Aktiv livsstil i graviditeten

Æsj, nå har jeg bare daffa og syns synd på meg selv i nesten en uke :( Er kvalm hele dagen, trøtt og sliten. Litt aktivitet er sikkert akkurat hva jeg trenger, men tungt å komme i gang når du har mer lyst til å spy... :wacky: Hehe...

Skal ta meg i nakkeskinnet og gjøre litt lett styrke i 10 min., kanskje det blir litt mer mens jeg først er i gang :dance008
 
Jaaa! Denne tråden passer perfekt for meg, var aktiv hele forrige svangerskapet (minus 4 uker med kvalme fra 6-10) og jeg er sikker på at det er en av grunnene til at jeg var frisk og rask og kunne jobbe helt ut forrige svangerskap og hadde en drømmefldsel og superrask recovery forrige gang xsmile9
 
Tenkte på denne tråden nå, og skryter av meg selv som har vært på yoga etter 6 dager med voldsom kvalme. Har vært i fin form i hele dag, men ble litt kvalm på slutten av timen :D
 
Første kvelden jeg har orket noe som helst; kom meg ut og gitt en times tur. Det var veldig deilig! Kjente jeg ble motivert til i det minste å gå 10000 skritt per dag. Når kvalmen blir litt bedre, skal jeg komme i gang med litt styrke også. Har vurdert noen timer med PT, bare for å pushe meg i gang!
 
Har vært dårlig med noe aktivitet denne uka her, hardt å begynne på jobb igjen:p
Men i morgen satser jeg på å få klemt inn en ridetur igjen:woot:
 
Her er endelig høstens timeplan på plass på det lokale treningssenteret, så jeg hiver meg på noen timer der for motivasjon :) vsr på bootcamp igår, og det var så godt!!
 
50 min step idag, noe jeg tydeligvis ikke er vant til:hilarious: #skyhøypuls
 

Vedlegg

  • IMG_20200819_212005.jpg
    IMG_20200819_212005.jpg
    35,7 KB · Visninger: 8
Var på bading med unga idag, så svømte rundt en halvtimes tid alene mens de lekte i vannkanten, det var veldig godt for kroppen nå:happy:.. Ikke hard og utmattende trening, men god aktivitet. Synd badesesongen snart er over..
 
Dere er flinke! :D Jeg har tatt klesvasken i kveld jeg, den eneste aktiviteten jeg har holdt på med :p
 
Jeg har hjulpet mine foreldre med flytting. Mye løft og opp og med trapper :smiley-ashamed004 ellers er jeg flink til å gjennomføre minst to økter med knipeøvelser daglig. I går syklet jeg en tur, så litt blir det jo.. :cool05
 
Her har det blitt et par dager med styrketrening så langt denne uka. Litt hjemmetrening på mandag og en gruppetime på treningssenteret på tirsdag - det var veldig deilig :happy: I går ble det en hviledag, så får vi se hva jeg kan få til i kveld :cat:
 
Hadde min første joggetur siden jeg ble gravid i går, men klarte ikke mer enn 4km:smiley-ashamed004 MEN, er det ikke flere som synes at det er sykt vondt å bevege seg med så ømme pupper?:happy093Jeg tenkte på de dumme puppene mine hele joggeturen:wacky:
 
Jeg gleder meg til energien kommer tilbake. Denne uken har det vært jobb, henting i barnehage, lage middag, aktivisere lillesnuppa og legge henne. Når hun har sovna har jeg lagt meg selv :p Jeg råtner vekk snart, føles det som. Men jeg må bare lytte til kroppen nå. Selv om det er forferdelig for meg å ikke bruke kroppen noe nå :(
 
Jeg gleder meg til energien kommer tilbake. Denne uken har det vært jobb, henting i barnehage, lage middag, aktivisere lillesnuppa og legge henne. Når hun har sovna har jeg lagt meg selv :p Jeg råtner vekk snart, føles det som. Men jeg må bare lytte til kroppen nå. Selv om det er forferdelig for meg å ikke bruke kroppen noe nå :(

Føler også jeg råtner vekk snart. Teller ned til uke 12, for da føler jeg meg kanskje mer normal. Samboer er så flink å ta med mini ut for å leke etter middag slik at jeg får ligge litt på sofaen. Akkurat nå føles ikke denne perioden verdt å gå gravid for :eek:
 
Jeg gleder meg til energien kommer tilbake. Denne uken har det vært jobb, henting i barnehage, lage middag, aktivisere lillesnuppa og legge henne. Når hun har sovna har jeg lagt meg selv :p Jeg råtner vekk snart, føles det som. Men jeg må bare lytte til kroppen nå. Selv om det er forferdelig for meg å ikke bruke kroppen noe nå :(

Jeg også - håper virkelig 2. trimester blir litt bedre. Føler også jeg råtner innenfra her jeg sitter som en dass på sofaen og spiser og spiser :(
 
Ble ingen ridetur på tirsdag, men fikk en skikkelig fin økt med hest i går i stedet. Var så sinnsykt deilig å bare tvinge seg ut å gjøre det. Det var trått i begynnelsen, men fikk mer og mer energi. Deilig:D
 
Lite aktivitet her, gitt. Er så voldsomt trøytt. Eg likar godt å jogge, og har tidlegare jogga 3-4 mil i veka. Er ikkje heilt der for tida, for å sei det sånn.
 
Prøver å holde vanlig treningsrutiner som jogging og landevei sykling. Men merker det er litt tyngre å jogge, pusten følger ikke helt med
 
Ny uke, nye muligheter? ;) Ble med et par styrkeøkter og en gåtur forrige uke. Selv om det har sine årsaker i kvalme osv. har jeg nok også tatt det i overkant med ro. Føler meg litt mindre kvalm i dag så håper energien også er på vei tilbake :cat: Blir en tur på treningssenteret i dag, så får vi se hvordan resten av uka går. Håper å få til i hvert fall 3-4 økter + noen gåturer :smiley-angelic001
 
Back
Topp