Alkohol

FrkLykkelig

Spire i magen <3
Oktobermirakler 2013
Er det noen her som har tatt noen glass i svangerskapet?

Vi har vår første bryllupsdag om ikke så lenge, og vi sparte en champagne fra selve bryllupet og en som vi fikk i gave. Og planen var da og spise kaketoppen og åpne en flaske på et års dagen.
Jeg er veldig usikker på om jeg skal drikke (max to glass). Mannen er ikke så fan av det, mens alle vennene mine (med og uten barn) sier at dette er ikke noe problem.
Så langt har jeg bare stjålet en slurk med kaffe og Baileys og en slurk med hvit vin ved to forskjellige anledninger :P

Kan jeg feire med god samvittighet? :)

Planen er (om det er fint vær) å dra til Sverige der jeg vokste opp om sommern som liten, og kose oss på stranda der han sa til meg at han ville ha barn med meg :) Med krabbeklør og reker :)

Man bør være avholden når man er gravid. For man vet ikke virkningene av alkohol. Mvh snikker

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort det med god samvittighet ;) Så lenge du ikke styrter glasset og heller koser deg med dråpene (og kanskje har ett glass vann i tillegg) så ser ikke jeg dilemmaet. . Jeg har selv tatt meg ett glass to-tre ganger både i dette og i forrige svanger skap med god samvittighet ;)

På "mobben"

Man bør være avholden når man er gravid. For man vet ikke virkningene av alkohol. Mvh snikker

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Signerer. De vet ikke hvor mye(eller hvor lite) som er for mye, og potensielt skadelig. Det går jo helt sikkert fint, det gjør jo som regel det :) men jeg ville ikke drukket i svangerskapet, helsemyndighetene advarer sterkt mot det -for en grunn! Nå er det snart oktober, og ikke lenge til man kan ta ett glass vin med sikkerhet og god samvittighet;) skjønner meg virkelig ikke på dere som trosser helsemyndighetenes advarsler og drikker i svangerskapet. Når mor får promille får barnet det og! Det er bare 9 mnd av livet deres, må da gå an å holde seg unna. Ansvarsløst, mener jeg.

Håper du lar vær, og heller koser deg etter babyen kommer med vinflasken :) alkoholfri Cider e.l er ett godt substitutt i mellomtiden ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

BAMBINO:

På tross av at man ikke vet hvor mye som er FOR mye så drikker du allikevel med god samvittighet? Er det så viktig med de glassene at det ikke kan vente til barnet er født? Jeg skjønner min mor og den eldre generasjonen som gjorde det, for de visste ikke bedre! Men nå Vet man faktisk bedre..

Jeg er sjeldent den som "point fingers", men den holdningen der syns jeg er litt hårreisende.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app[/quote]

Jeg er i utgangspunktet rimelig liberal og laidback, men to glass er vel litt mye? Jeg hadde unt meg et halvt, kanskje trekvart glass og ikke nevnt det på BV, hehe... :P

Kjære vene... nå ble jeg utrolig oppgitt.... selvfølgelig drikker du ikke når du er gravid... herremin..

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Alkohol syns jeg er fyfy i svangerskapet.. det burde ikke være så vanskelig å vente til etter at barnet er født.. kan du ikke heller ta litt alkoholfri vin feks?

Jeg tør ikke ta en sup av ølen sambo sitter og drikker engang. Hadde ALDRI i livet turt å gamle med livet til babyen min.

Må vel si at jeg er enig med de andre her inne, men klart det er ditt valg! Det finnes mange gode alkoholfrie "champagne" på polet. Har ved flere anledninger i sommer kjøpt en flaske når vi skulle ut på noe eller vi skulle kose oss litt ekstra hjemme :) synes det er liter stas enn brus :p kos dere iallefall med bryllupsdagen :D

Nei, alkohol bør man overhodet ikke drikke under et svangerskap. Babyen får det du inntar av mat/drikke, men den får i tillegg høyere promille enn deg selv! Spar den til babyen er født og du har mulighet å pumpe deg eller noe :)

Nei absolutt ikke. Hadde aldri gjort. Synes det er så egoistisk jeg. Å kose med god samvittighet:/ Hvordan kan en mor si noe slikt:angry1 Klarer vel å ofre det for lille barnet.

BAMBINO:

På tross av at man ikke vet hvor mye som er FOR mye så drikker du allikevel med god samvittighet? Er det så viktig med de glassene at det ikke kan vente til barnet er født? Jeg skjønner min mor og den eldre generasjonen som gjorde det, for de visste ikke bedre! Men nå Vet man faktisk bedre..

Jeg er sjeldent den som "point fingers", men den holdningen der syns jeg er litt hårreisende.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
[/quote]

Jeg har gjort det ja, med god samvittighet, og jeg innrømmer det! Det er så mye i dagens samfunn som man liksom ikke skal gjøre fordi det er skadelig for ett eller annet.. om man nyter ett glass vin som man virkelig nyter og ikke styrter så ser jeg ikke større problem med det enn om man drikker annet med feks aspartam (f.eks. pepsi max).. Det er ikke akkurat slik at jeg gjør det flere ganger i uka eller mnd ;)

På "mobben"

Jeg har gjort det ja, med god samvittighet, og jeg innrømmer det! Det er så mye i dagens samfunn som man liksom ikke skal gjøre fordi det er skadelig for ett eller annet.. om man nyter ett glass vin som man virkelig nyter og ikke styrter så ser jeg ikke større problem med det enn om man drikker annet med feks aspartam (f.eks. pepsi max).. Det er ikke akkurat slik at jeg gjør det flere ganger i uka eller mnd ;)

På "mobben"[/quote]

selv om alkohol er veldig dagligdags i vår verden nå, så må vi ikke glemme at alkohol er et rusmiddel, så selv om aspartam ikke er bra syns jeg det blir en svak sammenligning! Og det at man holder seg unna alkohol betyr heller ikke at man ikke holder seg unna aspartam samtidig!

Nå det er en så tydelig anbefaling fra helsemyndigheter om å være totalavholden, så skjønner jeg virkelig ikke dilemmaet. De forsker og jobber med dette og gir oss igjen infoen om hva som bør gjøres/ikke gjøres, det at "min mamma har født 5 og drikki i alle svangerskapa og det gikk jo heeelt fint" er det tåpeligste argumentet jeg kan høre!!! (og man hører det overraskende ofte). Ja det kan gå helt fint, men det kan også gå ikke helt så fint, hva med lærevansker, konsentrasjonsvansker osv når barnet blir større? man kan ikke vite om dette kan være pga ting i svangerskapet eller ikke.....

Skal man ytre en formening om at "dette er jo ikke no stress" så bør man søren meg har forska på det og vite med sikkerhet at det ikke er farlig!!!!! tenk å si sånt til andre som ta kanskje tar seg en drink/vin/etc uten å vite om at du kan bidra til at barnet hennes vil stresse i magen med mye høyere promille enn mamma, og pga dette få et eller annet type varig mén??!!!!
(det aller verste er jo at du faktisk veit at du kan bidra til skade.... om man har tatt et glass selv så kan man allikevel finne seg for god til å råde andre til det samme!)

skjerpings!!!!!!!!!!!!!!

Back
Topp