ORIGINAL: Syngemamma
At noen i det hele tatt er så uvitne at de lager en slik avstemning..
Hva mener du med det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Syngemamma
At noen i det hele tatt er så uvitne at de lager en slik avstemning..
ORIGINAL: Cullen
Selvfølgelig er det en reell diagnose..
For en teit undersøkelse..
Det finnes selvsagt feildiagnosering og noen blir bare satt i bås på en måte, men selvsagt er det en reell diagnose og alle skulle fått mere informasjon om dette så man slapp å bli mistrodd og satt i bås med en gang av uvitene mennesker som tror det kommer av dårlig oppdragelse.
Hilsen en med adhd!
ORIGINAL: Rimpro
tror det er en reell diagnose ja.. har ikke sett noen sammenheng mellom "dårlige" foreldre og barn med adhd..
adhd kanskje de beste.. [:)]
ORIGINAL: hårballen sin mamma
hva er din mening om det da greven av gral, siden du laget en slik undersøkelse, må du jo ha en mening om saken[;)][:D]
ORIGINAL: ^Milla^
ORIGINAL: Greven av gral
er det en reel diagnose eller er det bare ett produkt av foreldres dårlige oppdragelse?
Hva tenker dere?
jeg tenker at det helt klart er en reel diagnose, men at noen kanskje feildiagnotisers av forskjellige årsaker. Uten å gå nå nærmerer inn på grunnene til det.
ORIGINAL: Skravlemor
jeg tror det er en reell diagnose, men tror også mange som er dårlig oppdratt, har dårøig kosthold og litt sent utvikla får diagnosen. det er jo bevist at gutter født sent på året får adhd-diagnose oftere enn andre grupper. det er også bevist at et annet kosthold kan hjelpe.
ORIGINAL: Surita
Jeg har adhd og det er IKKE mine foreldre sin feil iallefall. [;)]
Det er akkurat de fordommene man møter hver dag... man får høre at man er uoppdragen, man får høre at man må ta seg sammen, man får høre at det er så lettvint å bare få diagnosen og få medisiner. Det er ikke bare bare å få diagnosen! Det er ikke noe man bare får slengt etter seg fordi man er litt rastløs og urolig og bråkete på skolen. Man får høre at barn medisineres for å holde kjeft og sitte i ro i timene... Men adhd er så mye mer enn bare det å være litt høylytt eller veldig rastløs!
Det var ikke bare bare å få diagnosen! Det var en lang kamp for å bli trodd når jeg endelig hadde funnet ut hva det kunne være jeg har slitt hele livet mitt med. I en alder av 18 begynte jeg å lese om det på nett og kjenne meg igjen. Så var det å få noe hjelp av legen min da... han rista bare på hodet og sa at det kunne han aldri tro... jeg satt jo så rolig der inne på kontoret hans og pratet. [8|] For det første! Adhd betyr ikke at man klatrer i gardinene eller sitter å hopper på stolen. Det kan vise seg veldig forskjellig fra person til person. Har man møtt en person med adhd, så har man møtt ÈN med det... Alle er forskjellige uansett om man har diagnose eller ikke.
Å ha adhd er ikke en unnskyldning for å oppføre seg som en tulling, det er en forklaring på hvorfor man ikke alltid bare kan "ta seg sammen" og fikse alt like lett som alle andre. Adhd er mer enn hyperaktivitet og dagdrømming... Hos meg gir det mest utslag i at jeg har veldig dårlig korttidsminne. Hvis ikke jeg skriver ned ting med det samme jeg får en beskjed så glemmer jeg det to sekunder etterpå. Jeg bruker mobilen som hjelp for det hjernen min ikke klarer. Inne i kalenderen der står alle avtaler med folk og offentlige kontorer. Setter på alarm som piper for å minne meg på alt jeg har å gjøre. Uten den så blir ingenting gjort fordi jeg rett og slett glemmer det. Dere som har hatt ammetåke kan kanskje kjenne igjen det jeg beskriver her. [;)] Tenk dere å leve i ammetåka hele livet! Medisinene mine gjør at jeg klarer å huske og få med meg ting som skjer rundt meg. Jeg kan faktisk se når folk sender hverandre blikk nå... det så jeg ikke før fordi jeg var opptatt med å tenke på hva jeg skulle gjøre etterpå og hva som hadde skjedd i går. Hodet mitt var over alt sånn at jeg ikke rakk å få med meg hva folk gjorde rundt meg.
Dette er bare noe av det som er hverdagen min. Jeg kunne sikkert lagt ut i det vide og brede, men jeg skal stoppe her. Jeg har en tendens til å bli litt vel ivrig når det er noe som handler om adhd. [;)]
ORIGINAL: Rimpro
tror det er en reell diagnose ja.. har ikke sett noen sammenheng mellom "dårlige" foreldre og barn med adhd..
adhd kanskje de beste.. [:)]
ORIGINAL: Astriiiid
Vet ikke helt.. Men tror ikke det har så mye me oppdragelsen igrunn..Kan iallefall ikke skylde på oppdragelsen her i gården..For sønnen min skal snart begynne å utredes for det..Og han er jo 18 mnder.
ORIGINAL: *Bestevennen*
Jeg mener det er en reell diagnose, MEN at mange helt sikkert kunne hatt "bedre kontroll" på barna sine til tross for diagnosen. Tror nok mange "slipper unna" med jammen h*n har jo ADHD og derfor sånn og sånn. Har selv et søskenbarn med diagnosen. Når han var mindre og på helgabesøk hos mine foreldre så trengte han aldri medisinen sin[;)]
ORIGINAL: Greven av gral
ORIGINAL: Coreal
ADHD er en reel diagnose, men det er en overdiagnosert og overmedisinert lidelse. Flere som har et hvilket som helst adferdsproblem, får ADHD stempelet fordi det er det som passer der og da.
Har akkurat vært på foredrag om Omega 3 og medisinering av ADHD pasienter, og det kom frem mye spennende[:)]
Sier ikke at det ikke kan være andre årsaker. Men det tar veldig lang tid å få en diagose. I de fleste tillfeller tar det flere år.