alenemor_19

|Lica|

Forumet er livet
hei..
jeg bare lurte på en liten ting..ser du er 31 uker på vei, jeg tror jeg er 31 uker på vei men ifølge ultralyd så er jeg bare 29. så mitt spm er om du vet når sånn ca du ble gravid?
bare lurer sånn at jeg kan sammeligne med det jeg har regnet for meg å se om det stemmer.. :D

31 er er i følge ultralyden. Som jeg og legen regnet ut hadde det vært 32 idag. Jeg er i tvil når jeg hadde mensen sist. Hadde jo ikke tenkt og bli gravid, så jeg husket jo ikke dette, eneste jeg husket var at det var helga 1-2 uker før vinterferien som hos oss var i uke 8. Hehe. Legen regnet ut fra 12 februar, mens ultralyden ble da ut i fra 19 februar.

takk for svar.. [:)]
da vil jeg nesten tro at jeg er 31 uker på vei, for som jeg tror så ble jeg gravid en dag i uke 9. for har ikke vært med faren til barnet siden..
men skjønner ikke at de kan komme fram til nesten 3 uker i forskjell på ultralyd..

ser at du er like gammel som meg og i samme situasjon som meg.. skal barnefaren være med i bildet eller blir det bare deg?

Jeg har alltid fulgt den første terminen som ble satt, men etter at jeg fikk svangerskapsforgiftning og ble lagt inn måtte jeg følge den sykehuset fulgte.

Jeg kjenner en som fikk 3 MÅNEDER forskjell på ultralyden og mens termin! Nå er de i tvil om han ble født tidsnok ell 3 mnd for tidlig. Men liten er han hvertfall.

Barnefaren er ikke med i bilde. Han er spik spenna gal. For og si det sånn. Det er et under at vi lever..... Han kan møte dattera si, men med tilsynsordning. Og ikke kan han ha ho, for han har ikke råd til og kjøpe noen ting....

de burde sjekke sånne ting mye nøyere spør du meg...
jeg hadde ikke brydd meg så mye om at det var så stor forskjell på terminene, men jeg har ikke vært med barnefaren etter den datoen jeg tror jeg ble gravid.. så snakke om det med jordmor så får eg se ka hun gjør..

det var ikke bra at han er sånn..
kan ikke barnefaren være med barnet hvis han ikke har råd til noe?? jeg trodde at det var kun slik hvis han ikke hadde et sted å tilby barnet.. [&:] dette burde jeg kanskje sjekke oppi..

du har rett i det, de budre sjekke bedre, eller være mer nøye. men det kan jo hende din er var litt under gjennomsnittet og derfor tror de du er kortere på vei fordi alle er som regel like når de er på ultalyd.

han har en leilighet. hvertfall foreløpig.. hehe. om han har skjerpet seg med reginger veit jeg ikke. men han har ikke råd til seng, stellebord og diverse sånne ting. og du kan ikke legge en nyfødt i dobbeltsenga eller på sofaen og la ho sove der....

penger har han heller ikke mye av. lever på sosialen med 4200 i husleie og den dyreste strømmen. han fikk regning på 2000 på en mnd.... han gikk 4mnd uten og betale husleia, og hadde vært uten strøm i 4-5mnd, og det var visst ikke første gangen.

men han får uansett ikke lov av meg og ha noe med den ungen der og gjøre. når han nesten har slått meg, holdt meg fast, og diverse sånne ting, er jeg livredd for hva han kommer til og gjøre med den lille jenta hvis ho ikke vil slutte og gråte.

han er så ustabil! truer alle han kommer over. nå er han hvertfall anmeldt av meg og har fått beskjed av politiet og holde seg unna! heldigvis. politiet har jo mld med drapstrusler og alt mulig!!!

jeg har ikke akkurat hatt det lett. føler jeg har blitt psykotisk pga han. føler han ser meg, er utenfor huset hele tiden. jeg veit han har fulgt etter meg mange ganger... men er ekkelt og føle han er utenfor. du veit aldri hva han er i stand til og gjøre. tvinger andre venner av meg til og fortelle han hvor jeg skal flytte. heldigvis er det ingen av de som gjøre. selv moren hans forteller det ikke til han. ho er vel redd ho og.. hehe...

pga alt dette er ikke jeg glad for at jeg er gravid en gang. jeg gruer meg. det er lissom ingen som bryr seg. folk her inne snakker om hvor godt de har det sammen, samboerene koser med magen, alt mulig. jeg føler lissom bare jeg har lagt på meg. trodde det skulle hjelpe når jeg hadde vært på ultralyd, men neida. men håper det endrer seg når ho endelig er ute...

uff.. høres ikke ut som du har det så lett nei.. og det beste for datteren din er vel at du holder han unna henne.. unner ingen en sånn far.. men så lenge du ammer kan han ikke kreve å ha hun uansett..

jeg kan ikke si jeg har det på samme måte, men faren til sønnen min bryr seg ikke i det hele tatt.. jeg er over 7 mnd på vei men har sett han 4 ganger under hel svangerskapet.. aldri ringer han eller sender mld for å høre hvordan det går.. han spør moren hans om hun har hørt noe fra meg, så for at han skal skjønne at det er meg han må snakke med har jeg sluttet å fortelle noe til moren hans..
de gangene vi snakker over tlf får jeg bare dritt slenging fra hans side også sitter damen hans i bakgrunnen og ler.. hans nye dame er det eneste som er viktig for han.. men når jeg sier til han at siden han ikke bryr seg trenger han ikke komme når han er født heller klikker det.. hele tiden sånn dobbelmoral og det blir ganske slitsomt til tider.. i det siste har han ringt meg å truet meg med advokat, for han skal i militæret i januar og mener at han får fritak fordi han skal bli pappa. men da trenger han dokumentasjon på at han skal bli det fra meg og det har ikke jeg tenkt å gi han.. men jeg ringte til militæret og fikk snakket med høyeste sjefen og hun sa at jeg ikke var pliktet til å gjøre noe som helst siden vi ikke var sammen eller han skal ha noe samværsrett..

men jeg gleder meg kjempe masse til babyen min kommer.. og det må du og gjøre.. ikke la faren ødelegge gleden din.. det er han sikkert ikke verdt.. [;)]

ja, jeg prøvde og fortelle hvordan det gikk. men han føllte jeg sa ifra når ting var galt, så til slutt tenkte jeg greit, da sier jeg ingenting. følte han ikke ville vite noe. gitt beskjeder til moren ahns, ho snakket med han om at jeg var lagt inn på sykehuset med svangerskapsforgiftning. han skjønner visst ikke hvor alvorlig det er med svangerskapsforgiftning, så når han visste jeg lå der tenkte jeg kunne holde an underrettet. men da klikket han totalt. fly forbanna. og sa at hvis han ikke fikk være med på fødselen kunne vi dra dit peppern gror. han er 28 år. men ikke over 20 i hue sitt. den barnslige fyren. og med det tempramanget. også skal han i havhør pga anmeldelsen, og da må han ha med moren sin... han er så pyse, men alikevel skal være den tøffingen...

hvis hun er det eneste for han, har ikke han rett til den ungen. føler nå jeg. da klarer ikke han ta ansvar for sine handlinger... heller ikke når han ikke gidder ta kontakt med deg... dere har bestemt at han ikke skal ha noen med den lille gutten og gjøre? jeg hadde heller ikke skrevet dokumentasjon på det... så jeg skjønner deg sånn sett.

jeg skal jo få penger av trygdekontoret, så når linnea er født kommer de til og skrive brev til banrefaren om han erkjenner eller ikke erkjenner farskapet som han skal svare på.... jeg er så sikker på at han svarer nei eller ikke svarer. bare kaster brevet eller noe sånn(nå tar det jo netsen to uker mellom hver gang han henter posten men)...

det er så rart det der, at det fins så mange menn/gutter som ikke skjønner alvoret i enkelte situasjoner.. forrige fredag måtte jeg akutt opp på sykehuset på grunn av noe med fostervannet.. jeg prøvde å ringe barnefaren men han tok ikke tlf.. så da bestemte jeg meg for å ikke ringe han igjen.. lørdagen snakket jeg med en felles venninne av oss og fortalte hva som hadde skjedd.. hun fortalte det videre til barnefaren, men han tok ikke seg tid til å ringe meg før søndagen.. og da var han sur fordi jeg ikke hadde ringt han fredagen.. da jeg sa jeg hadde ringt mente sa han først at han ikke tok tlf fordi han trodde jeg skulle spørre om jeg kunne treffe han også etterpå mente han at jeg løy om at jeg hadde ringt han.. blir så forbanna... [:@]

det er du som skal føde så hvem du vil at skal være til stede da er opp til deg selv og ingen andre.. jeg skal ikke ha med barnefaren og det har jeg sagt til han hele tiden.. jeg har sagt at jeg kommer til å ringe han når han er blitt pappa ikke når han holder på å bli det.. han er litt uenig med meg der, han vil ikke være til stede under fødselen men han vil være på vente rommet.. jeg har sagt at det skjer ikke.. ikke etter alt jeg har måtte gjennom gå under svangerskapet.. da får han like godt vente litt til..

jeg har ikke lyst at han skal ha han annen hver helg og sånn for det stoler jeg ikke på han til også bor han på en madrass i stuen til bestemoren så det er no uansett glemmesak.. men jeg kommer ikke til å nekte han å se sønnen hans, så lenge han ikke kommer en gang i mnd for å leke pappa.. da får han like godt holde seg unna..

så du har oppgitt navnet på faren?

ja, jeg har det. jeg skal ha penger av den drittsekken, sånn som han har oppført seg... hehe[;)]

ganske mange gutter er noe herk, enkelt og greit, de greier ikke oppføre seg!!!

jeg vil ikke at han skal være med heller. han hadde ikke taklet det. han tåler ikke at folk slenger dritt til han på tull, selvom han kan gjøre det samme selv. han hadde ikke klart og vært der. ikke tror jeg han hadde vært noe støtte heller. jeg har ikke planer om og ha med meg noen. men regner med at bestevenninna mi blir med inn og venter utenfor til det er over.. mamma eller pappa blir sikkert også med med en gang.... vil ha de første minuttene alene med min lille så lenge jeg skal være alene med henne...

men hvis han bor sånn, så er det jo ikke sikkert han får noe uansett heller...

har du funnet noe navn til gutten din da?

ja, jeg og har oppgitt navnet for å få penger.. [:D]
men barnefaren sa at hvis jeg ikke oppga hans navn ville han ta en dna test når han ble født, men jeg tror det bare er sånn stolthets greie siden det er en gutt.. han har alltid ønsket seg sønn/sønner.. for til alle andre sier han at det ikke er han som er faren.. [&:]

jeg vil ikke ha med barnefaren på fødsel fordi jeg tror ikke han kommer til å bli noe støtte for meg.. og støtte er det eneste jeg trenger under fødselen..
jeg skal ha min mor med inn på fødestuen også skal min far være på venterommet.. men regner med at mamma går ut når jeg får nurket på magen min sånn at jeg får ha de første minuttene alene.. syns de er viktig..

jeg håper han ikke får ha rett til å ha han på overnatting.. jeg kan klare noen timer på ettermiddagen men ikke mer enn det.. hehe...

jeg har tenkt mye på nikolai, men er usikker.. babyen min blir halvt chilensk så har lyst å ha et unikt navn på han..
hadde det vært en jente skulle hun hete mathea, men så ble det ikke sånn.. hehe..
syns det er mye flere fine jentenavn enn guttenavn.. [:(]
Linnea var forresten et kjempe fint navn.. [;)] og det er vel ikke så mange som heter det?

er det du eller faren som er chilensk??

jeg synes det er lettere med guttenavn enn jente navn. jeg hadde et drøss med guttenavn, og nesten ingen jentenavn... hadde veldig lyst på nicolai når jeg var liten, men nå heter fetteren til hennes det da... jonathan vurderte jeg også litt, det er det heller ikke mange som heter... men endte opp med marcus der.. hehe

jeg måtte inn og sjekke... det har gått veldig opp i det siste. er 830 som heter linnea og 117 son heter linea... så det er ikke mange. men fler enn jeg trodde. nå blir dattera mi den eneste som heter det ho heter pga etternavnene. det ene er det bare min slekt som heter... 6stk i hele norge. og vi er tre jeg mamma og lillebror som har begge jeg har. så uansett er det jo ingen som heter det samme som henne....

faren som er chilensk.. så det blir en liten karamell unge (som min lillesøster kaller det) på meg.. hehe..

nå var nettopp kusinen til faren her å leverte bagen til vognen.. da begynner det å gå opp for meg at det nærmer seg ganske mye og da må jeg bare si HJELP.. hehe.. men du er enda nærmere da.. har du kjøpt inn masse?

jeg og har et sjeldent etternavn så så lenge jeg ikke oppkaller han etter min onkel, fetter eller morfar vil han være det eneste som heter det han vil hete.. litt gøy synes jeg da.. [:)]
det er 10 personer som har mitt etternavn..

det er litt gøy og ikke hete det alle andre heter....

jeg har masse. kjøpte vogn for ikke så lenge siden, gikk hjem med den etterpå... da kom det en liten glede følelse... ikke såå lenge igjen, men er lenge nok... har lyst til og ha henne i armene mine nå[;)] hehe....

jeg mangler stellebord, jeg skal ha stellekommode, såper, kluter, bleiebøtte(flytter øverst i blokk så kan være greit), hånkler, ny madrass til senga... ellers har jeg alt. nesten alt jeg trenger av klær i 50 og 56... kjøpt en del av en venninne, og siden jeg får jente får jeg masse mer... men nå er den lille jenta mi for liten da, så kan nok hende jeg må ut og ha mer i 50(for det pleier de ikke bruke lenge ellers) evt i 44...

jeg får låne stellebord m/skuffer, seng, lekegrind, vogn og gåstol.. det er ypperlig for lommeboken men jeg hadde gledet meg litt til å gå i butikken å kjøpe sånne ting.. men men.. tar heller i mot litt brukt, er jo ikke akkurat så billig at det gjør noe..
du er ikke den eneste som vil ha nurket sitt i armene.. [;)] hehe..
men jeg må kjøpe alt det småplukket så får ihvertfall litt shoppe glede.. [:)]

med en gang jeg fant ut at jeg var gravid kjøpe jeg en del klær i str 50 - 56, men når jeg var hos jordmor målte hun at han ligger et stykke over gjennomsnittet så har vært forsiktig med å kjøpe klær i det siste.. hehe..
også skal jeg låne klær fra str 62 av en venninne som fikk en gutt i fjor.. så jeg har i grunnen vært veldig heldig.. men føler likevel at det er tonnevis med ting som jeg må kjøpe..

jeg bor i toppetasjen på en blokk nå men skal flytte i hus med min mor snart og jeg må si jeg er lettet over det.. jeg syns det er fælt nok å gå opp alle trappene no jeg.. hehe..

gruer meg til det. men blir deilig og komme eg vekk og ha den lille for meg selv. jeg ser jo huset til mamma og pappa fra verandaen, så det er ikke langt. men blir tungt og gå opp alle trappene selvom det bare er tredje etasje...

jeg har kjøpt alt brukt! noen klær nye, men det er ikke mye. stellekommoden regner jeg med og kjøpe ny, vil ha en ny ting. hehe.

jeg ligger litt over den rød streken på symfysen, men innenfor det grønne, men min er jo blitt for liten siden ho ikke får næringen ho trenger gjennom morkaka... så ho kan komme ut knøtt liten. hehe

alt jeg har fått låne er det bare broren og fetteren til barnefaren som har brukt så det er ikke fremmede liksom... [:)]

jeg ligger rett under den grønne sist jeg var der.. så jeg har holdt meg unna snop en stund nå, vil ikke føde en unge på 4 kilo.. :p [:D]
er det på grunn av at du hadde svangerskapsforgiftning at hun ikke fikk rikelig næring gjennom morkaken?

ja. jeg vil ikke kalle meg helt frisk enda... må på kontroller på sykehuset... den sender ikke nok, men den sender nok til at ho fortsatt kan være der inne... hun har det kjempe bra, smatter og øver seg på og puste... ho veier mellom 1100 og 1400gram ca. normalen nå er 1750gram...

jeg er så glad jeg har sluppet unna alt sånn som det der.. ikke var jeg kvalm de første mnd, ikke har jeg fått vann i kroppen og bare lagt på meg det som er i magen.. :D
men svangerskapsforgiftning må være det verste..
det er bra at jenten din har det bra, men kan du risikere at hun blir fortidlig født på grunn av det?

hvordan vet du hvor mye hun veier? jeg vil vite hva gutten min veier.. [:(]

jeg hadde ingen plager i starten. ikke noen ting. kjempe deilig. trodde jeg skulle få det fine svangerskapet. ikke har jeg stor mage en gang. ingen tor jeg er 8mnd på vei. de fleste tror ca 4-5mnd... irriterer meg at JEG måtte få svangerskapsforgiftning. er 3-4% som får. hvorfor akkurat meg lissom.. hehe

de har sagt jeg ikke går tiden ut. egentlig kunne hun vært en uke idag. de holdt på og ta henne forrige lørdag fordi da var jeg såpass dårlig...

de måler på ultralyden. de måtte det fordi de må se om hun legger på seg... legger hun ikke på seg må de ta hun. derfor veit jeg det. visste ingenting før jeg ble lagt inn.

Back
Topp