http://www.youtube.com/watch?v=pL13n-yYy8I&feature=relmfu
Her er en video jeg liker som viser eksempler på positiv trening av aggressiv hund.
Når det er sagt (delt), så hadde jeg ikke gjort dette uten å jobbe sammen med noen som har lang erfaring og har greie på dette. Jeg hadde ikke ville "gamlet", og risikert å gjøre vondt verre.
omfg...
Hvorfor plage en hund i timesvis, bruke masse energi på metoder som ikke faller hunden naturlig, når du enkelt og greit kan vise den at "EY, det der tolererer jeg ikke", ved å legge den i bakken, gi den ett lederskap, og gjøre det på den naturlige måten...
Beklager, men det der er noe av det dummeste jeg har sett i hele mitt liv...
Helt enig.. men jeg ville heller brukt noen timer på å lære (eller plage som du sier) hunden enn å legge den på rygg i flere timer =)
Du trenger MEGET skjelden og legge den på rygg i flere timer, er man nødt til å bruke flere timer, gjør man noe galt...
Desuten er det en naturlig reaksjon for en hund og ligge på rygg, det er ikke fælt, det er ikke vondt, det skader den ikke, det er heeeeeelt naturlig, og den har gjort det siden den var valp... Og den blir fulstendig avslappet i det den underkaster seg, og er 99,9% av gangen veldig fornøyd etterpå...
En hund har det godt med en god leder, for det er sånn det fungerer for dem....
Å binde fast en hund, er ikke naturlig i det hele tatt... å lære en hund noe på den måten, finnes ikke naturlig... Det bringer ikke frem en naturlig reaksjon hos hunden...
Jeg får fnatt av hele denne "godbit treningen", jeg trenger aldri noen godbit for å få hunden til å gjøre noe...Det har jeg aldri gjort heller...
for våre hunder vet at jeg er lederen, ber jeg de gå fint går de fint, ber jeg de sitte setter de seg, slipper jeg de på fjellet kommer de altid tilbake til meg, slipper jeg ut i hagen går de ingen sted, for de har ett flokkinstingt som sier at de skal det...
De er ikke redde, de kryper ikke, de viser ingen frykt, de er lykkelige hunder med en meget bestemt og god leder, slik instinktene dems sier at de skal ha det...
Og en hund som får følge instinktene sine, får bruke instinktene sine, er en lykkelig hund...