Agressiv hund

Har ikke lest alt, men dette var da trist da Smash, du som var så glad når dere skaffet dere Laban. Og etter et jeg har lest, så har du virkelig prøvd å trene mye med han :)
Men utifra afderden hans du beskriver, så vil jeg gå det steget og si at jeg ville ikke hatt den hunden rundt mitt barn! Og å omplassere en hund som oppfører seg slik, tror jeg ikke blir lett! Jeg tenker meg redd på at dette kan utvikle seg stygt!

Jeg skjønner dere er glade i han ,men når e n hund biter gjentatte ganger og oppfører seg sånn truende, så hadde jeg valgt å avlive han (om jeg ikke fant noe årsak til hvorfor, som f.eks smerte, skade)

Min golden var også en prøvelse i den alderen, og da hadde jeg bare hatt han i en fire mnds tid.. Men det var mest at han lukket ørene og gjorde som han ville, men han oppførte seg aldri truende /veldig dominant.

Nå har jeg skaffet meg hund nr 2, men denne snapper etter lillejenta mi når hun vil være god og kose med den. Jeg har nulltoleranse for slikt, for plutselig kan hun bli bitt, og det er det ikke verdt! SÅ den skal tilbake til den tidligere eieren iløpet av uka! Så når Laban faktisk er så truende og jeg vil si farlig, så hadde jeg ikke nølt! Barna dine kommer i første rekke ;)

Til og med hunder kan være sinnsyke!

Har ikke lest alt, men dette var da trist da Smash, du som var så glad når dere skaffet dere Laban. Og etter et jeg har lest, så har du virkelig prøvd å trene mye med han :)
Men utifra afderden hans du beskriver, så vil jeg gå det steget og si at jeg ville ikke hatt den hunden rundt mitt barn! Og å omplassere en hund som oppfører seg slik, tror jeg ikke blir lett! Jeg tenker meg redd på at dette kan utvikle seg stygt!

Jeg skjønner dere er glade i han ,men når e n hund biter gjentatte ganger og oppfører seg sånn truende, så hadde jeg valgt å avlive han (om jeg ikke fant noe årsak til hvorfor, som f.eks smerte, skade)

Min golden var også en prøvelse i den alderen, og da hadde jeg bare hatt han i en fire mnds tid.. Men det var mest at han lukket ørene og gjorde som han ville, men han oppførte seg aldri truende /veldig dominant.

Nå har jeg skaffet meg hund nr 2, men denne snapper etter lillejenta mi når hun vil være god og kose med den. Jeg har nulltoleranse for slikt, for plutselig kan hun bli bitt, og det er det ikke verdt! SÅ den skal tilbake til den tidligere eieren iløpet av uka! Så når Laban faktisk er så truende og jeg vil si farlig, så hadde jeg ikke nølt! Barna dine kommer i første rekke ;)

Vi har også en hund som er ekstremt aggresiv, men ikke på mennesker.
hun er det på alle andre dyr!! hun går til angrep tom på uskyldige valper osv.
men hadde hun blitt aggresiv på oss mennesker så måtte vi nok avlivet henne, for da kan hun bli ekstremt farlig..

å hadde ikke turt å hatt ungene mine oppi hundene om den er aggresiv på mennesker, TENK om den skulle bite en av dem??

KvakKvakK skrev:

Ja, du har helt rett, jeg har trent og trent med den bikkja!
Så trist å lese om dine hunder! :'( Man blir jo så glade i de!

MEN den GODE nyheten er at Laban har kommet seg veldig de siste 2 dagene, etter at jeg skreiv dette innlegget!
I går på formiddagen gikk vi en laaaang tur, leka med en annen golden, og bada etter det.
Han oppførte seg bedre enn noen gang!!!!!! INGEN hopping og biting og ikke noe tull!!!!
Jeg var såååå glad!!!! Så dro jeg på jobb, og kom hjem seint på kvelden, og da var han litt koko igjen.
Hoppa på meg, men han knurra ikke, var ikke agressiv osv.
Men han dominerer enda, kan ikke forvente å få han perfekt etter et par dager, men nå håper vi at han skal fortsette med denne utviklingen, slik at vi kan beholde han!
Skal kjemisk kastrere han til uka, og jeg håper sååååå på at det funker!!!!!

Han er ikke med ungene nei. Når de er i stua med meg, så er Laban på kjøkkenet med døren lukket.

LittleJ. skrev:
Vi har også en hund som er ekstremt aggresiv, men ikke på mennesker.
hun er det på alle andre dyr!! hun går til angrep tom på uskyldige valper osv.
men hadde hun blitt aggresiv på oss mennesker så måtte vi nok avlivet henne, for da kan hun bli ekstremt farlig..

å hadde ikke turt å hatt ungene mine oppi hundene om den er aggresiv på mennesker, TENK om den skulle bite en av dem??

Er det som er så rart med Laban...
Han ELSKER andre mennesker og dyr! Enten det er katter eller hunder.
Han har aldri vært agressiv mot andre, enn meg og mannen min.
Han prøver seg ikke på mannen min lenger, nå er det kun meg...
Og da han fløy på jenta mi, var han ikke agressiv, men vet ikke helt hva som gikk av han. Han beit ho ikke eller noe...
Ikke at det er greit altså!!!! Pga den episoden, så får ikke ungene være med han. Noe de er veldig lei seg for.. Men det får bli sånn en stund fremover.
Viser ikke Laban SKIKKELIG fremgang på et par uker, så er det avlivining.
Men fortsetter han å vise like stor fremgang de neste dagene, som han har gjort de siste 2 dagene, så beholder vi han!
Jeg er ganske positiv jeg nå:)

Tidligere kunne jeg ikke SE på han uten at han knurra og fløy på meg.
Nå koooooser vi som bare det, og han er bare deilig!!!!

Tenker bare på en liten ting..Du skrev at han oppførte seg kjempefint på tur nå sist, men at han hoppet på deg når du kom hjem etter en lang dag på jobb. Du har ikke en hund som trenger veldig utløp for energien sin da? Retrivere er jo jakthunder:)
Trener mye spor  med min, og han kan da ligge pal en hel dag etterpå:)
Dette er overhodet!!!! ikke kritikk altså, men noe å tenke på kanskje??
Kanskje han burde vært omplassert til en superaktiv turglad person?
Hadde heller gjort det enn å avlive!

juuli skrev:
Tenker bare på en liten ting..Du skrev at han oppførte seg kjempefint på tur nå sist, men at han hoppet på deg når du kom hjem etter en lang dag på jobb. Du har ikke en hund som trenger veldig utløp for energien sin da? Retrivere er jo jakthunder:)
Trener mye spor  med min, og han kan da ligge pal en hel dag etterpå:)
Dette er overhodet!!!! ikke kritikk altså, men noe å tenke på kanskje??
Kanskje han burde vært omplassert til en superaktiv turglad person?
Hadde heller gjort det enn å avlive!

Nei, han får mer enn nok av trim! Både turer og mentalt:)
Der er jeg veldig nøye!
Det at vi gikk tur på formiddag i går, og kom seint hjem, betyr ikke at han var aleine.
Han var aleine i 2 timer, før mannen min kom hjem fra jobb og hadde han:)
Laban er så å si aldri aleine, da jeg kun jobber kvelder, og mannen min jobber kun dagtid.
Så Laban har det luksus der:)
Så nei, han oppfører seg ikke sånn pga for lite trim og mental trening:) Der er jeg 100% sikker.

Da hadde jeg virkelig tatt kontakt med oslo hundeskole-de er helt fantastiske:)

smash skrev:

tango skrev:
Huff!
Skjønner godt dere er frustrerte!
Vi har også en golden gutt- men han har blitt 5 år, og har roet seg veldig!
Han hadde en periode fra han var 1 til han var 2,5 år, der han var ganske vanskelig å håndtere. Vi var på lydighetskurs, og atferdskurs i hytt og vær.
Vovsen vår har aldri vist agressive tilstander mot mennesker, men det kommer an på hvordan man tolker "agressivitet". En hund har mange måter å "prate" på, både flekke tenner, knurre, bjeffe, grynte, glefse etc etc.. Det trenger nødvendigvis ikke bare være ren agressitivtet hos hunden deres, men det er vanskelig å si uten å ha sett han i action.
Vår firbeinte kan bli veldig frustrert, og dette får også utløp i jukking, knurring, vandring og rastløshet. Både vetrinær, atferdsspesialist og hundetrener har sagt at retriever-gutter kan være vanskelige å håndtere, fordi de har så mye kjønnsdrift. (kan være derfor snabben kommer ut så fort dere tar på han!?)..
Vi merket forverring hver gang nabotispa hadde løpetid.

Vår "redning" ble kjemisk kastreringssprøyte to ganger i året. Vi merka at han ble MYE roligere inne (men merka ikke endring ute i fri natur), og ikke så frustrert over alle de lukter og drifter...Stakkars, kan ikke være bare bare..

Man skal ikke kimse av en hund man ikke er sikker på, og det er viktig at man ikke lar barna styre for mye med han dersom man ikke er helt trygg.. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å ikke trene for mye med han/eller trigge de tingene som gjør at han blir veldig frustrert, være konsekvent, prøve kjemisk kastrering og være veldig tålmodig.. Forhåpentligvis

Jeg visste VIRKELIG ikke hva jeg gikk til da jeg kjøpte golden...
Hadde jeg visst det jeg vet om golden i dag, hadde jeg aldri kjøpt han, og jeg skal aldri ha golden igjen. De er fantastisk nydelige, men de krever sykt mye...
Jeg har veldig dårlig rygg, noe Laban har funnet ut...
Skal ha ta meg skikkelig, så hopper han på ryggen min, kniper labbene ved halsen, slik at jeg ikke kommer meg løs.
Men jeg har funnet ut at hvis jeg legger meg ned, så ruller jeg vekk fra han..
Helt sykt, jeg må gjøre det på tur også.. Kan tro det står mange å kikker rart på meg:P
Men må man, så må man...

Jeg er ganske sikker på at han er aggresiv, kan se det på øynene hans også.
Han har store fine øyne, men i det siste så kniper han øynene litt sammen når han ser på meg.
Litt sånn "jeg er så sint på deg"....
Kjemisk kastrering høres veldig bra ut! Tror jammen vi skal prøve det...
Hørte det varte 3 mnd av gangen?
Laban er veldig flink ute, elsker andre mennesker og andre hunder, er mest med meg han er sånn.... Siden jeg er sjefen..

FLOTT å høre at det går bra med din golden!!! De er utrolig nydelige, men HARDE!!

Når en hund skal dominere en annen så hopper de opp på dem på denne måten (kan også jukke,uansett om det er tispe eller hannhund). Han skal nok ikke "ta deg" for at du har dårlig rygg. Det at du da legger deg ned å ruller betyr EN ting for han og det er at han er sjefen som dominerte deg og du ga opp å la deg ned. Dette trenger han virkelig ikke,spesiellt ikke nå som han er ung og under utvikling. Mest sannsynlig dette som gjør han "agressiv". Han er forvirret,prøver å ta plassen som leder i familien for at du åpenbart ikke gjør dette. Du trenger ikke være sterk og ha god rygg,du trenger bare sterk psyke,du må virkelig ta en helomvending og ransake deg selv for å finne styrken til å vite at DU er sjefen og DU klarer dette. Rolig,bestemt,konsekvent. Blir man bekymret,redd,usikker så merker hunden dette og det vil bli verre. At han biter deg er virkelig heeeelt for laaangt! Har du sett hundeviskeren? Har selv en stooor bestemt hann hund(og tispe). Har hatt mine perioder hvor jeg har slitt litt med hannen,ikke helt på samme måte som deg men... Hjelper hvertfall meg å se på hundeviskeren, da får jeg gode tips som rett og slett styrker selvtilliten min med hunden, noe som hjelper veldig bare det. Men uansett, LYKKE TIL=)

Linnimor: Da får han bare tenke at han "vinner", for ryggen min klarer ikke å ha han oppå seg..
Da må jeg komme meg unna, og den eneste måten er å rulle vekk.

Og som jeg har skrevet flere ganger, så er jeg hverken redd eller usikker på Laban,
Jeg finnes ikke redd for han for alt i verden!
Ja, ser på hundehviskeren, og syntes han er helt fantastisk!!
Følger mange av rådene hans, og skulle gjerne hatt han til å se på Laban!
Det går både opp og ned om dagen.
I går var han en drøm, og nå hadde jeg min første fight med han.
Men jeg kan hvertfall kose med Laban, uten at han klikker på meg.
Han har ikke knurra eller bjeffa eller knipe igjen øynene siden jeg lagde denne tråden.
Så DET er jo positivt da. Liiiiiiiitt fremgang hvertfall.

Det at jeg hadde en fight med han, var for at han jokka og beit og hoppa på meg.
Han beit ikke hardt, så det var mere dominanse.
Men er forskjell på DEN måten han gjør det på, og den aggresive måten han gjør det på.
Merker stor forskjell der.

Back
Topp