om det ikke var planlagt har vi jo hatt sex og utsatt oss for "faren") ;)

Jeg kjenner jeg blir helt matt og nesten litt målløs. Du holder deg unna spekemat, røyk og alt annet som kan være farlig, hvorfor ikke da alkohol? Helt ærlig, jeg tror det er større risiko med et glass vin i ny og ne enn en skive med salami i ny og ne. Med fare for å trampe noen veldig hardt på føttene her, så mener jeg faktisk at om man ikke kan klare å holde seg unna alkohol i usle ni måneder for den lille i magen, da burde man ikke blitt gravid i utgangspunktet.

Herregud, var ikke meningen å starte en krig her!

Jeg spurte om noen hadde gjort det, og at jeg VURDERER det. Det er opp til MEG om jeg gjør det eller ikke, uansett hvor mange her som er for eller imot.

Dere trenger ikke gå til angrep på meg eller de andre som innrømmer at de kan ta seg et glass. Jeg vet om mange som har tatt et glass (og NEI det er IKKE en unnskyldning.)

Jeg har ADD men mamma drakk ikke NOE alkohol mens hun var gravid, så selv om du er "flink" under svangerskapet betyr ikke det at barnet ditt aldri vil få noe som helst problem med ett eller annet iløpet av livet. Da ville faktisk livet vært perfekt. Ja nå er jeg litt usakelig, men det er det noen andre som er her også!

Jeg drakk alkohol og snuste de første 6ukene i svangerskapet, pga jeg visste ikke at jeg var gravid.. Hadde aldri komt til å tatt meg en sup nå, før etter babyen er født..

Jeg var på foredrag med et menneske som jobber med gravide og rus i fjor. Hun var helt klar og tydelig på at alkohol er det absolutt mest skadelige en kan innta under svangerskapet. Til og med verre enn heroin.

Jeg ville ikke gjort det om jeg var deg.

Jeg var på foredrag med et menneske som jobber med gravide og rus i fjor. Hun var helt klar og tydelig på at alkohol er det absolutt mest skadelige en kan innta under svangerskapet. Til og med verre enn heroin.

Jeg ville ikke gjort det om jeg var deg.

Signerer og enig! Har en mor som jobber m rus og mor/barn. Alkohol er 'no go'..

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Jeg spurte om noen hadde gjort det, og at jeg VURDERER det. Det er opp til MEG om jeg gjør det eller ikke, uansett hvor mange her som er for eller imot.

Dere trenger ikke gå til angrep på meg eller de andre som innrømmer at de kan ta seg et glass. Jeg vet om mange som har tatt et glass (og NEI det er IKKE en unnskyldning.)

Jeg har ADD men mamma drakk ikke NOE alkohol mens hun var gravid, så selv om du er "flink" under svangerskapet betyr ikke det at barnet ditt aldri vil få noe som helst problem med ett eller annet iløpet av livet. Da ville faktisk livet vært perfekt. Ja nå er jeg litt usakelig, men det er det noen andre som er her også!

Du spør om et ganske så viktig og opplyst tema, så du må nesten regne med at folk reagerer som de gjør. Det er jo snakk om noe alle leger og helsemyndigheter i sterkeste grad fraråder-og det med klare bevis på hvorfor. Så jeg synes det er helt greit at folk reagerer sterkt så lenge det ikke skjer personangrep. Det er trossalt et viktig tema, og det er godt å se at folk har skjønt det.

Hvis du drikker "bare" to glass vin nå, så er det det samme som å gi babyen din en tåteflaske med vin... Bare spør jordmoren din, eller legen din. Du burde tenke godt igjennom det her altså, for ditt ufødte barn sin skyld..

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

altså når du spør om - kan jeg feire med to glass vin og fortsatt ha god samvittighet.. - ja da ber du om reaksjoner! er det virkelig mulig?! og som du sier.. et barn kan uansett ende opp med div problemer fordi om mammaen har vært påpasselig i svangerskapet! og da drikker man ikke alkohol for å øke sjansene vel!??!

alle som drikker alkohol i svangerskapet burde skamme seg!

Å fordi du fikk en diagnose selv om ikke moren din drakk, så er det greit å gamble med ditt egent barns helse fordi den kan alikevell risikere og få en diagnose? Klarer ingen 9 mnd uten alkohol, bør virkelig tenke på om barn er det rette for seg.
alkohol er kun for sine egne behov, å det å få barn krever og sette sine behov til siden.

Det var vel ett enkelt ja eller nei spørsmål? Jeg ville snart nei. Var ikke verre enn det

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei det skjønner jeg :D krig er aldri gøy :D men tror mange måper litt over at det i det hele tatt er ett spørsmål man stiller seg i et svangerskap. Det er vel grunnet alle de testene som er gjort som beviser at barnet får en mye større rus enn moren og at h*n vil ha promille over lengre tid. Men dette vet du jo allerede, som du sier er det selvfølgelig du som tar dine valg for ditt barn, men du spurte jo også om råd. Da vil det komme mange reaksjoner. Det at barn kan få skader selv om mor er flink i svangerskapet er selvsagt, men når man bevisst tilfører barnet sitt alkohol kan man øke risikoen betraktelig. Men som sagt ovenfor, du er voksen og tar de valgene som du synes er best:)

Ikke for å fyre oppunder noe her, men jeg har selv holdt ett barn som fikk FAE etter at mor drakk ett par glass tidlig i svangerskapet og ett par sent i sv.skapet. Det vil jeg ALDRI oppleve igjen... jeg gråt da jeg måtte holde den 3 uker gamle gutten fast med en hånd rundt hans begge hender, og en hånd rundt hans små føtter... mens hodet hans gikk hurtig fra side til side, helt til han sovnet... dette måtte gjøres helt til han var ca 8 - 9 mnd.. stakkars lille kroppen:(

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Jeg syns nå egentlig at man kan være skikkelig ekle med hverandre her inne... Det ble stilt et spm om alkohol her... Og det må vel være lov?uten at man da blir dømt nord og ned? skjønner at man har meninger om dette, det har jeg også....men for meg handler det litt om hvordan man formidler sine meninger!syns mye av det som folk skriver her grenser mot slemt....et enkelt ja eller nei hadde vel holdt lenge...

Er det noen her som har tatt noen glass i svangerskapet?

Vi har vår første bryllupsdag om ikke så lenge, og vi sparte en champagne fra selve bryllupet og en som vi fikk i gave. Og planen var da og spise kaketoppen og åpne en flaske på et års dagen.
Jeg er veldig usikker på om jeg skal drikke (max to glass). Mannen er ikke så fan av det, mens alle vennene mine (med og uten barn) sier at dette er ikke noe problem.
Så langt har jeg bare stjålet en slurk med kaffe og Baileys og en slurk med hvit vin ved to forskjellige anledninger :p

Kan jeg feire med god samvittighet? :)

Planen er (om det er fint vær) å dra til Sverige der jeg vokste opp om sommern som liten, og kose oss på stranda der han sa til meg at han ville ha barn med meg :) Med krabbeklør og reker :)

Skal starte med at jeg synes mange er veldig slemme her, vi alle kommer fra forskjellige kullturer, og det må være murlig å stille et spørsmål uansett tema uten å få hodet hugd av....

Så for å svare på spørsmålet dit, jeg ville ha ventet med den champanje flasken.
Bare for å snu lit på flisa, kunne du tenkt deg og fylt en tåteflaske med champagne og gitt det til babyen etter det har kommet ut til verden? Hvis svaret er nei så spør jeg, hvorfor ikke? Det blir jo helt det samme når du drikker mens babyen ligger i magen din. Forskellen er at det er ikke like synelig som å gi babyen en tåteflaske med champanje, for alt som går igjenom din kropp går også gjenom babyen din sin kropp...

Så vent med den champanen til babyen har kommet ut du, da kan dere feire både bryllupsdag og at dere har fått et nytt fammilie medlem. :)

Så kan jeg slenge på at de selger alkoholfri champanje på polet. Så dere kan jo teste ut den mens dere koser dere med siste rest av bryllupskaken på bryllupsdagen deres. :)

Dette er et tema som de fleste har sterke meninger om, så det må man rett og slett tåle om man stiller et sånt spørsmål.
Jeg skjønner ikke problematikken jeg da, for meg er det helt fullstendig utelukket med alkohol i svangerskapet! Hjelpe meg, såpass opplyste trodde jeg da de fleste var, at dette ikke burde være et spørsmål engang :/

Alkohol har IKKE noe i ett svangerskap å gjøre!! Det finnes ingenting som forsvarer det, og det kalles ikke å være hysterisk heller!

Back
Topp