Huff!tango skrev:
Skjønner godt dere er frustrerte!
Vi har også en golden gutt- men han har blitt 5 år, og har roet seg veldig!
Han hadde en periode fra han var 1 til han var 2,5 år, der han var ganske vanskelig å håndtere. Vi var på lydighetskurs, og atferdskurs i hytt og vær.
Vovsen vår har aldri vist agressive tilstander mot mennesker, men det kommer an på hvordan man tolker "agressivitet". En hund har mange måter å "prate" på, både flekke tenner, knurre, bjeffe, grynte, glefse etc etc.. Det trenger nødvendigvis ikke bare være ren agressitivtet hos hunden deres, men det er vanskelig å si uten å ha sett han i action.
Vår firbeinte kan bli veldig frustrert, og dette får også utløp i jukking, knurring, vandring og rastløshet. Både vetrinær, atferdsspesialist og hundetrener har sagt at retriever-gutter kan være vanskelige å håndtere, fordi de har så mye kjønnsdrift. (kan være derfor snabben kommer ut så fort dere tar på han!?)..
Vi merket forverring hver gang nabotispa hadde løpetid.
Vår "redning" ble kjemisk kastreringssprøyte to ganger i året. Vi merka at han ble MYE roligere inne (men merka ikke endring ute i fri natur), og ikke så frustrert over alle de lukter og drifter...Stakkars, kan ikke være bare bare..
Man skal ikke kimse av en hund man ikke er sikker på, og det er viktig at man ikke lar barna styre for mye med han dersom man ikke er helt trygg.. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å ikke trene for mye med han/eller trigge de tingene som gjør at han blir veldig frustrert, være konsekvent, prøve kjemisk kastrering og være veldig tålmodig.. Forhåpentligvis gir han seg etterhvert...
Men du kjenner din hund best, og hvis du føler at det beste er å ikke beholde han- så må du ta de følelsene også på alvor!
Lykke til!!:)
Jeg visste VIRKELIG ikke hva jeg gikk til da jeg kjøpte golden...
Hadde jeg visst det jeg vet om golden i dag, hadde jeg aldri kjøpt han, og jeg skal aldri ha golden igjen. De er fantastisk nydelige, men de krever sykt mye...
Jeg har veldig dårlig rygg, noe Laban har funnet ut...
Skal ha ta meg skikkelig, så hopper han på ryggen min, kniper labbene ved halsen, slik at jeg ikke kommer meg løs.
Men jeg har funnet ut at hvis jeg legger meg ned, så ruller jeg vekk fra han..
Helt sykt, jeg må gjøre det på tur også.. Kan tro det står mange å kikker rart på meg:P
Men må man, så må man...
Jeg er ganske sikker på at han er aggresiv, kan se det på øynene hans også.
Han har store fine øyne, men i det siste så kniper han øynene litt sammen når han ser på meg.
Litt sånn "jeg er så sint på deg"....
Kjemisk kastrering høres veldig bra ut! Tror jammen vi skal prøve det...
Hørte det varte 3 mnd av gangen?
Laban er veldig flink ute, elsker andre mennesker og andre hunder, er mest med meg han er sånn.... Siden jeg er sjefen..
FLOTT å høre at det går bra med din golden!!! De er utrolig nydelige, men HARDE!!