Alkohol i konfirmasjon og dåp

Jeg må bare spørre. På kvelden? Er ikke konfirmasjon overstått da? :p

Selskapet er ikke før kl 19 på kvelden..
synes det er merkelig. Jeg skal ikke drikke hvertfall. Skal jo kjøre hjem etterpå, og det er ikke en fest akk
 
Selskapet er ikke før kl 19 på kvelden..
synes det er merkelig. Jeg skal ikke drikke hvertfall. Skal jo kjøre hjem etterpå, og det er ikke en fest akk
Jøss, det var sent :eek: men, da er det nok ingen små barn med, sannsynligvis?
 
Det er ikke vanlig med alkohol i slike tilstelninger her hvertfall. Så det gjøres ikke. Og hadde det blitt servert, hadde jeg ikke tatt, og hadde følt det var ukomfortabelt. Dette er dager vi feirer barnet. Barnet skal stå i fokus syns jeg.

Men aldri opplevd å fått alkohol servert gitt. Så ikke hatt det å tenke på.
 
Vet ikke.. ikke små. Minste er vel 11 år..
vi blir bare under middag / kaker så drar vi etterpå
Da må jeg bare si at jeg ikke heeelt ser problemet med et glass vin til maten hvis det passer seg slik :)
 
Ikke aktuelt med alkohol i dåp eller konfirmasjon her i hus. Kan normalt ta ett glass vin til maten selv med barn hjemme men dåp og konfirmasjon er barnets dag og ser ikke poeng i alkohol i en slik setting. Men hva andre velger å gjøre i sine dåper/konfirmasjoner er opp til dem
 
Har ikke vært i dåp med alkohol, men har vært i konfirmasjon. Syns ikke det er noe i veien for det :)
 
Alle de gangene jeg har vært i dåp har det vært alkoholfritt, mens alle de gangene jeg har vært i konfirmasjon har det vært sprudlevin til velkomstdrink og et glass vin til maten (altså ikke mengder).
 
Helt uaktuelt
 
Her aldri opplevd det her i Norge, men kjenner noen folk der familier er halvt spank,dansk el italiensk og det har stått øl og vin sammen med brusen .

Synes ikke det passer selv , men i enkelte andre land er det visst helt vanlig (og ikke noe fyllegreier selvfølgelig)
 
Har vært i en dåp (halvt dansk) og en konf med alkohol. Konfirmasjon var det året jeg var konfirmant selv og ble da også tilbydd. Syntes det var veldig innafor da, :p men ville ikke servert noe selv nå. I hvertfall ikke til en nykonf
 
Syns ikke det passer. Har vært i 1 konfirmasjon der det ble servert vin til middagen
 
Synes ikke det hører hjemme i verken dåp eller konfirmasjon. Aldri hørt om før og blir aldri å servere slikt. Høres virkelig ut som et bygdefenomen...alla «dra på fest på lokalet når du er fylt 15-år»-opplegg...
 
Ikke aktuelt for meg. Aldri vært i en dåp eller konf der det hsr vært heller
 
Aldri vært i hverken dåp eller konfirmasjon der det er servert alkohol.
Men har vært i konfirmasjon der nære venner har blitt igjen etter andre gjester har reist, og drukket alkohol senere på kvelden.
Jeg drikker ikke alkohol så ikke et tema jeg er opptatt av :p her konfirmeres ikke ungdommen og han er ikke døpt, så trenger ikke tenke så mye på det her.
 
Nei, synes ikke det passer seg når hovedpersonen er under 18 år.
Ikke opplevd at det har blitt servert.
 
Back
Topp