Agressiv hund

smash

Forumet er livet
VIP
Nå har det gått så langt at Laban viser tegn til å bli agressiv... Jeg er helt knust...
Jeg er så glad i han, men samtidig er han en dust..
Det begynte først med at han begynte å knurre og bite mannen min, og nå har han begynt på meg også.
Han hopper og biter meg hele tiden.. Går mye etter ansiktet mitt.. Og det er ikke småbiting lenger heller, han biter hardt..

Jeg tør ikke å la jentene mine være aleine med han lenger...
I stad hoppet han på minsta mi på 3, så ho datt, og han stod med labbene på magen hennes.

Skjønner ikke hva som har skjedd..
Vi har hele tiden slite litt med han, har hatt 2 forskjellige trenere på han, og han ene sier at Laban er veldig ukonsentrert, og det er umulig å få kontakt med han (det var da han var ganske liten)
Ho andre treneren, men 14 års erfaring, sier at ho ser tegn til agressivitet.
Han har flekket tenner og sånn til ho..
Vi fikk et opplegg av henne som vi skulle følge, som gikk utpå å roe ned Laban i forskjellige situasjoner.
Det funket bra til å begynner med, men nå har han blitt værre...

Hva gjør vi nå?
Avliving? Prøve litt til?
Jeg er helt knust... Har lagt sååååå mye arbeid i Laban, trent sinnsykt mye hver eneste dag!!

Noen som har opplevd det samme? Hva hadde dere gjort?

Han er forresten er golden retriever på 1 år og 2 mnd.

det er ikke det at ha å begynner og bli så gammel og i tennårene at han tester dere ut da? det du forklarer høres veldig ut som on han tester rangstigen og at han begynner og klare det ved og gjøre det for dere trekker dere kanskje litt unna d? og da er jo han sjefen og han vinner. hadde kanskje prøvd og ta kontakt med noen hundetrenere som kn tipse dere og kanskje hjelpe dere??

har du vært hos dyrlegen med han for å skjekke at han ikke har vondt en plass? er han kastrert? jeg har hatt en aggresiv hund men han hadde store smerter pga ocd/aa så vi valgte avliving for hundens beste. men for meg høres det mere ut som hunden tror han er sjefen i huset.

Fryktelig trist å høre, og jeg aner ikke hva jeg skal si til deg. Du/dere har det nok veldig vondt akkurat nå.

Jeg vil ikke komme med råd eller anbefalinger da dere allerede tydeligvis har gjort hva dere kan for å skaffe veiledning og hjelp, og som gode hundeeiere håper jeg bare dere treffer den rette avgjørelsen. Uansett hva det måtte være.

*Frk.Mamma skrev:
det er ikke det at ha å begynner og bli så gammel og i tennårene at han tester dere ut da? det du forklarer høres veldig ut som on han tester rangstigen og at han begynner og klare det ved og gjøre det for dere trekker dere kanskje litt unna d? og da er jo han sjefen og han vinner. hadde kanskje prøvd og ta kontakt med noen hundetrenere som kn tipse dere og kanskje hjelpe dere??

Ja, han tester oss skikkelig ut! Det har han gjort siden han var rundt 8 mnd.
Derfor vi tok kontakt med hundetrenere...
Han vinner IKKE når han holder på sånn.
Jeg fortsetter med opplegget fra treneren, selvom han biter jeg meg.
Jeg er IKKE redd for Laban, og det vet han.
Om han biter meg, så fortsetter jeg. Jeg går ikke unna.
Jeg har ikke gitt meg en eneste gang!

turboquattro skrev:
har du vært hos dyrlegen med han for å skjekke at han ikke har vondt en plass? er han kastrert? jeg har hatt en aggresiv hund men han hadde store smerter pga ocd/aa så vi valgte avliving for hundens beste. men for meg høres det mere ut som hunden tror han er sjefen i huset.

Nei, han er dessverre ikke kastrert.
Jeg visste egentlig ikke at det var vanlig jeg..
Jeg har utrolig mange venner med hunder, som vi ofte besøker, og ingen av de er kastrert eller har nevnt noe på det..
Hundetreneren sa at vi IKKE må kastrere han nå, siden han er midt i en vanskelig periode.
For da kan han bli sånn for alltid..
Så enten må han kastreres når han er veldig liten, eller vente til den værste perioden er over.. Noe som er ca ett år til.. (det som er vanlig for golden hvertfall)

Jeg tror ikke han har vondt nei, vi har hatt full sjekk hos dyrlegen, men det er noen mnd siden nå..
Men vi lurer litt på å prøve kjemisk kastrering, at det er siste utvei..
Mannen min mener vi skal omplassere han, men jeg mener man ikke skal gi fra seg en agressiv hund..
En agressiv hund har det ikke bra...

Vi var i Syden i mai, og da passet pappan min han i en uke.
Pappa har masse erfaring med problematferd på hunder, han har drevet med dette i mange år, oppdrett ++ Og han mener det er noe med Laban som ikke stemmer...
Noe med blikket hans, og måten han er på..
Men jeg vet ikke jeg...

Gitte__ skrev:
Hundepsykolog?

Ser ikke helt hva det skal være godt for? Eller?

Inmari skrev:
Fryktelig trist å høre, og jeg aner ikke hva jeg skal si til deg. Du/dere har det nok veldig vondt akkurat nå.

Jeg vil ikke komme med råd eller anbefalinger da dere allerede tydeligvis har gjort hva dere kan for å skaffe veiledning og hjelp, og som gode hundeeiere håper jeg bare dere treffer den rette avgjørelsen. Uansett hva det måtte være.

Ja, det er fryktelig trist..
Vi har gledet oss i 3 år, for å få hund.
Endelig fikk vi en deilig golden retriever, som var verdens snilleste!
Ungene elsket å leke tannlege med han, og han bare lå der og lot de gjøre som de ville.
Plutselig har det snudd helt om....

smash skrev:

Gitte__ skrev:
Hundepsykolog?

Aggresjon er en vanlig beskyttelsesmekanisme hos våre hunder.Hunder er ikke konflikt skapende dyr, derfor benytter de sjelden aggresjon.Men en usikker og redd hund kan være aggresiv. En stresset hund kan være aggresiv.
Vi forsøker alltid å finne den rette grunnen for hvorfor din hund oppfører seg som den gjør, og dømmer den ikke ut ifra dens atferd.
Aggresjon kan utløses mot mennesker, barn, andre hunder, andre dyr, kanskje til og med deg selv.
Din hund er ikke noe monster, dere trenger bare litt veiledningJ

Hvorfor ikke prøve? :)
http://www.hundepsykologen.no/default.aspx?page=10362

Ta kontakt med Manimal ,der kan du få råd om ikke annet.
(Manimal er adferdsspesialister på hund ,og har ekstremt godt ord på seg. Google Manimal,så får du info om hva det er ,og hva de gjør.)

Slik lå vi alltid sammen i sofan å kosa før!
Nå kan jeg nesten ikke se på han, før han flyr på meg:

Se så fiiin han er!

Jentene elsker han, og han elsker de!!!

nei nå ville jeg ikke kastrert han. mine hannhunder har ikke vært kastrert. skal du omplassere han så ville jeg ha valgt noen uten små barn og med erfaring med sånne hunder. men utifra hva faren din mener så ville jeg ha skjekket hos dyrlegen med enten rønken eller scanning av hodet for å skjekke at det ikke er en grunn til at han er sånn.

Gitte__ skrev:

smash skrev:

Gitte__ skrev:
Hundepsykolog?

Aggresjon er en vanlig beskyttelsesmekanisme hos våre hunder.Hunder er ikke konflikt skapende dyr, derfor benytter de sjelden aggresjon.Men en usikker og redd hund kan være aggresiv. En stresset hund kan være aggresiv.
Vi forsøker alltid å finne den rette grunnen for hvorfor din hund oppfører seg som den gjør, og dømmer den ikke ut ifra dens atferd.
Aggresjon kan utløses mot mennesker, barn, andre hunder, andre dyr, kanskje til og med deg selv.

Han er mye stresset, noe hundetreneren sier er fordi han er så hormonell.
Bare vi tar på han, så kommer tissen ut..
Men vi har fått øvelser for å roe han ned, noe som hele tiden ahn har funket.
Men når vi gjør de nå, biter han bare..

smash skrev:

Gitte__ skrev:

smash skrev:

Gitte__ skrev:
Hundepsykolog?

Han har ikke vondt en plass da?

Og har han ikke fått hormonsprøyte? Vår fikk det, han var så stressa at han slikka på seg sår.

Høres litt ut som puberteten/trassen er inne for fullt. :) Hold ut!
Meld dere på kurs. Ikke bare lydighet, men spor, agility, utstillingskurs. Alt som hjelper deg og hunden din på å fokusere på noe annet enn ting som har skjedd (biting, hopping)

Maaaassse ros for positive ting. Ikke fokuser og gi oppmerksomhet når det blir sånn. Og vær konsekvent. :)

hvis ikke, kan du sende han til meg :)

Det blir nok ei ordning! :)

Gitte__ skrev:

smash skrev:

Gitte__ skrev:

smash skrev:

Gitte__ skrev:
Hundepsykolog?

Han har ikke vondt en plass da?

Og har han ikke fått hormonsprøyte? Vår fikk det, han var så stressa at han slikka på seg sår.

Nei, tror ikke han har vondt noen plass, men skal selvfølgelig sjekke det før evt gjør noe..
Han skal ta hofterøngten og vaksine snart, så da tar vi alt i samme slengen.
Hormonsprøyte har jeg aldri hørt om..
Og han er ikke sååå stressa, men han er veldig hormonell. Desperat etter å få seg no..

Freyr skrev:
Høres litt ut som puberteten/trassen er inne for fullt. :) Hold ut!
Meld dere på kurs. Ikke bare lydighet, men spor, agility, utstillingskurs. Alt som hjelper deg og hunden din på å fokusere på noe annet enn ting som har skjedd (biting, hopping)

Maaaassse ros for positive ting. Ikke fokuser og gi oppmerksomhet når det blir sånn. Og vær konsekvent. :)

hvis ikke, kan du sende han til meg :)

Det blir nok ei ordning! :)

Agility har vi vært endel på, og utstilling kan vi ikke dra på siden han har underbitt. Han er ikke "perfekt"...
Værsågod han er din! Hihi!

Jeg leste i papirene fra oppdretter, og da stod det at golden kan knurre litt, og at det er deres måte å snakke på.
Men dette er agressiv knurring.. Han flekker tenner og biter hardt.
Du skal se kroppen min..
Den er mer blå enn hudfarga.. Han er ekstrem altså..

Huff!
Skjønner godt dere er frustrerte!
Vi har også en golden gutt- men han har blitt 5 år, og har roet seg veldig!
Han hadde en periode fra han var 1 til han var 2,5 år, der han var ganske vanskelig å håndtere. Vi var på lydighetskurs, og atferdskurs i hytt og vær.
Vovsen vår har aldri vist agressive tilstander mot mennesker, men det kommer an på hvordan man tolker "agressivitet". En hund har mange måter å "prate" på, både flekke tenner, knurre, bjeffe, grynte, glefse etc etc.. Det trenger nødvendigvis ikke bare være ren agressitivtet hos hunden deres, men det er vanskelig å si uten å ha sett han i action.
Vår firbeinte kan bli veldig frustrert, og dette får også utløp i jukking, knurring, vandring og rastløshet. Både vetrinær, atferdsspesialist og hundetrener har sagt at retriever-gutter kan være vanskelige å håndtere, fordi de har så mye kjønnsdrift. (kan være derfor snabben kommer ut så fort dere tar på han!?)..
Vi merket forverring hver gang nabotispa hadde løpetid.

Vår "redning" ble kjemisk kastreringssprøyte to ganger i året. Vi merka at han ble MYE roligere inne (men merka ikke endring ute i fri natur), og ikke så frustrert over alle de lukter og drifter...Stakkars, kan ikke være bare bare..

Man skal ikke kimse av en hund man ikke er sikker på, og det er viktig at man ikke lar barna styre for mye med han dersom man ikke er helt trygg.. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å ikke trene for mye med han/eller trigge de tingene som gjør at han blir veldig frustrert, være konsekvent, prøve kjemisk kastrering og være veldig tålmodig.. Forhåpentligvis gir han seg etterhvert...
Men du kjenner din hund best, og hvis du føler at det beste er å ikke beholde han- så må du ta de følelsene også på alvor!

Lykke til!!:)

Back
Topp