Karamellion skrev:
For en trist situasjon du er i.
Har selv en hund som har vært agressiv mot andre hunder, og det er veldig frustrerende.
Selv er jeg nøytral til burbruk.. noen hunder trenger det, andre trenger det ikke.
Ingen av mine hunder har trengt det, bortsett fra han siste vel EN anledning da han ikke likte at det var mange barn rundt han. Når jeg en dag får barn selv vil jeg helt klart skaffe han ett bur som han kan ligge i når han selv velger det, og som barna absolutt ikke har adgang til.
Det virker som om du er en dedikert og flink hundeeier, men det er to ting jeg må si at jeg reagerer på.. det første er at jeg mener å huske at skrev lenger opp her at barna dine har kunne gjøre alt mulig med han uten at han reagerer? Jeg kjenner en del som har sagt lignenede ting som har endt opp med agressive hunder. Barn burde ikke få bruke hunder som leketøy. Vet ikke om det har skjedd i deres tilfelle, men om det er det så burde dere forandre på det.
Den andre tingen jeg reagerer på, er at du virker som om du er villig til å gjøre alt for å få denne hunden i orden igjen, bortsett fra å bruke bur? Hva om hunden din trenger en liten pause? Tipper det er ingen som mener at du skal sperre han inne i 8 timer + hele natten.
Men kanskje heller det er lurt å gi han en "fritime" nå og da? (særlig hvis barna har med noen hjem, eller litt hypre i lek osv?
Og det trenger jo heller ikke være ett bur i vanlig forstand.. hvis dere har sånne barnegrinder, så kan dere lage ett avgrenset område i stua f.eks. Det skal ikke være straff å gå dit, men man må være i forkant og gi han en pause når man vet det kan bli litt kaotisk.
Håper du hvertfall vil vurdere å virkelig gjøre ALT for å hjelpe han.
Ellers ville jeg også forsøkt kjemisk kastrasjon, men er enig med det noen skriver, at det er lurt å fikse "problemene" i høyest mulig grad før jeg gjorde det.
Lykke til!!.Håper dere klarer å "fikse han!=)
Det med at barna får leke med han, ser jeg ikke noe problem i..
Men de får aldri være aleine med han.
Om de vil leke tannlege, så er det jeg som holder munnen hans, men jentene styrer med tennene. Han bryr seg ikke om det, er derfor de har fått lov.
Og siden jeg holder munnen (ikke hardt) så har jeg kontroll..
Men de får ikke lov til det nå, de får nesten ikke lov til å klappe han en gang..
Han er jo helt koko om dagen:(
Ja, jeg gjør ALT for å "redde" han..
Og i mitt hode, virker han agressiv, og jeg har fått høre det samme av både pappa og en hundetrener, begge med masse erfaring..
Hundetreneren mener han må få mer tid ++ mens pappa mener avlivning.
Men han er et stykke unna avlivning altså!
Jeg prøver ALT først! Han er jo lille babyen min..
Det første vi skal gjøre er kjemisk kastrering, og full helsesjekk.
Må bare vente på lønn først.
Han vet selv når han har fått nok av mas og unger og bråk, da går han ned å legge seg i gangen, for der er det aldri mennesker og bråk.
Ellers så er han på kjøkkenet med lukket dør.
Men jeg vil ha han i stuen med oss hele tiden, men det nytter ikke sånn som han er nå.
Men jeg håper jeg kan hjelpe lille gutten min, så han kan bli en deilig og bedagelig hund!