Aktiv livsstil i graviditeten

Ny uke, nye muligheter? ;) Ble med et par styrkeøkter og en gåtur forrige uke. Selv om det har sine årsaker i kvalme osv. har jeg nok også tatt det i overkant med ro. Føler meg litt mindre kvalm i dag så håper energien også er på vei tilbake :cat: Blir en tur på treningssenteret i dag, så får vi se hvordan resten av uka går. Håper å få til i hvert fall 3-4 økter + noen gåturer :smiley-angelic001

Heia, heia! Jeg har vært så sliten, kvalm og lat at jeg ikke kjenner meg selv igjen. Håper på litt mer energi fremover :)
 
Jeg hater nå mandagene starter kjipt med med kosthold og trening men det gjør den for meg idag (egentlig igår, pleier å være med på en søndagsgruppetime) men idag dro jeg fra svigerinne mi kl 0745 for å fly til koronahovedstaden, og nå sitter jeg på gardemoen å venter på flyet hjem,jhjemme 12 idag og bare spist tull siden igår kveld :hilarious: hatt det veldig hyggelig da, ny dag imorgen!
 
Vært vant til 6styrkeøkter i uka,og enda greier jeg det,men av erfaring vet jeg at Når jeg nermer meg 6-7 uker så kommer kvalmen å oppkast !
 
Juhu, fikk meg en bra økt i dag - føltes som om jeg var meg selv igjen :) Håper energien blir en stund nå ;)
 
Graviditeten og tiden etter blir veldig mye lettere hvis du trener hver uke. Det er også veldig sunt for babyen :) Forskning viser at mødre som har trent under graviditeten produserer morsmelk som inneholder et stoff som gjør at babyen har lett for å holde seg normalvektig. Mødre som ikke trente under graviditeten produserte veldig lite av dette stoffet. Husker ikke helt hva det het, men prøv å Google :)
 
Forrige uke starta bra, men energien minsker utover uka gitt :facepalm: Men det ble et par styrkeøkter og er par korte joggeturer. Sier meg fornøyd med det med tanke på formen. Håper på enda litt mer aktivitet denne uka :happy:
 
Forrige uke starta bra, men energien minsker utover uka gitt :facepalm: Men det ble et par styrkeøkter og er par korte joggeturer. Sier meg fornøyd med det med tanke på formen. Håper på enda litt mer aktivitet denne uka :happy:
Det er jo kjempebra :) jeg og føler det er litt unntakstilstand om dagen mne trening kan umulig gjøre smpkvalmen verre!
 
Føler for å skryte av at jeg gikk en tur med hunden i går! Riktignok bare en kilometer, men såååå deilig å komme seg ut av huset. Endelig begynner symptomene å lette litt :)
 
Føler for å skryte av at jeg gikk en tur med hunden i går! Riktignok bare en kilometer, men såååå deilig å komme seg ut av huset. Endelig begynner symptomene å lette litt :)

Hurra! Man må begynne et sted, og en liten tur er bedre enn ingen tur :)
 
Hurra! Man må begynne et sted, og en liten tur er bedre enn ingen tur :)
Forskjellen på litt og ingenting er større enn på litt og mye, så jeg trøster meg med at jeg er ute av ingenting-land selv om det ikke er sikkert at det blir så veldig mye :)
 
Forskjellen på litt og ingenting er større enn på litt og mye, så jeg trøster meg med at jeg er ute av ingenting-land selv om det ikke er sikkert at det blir så veldig mye :)

Helt sant :)

Nå når jeg ikke er kvalm lenger, iallfall ikke så veldig, har jeg blitt forkjølet :( Håper at neste uke tillater mer fysisk aktivitet for min del!
 
Helt sant :)

Nå når jeg ikke er kvalm lenger, iallfall ikke så veldig, har jeg blitt forkjølet :( Håper at neste uke tillater mer fysisk aktivitet for min del!

Jeg tror det viktigste er å gi kroppen bra nok restitusjon. Å pushe deg når du er forkjølet er nok greit å droppe. Krysser fingrene for at formen kommer seg! Er så deilig å ikke være så kvalm og svimmel lenger!
 
Pleier normalt å trene 3-5 dager i uka på senter eller yoga/pilates hjemme. Går gjerne 2-3 timer med hunden også flere dager i uka. Men kvalmen og svimmelheten har satt meg helt ut av spill. Må få venner/familie til å ta med hunden på tur når samboer har mye jobb. Orker maks 30 min gåtur på de beste dagen. Håper så inderlig det gir seg snart.. blir deprimert av kvalmen men også å føle meg så dårlig når jeg ikke får trent. Hvor mye presser dere dere selv?
 
Pleier normalt å trene 3-5 dager i uka på senter eller yoga/pilates hjemme. Går gjerne 2-3 timer med hunden også flere dager i uka. Men kvalmen og svimmelheten har satt meg helt ut av spill. Må få venner/familie til å ta med hunden på tur når samboer har mye jobb. Orker maks 30 min gåtur på de beste dagen. Håper så inderlig det gir seg snart.. blir deprimert av kvalmen men også å føle meg så dårlig når jeg ikke får trent. Hvor mye presser dere dere selv?

Jeg har ikke presset meg selv i det hele tatt i dette svangerskapet. Med to nokså små barn som krever mye, «sparer» jeg på det lille av overskudd jeg føler for å kunne gi de det de fortjener. I første svangerskapet presset jeg mer for å holde i gang treningsvanene, men hadde da også mye mer tid til å hvile og å hente meg inn igjen :)
 
Pleier normalt å trene 3-5 dager i uka på senter eller yoga/pilates hjemme. Går gjerne 2-3 timer med hunden også flere dager i uka. Men kvalmen og svimmelheten har satt meg helt ut av spill. Må få venner/familie til å ta med hunden på tur når samboer har mye jobb. Orker maks 30 min gåtur på de beste dagen. Håper så inderlig det gir seg snart.. blir deprimert av kvalmen men også å føle meg så dårlig når jeg ikke får trent. Hvor mye presser dere dere selv?

Jeg presser ikke når kroppen skriker etter hvile, men prøver å i alle fall komme meg ut litt hver dag (om så bare ut på terrassen) så jeg ikke gror helt fast i sofaen og kanskje kommer over dørstokkmila. Noen ganger er det alt som skal til for at det frister med litt mer aktivitet likevel :)
 
Back
Topp