Abortgrense uke 12

Klarer man ikke å diskutere sensitive emner her på BV uten å begynne å skrike til hverandre, kjefte, klage, slenge dritt, kalle hverandre stygge ord? Er det ikke sensitivt nok / ille nok selve emnet man diskuterer, som om ikke det er nok må man spe på å kaste dritt mot hverandre?

Flere her burde seriøst skjerpe seg kraftig, og lære seg det å diskutere før de legger seg ut i en diskusjon. Det er like flaut å se hver gang det skjer, og det ødelegger viktige diskusjoner/emner som da alltid ender opp med å bli slettet av den enkle grunn at flere ikke klarer å oppføre seg ordentlig her inne.

Det er så lite selvbeherskelse her til tider, at man burde fjerne muligheten til å bruke "!" og negative smilies her inne, kanskje et ord-filter i tillegg.

Klarer man ikke å diskutere sensitive emner her på BV uten å begynne å skrike til hverandre, kjefte, klage, slenge dritt, kalle hverandre stygge ord? Er det ikke sensitivt nok / ille nok selve emnet man diskuterer, som om ikke det er nok må man spe på å kaste dritt mot hverandre?

Flere her burde seriøst skjerpe seg kraftig, og lære seg det å diskutere før de legger seg ut i en diskusjon. Det er like flaut å se hver gang det skjer, og det ødelegger viktige diskusjoner/emner som da alltid ender opp med å bli slettet av den enkle grunn at flere ikke klarer å oppføre seg ordentlig her inne.

Det er så lite selvbeherskelse her til tider, at man burde fjerne muligheten til å bruke "!" og negative smilies her inne, kanskje et ord-filter i tillegg.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Red Sonja

Enig med deg Kal-El!

Hvis du er enig med Kal El så var det ikke noe sjakktrekk det innlegget ditt[;)]

Har jeg kjeftet, klagd, slengt dritt eller kaldt noen stygge ord? Tror ikke det var MEG han siktet til. Se heller på deg selv[;)]

Ja det er fint det Kal El[;)] Veldig voksent[;)]

Se litt i gjennom hva du faktisk skriver. Du kaller folk "hjernedøde" fordi de legger ut noe - som faktisk har med emnet i tråden å gjøre - på bakgrunn av at du personlig ikke liker det. Hva slags måte er det å diskutere på? Når noen bruker slik diskusjonsform offentlig eller i mediene ender de som regel opp med å bli saksøkt, med god grunn. Du angriper personen i en diskusjon i stedet for å proklamere din uenighet basert på selve emnet, og dermed viser at du ikke tolererer at noen har en annen mening enn din.

Hvis det er lite "voksent" som skal til for å nå frem med poenget, så har jeg ingen problemer med å ta det for egen regning.

Nå har jeg tenkt så mange ganger at jeg må bare spørre deg Kal-El.. Hvem er denne mannen som leter etter kjæreste? [:D]
ORIGINAL: Kal-El

Er alle ferdige med å kalle hverandre stygge navn? Skal vi fortsette diskusjonen og komme oss videre på et saklig nivå, eller vil noen kanskje blåse ut litt først ved å begynne å analysere min inngripen, og fokusere på meg som person (og totalt drite i forumreglene) i et par sider før vi legger det bak oss?

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: SillyDilly

Hva er det som er avgjørende etter denne uken, eller hvorfor akkurat uke 12?

Er det ikke i uke 7 eller noe det går over til å være et foster? Og hjertet begynner jo å slå i uke 6. Så skjønner ikke helt hvorfor uke 12 er satt?

Noen som vet?

I uke 12 er alt ferdig utviklet og skal bare vokse og modnes.. Personlig syns jeg abortgrensen er alt for høy.

SIGN!!!!!

Var absolutt ikke min mening å støte noe.. Men uansett, det ER realiteten i det. Uten at det trenger å være tårevått av den grunn, det er slik prosedyren er! Herlighet... Og jeg sa også Lissy, om du leste litt høyere der jeg skrev, at jeg synes det er heeeelt ok med abort så lenge det er en grunn til det. Som du sier f.eks barnet til onkelen osv. Men jeg velger å tro at dette er ting som faktisk ikke skjer så ofte. Det er fler som bruker abort som prevensjon enn det er folk som er utsatt for incest..

ORIGINAL: Refleksheks

Nå har jeg ikke sett videoen, og har heller ikke behov for det.
MEN; Dette er en tråd hvor temaet taes opp på generelt grunnlag.
Bør grensa senkes eller ikke..
Hadde tråden hatt følgende tittel "Jeg ser ingen annen utvei enn å ta abort, pga vanskelige omstendigheter osv osv" - SÅ er det jo helt groteskt å slenge ut en slik film.
Men man kan velge å se den eller ei her inne - og hun har advart klart i teksten.
Man er fri til å scrolle raskt nedover uten å lese, og man er fri til å gå inn å se på linken.

Man kan jo ikke vite hjva som står i et innlegg før man leser det[;)]

Les på nytt de to første linjene - og så ser du at det er markert linje 2 - OG det er mellomrom til videre tekst... Man kan dermed unngå noe veldig sterkt som har med abort å gjøre, om man ønsker det.

Bullshit... jeg kunne jo ikke se hva som kom allikevel... og ville gjerne ha sluppet å lese innlegget hennes.... too late gitt..

Er alle ferdige med å kalle hverandre stygge navn? Skal vi fortsette diskusjonen og komme oss videre på et saklig nivå, eller vil noen kanskje blåse ut litt først ved å begynne å analysere min inngripen, og fokusere på meg som person (og totalt drite i forumreglene) i et par sider før vi legger det bak oss?

Kan du vise meg hvor noen har kalt en annen ved stygge navn? Jeg håper denne tråden blir slettet. Den videoen skal ingen behøve å se!

Er du selve autoriteten på hva folk skal burde/få lov til å se? Dette er en tråd som omhandler abort, de som er sensitiv ovenfor emnet er da voksne mennesker som fint klarer å beskytte sitt eget sinn ved å ikke gå inn på tråden når den beskriver tydelig hva den handler om? Det finnes utallige urettferdige ting og vonde ting som skjer i verden mot ufrivillige hver dag, det betyr ikke at man ikke skal kunne skrive om det, informere om det, diskutere det.

Ang. navnebruk / drittkasting, kun et lite utkast fra noen poster i tråden:

"Det var helt totalt hjernedødt av deg og legge ut den filmen"
"Man trenger vel ikke se den når du forklarer til pungt å prikke. Idiot!!"
"Bruk hodet ditt før du slenger ut noe så sånt"

Nå la jeg heller ikke ut noen link. Hvis folk absolutt vil se det får de finne dokumentaren selv.
Og ja, jeg advarte høyt og tydelig.

Ja det er fint det Kal El[;)] Veldig voksent[;)]

Se litt i gjennom hva du faktisk skriver. Du kaller folk "hjernedøde" fordi de legger ut noe - som faktisk har med emnet i tråden å gjøre - på bakgrunn av at du personlig ikke liker det. Hva slags måte er det å diskutere på? Når noen bruker slik diskusjonsform offentlig eller i mediene ender de som regel opp med å bli saksøkt, med god grunn. Du angriper personen i en diskusjon i stedet for å proklamere din uenighet basert på selve emnet, og dermed viser at du ikke tolererer at noen har en annen mening enn din.

Hvis det er lite "voksent" som skal til for å nå frem med poenget, så har jeg ingen problemer med å ta det for egen regning.

Nei jeg kalte henne ikke hjernedød[;)] Og ja jeg blir faktisk kraftig provosert når noen i detaljer sitter og forteller hva som skjer når man tar en abort. Sårt tema sa du? Er ikke meg dette skal gå utover. Å slenge ut den filmen der var rett og slett så upassende at jeg ble kvalm her jeg satt! Jeg bryr meg så ufattelig lite om hva du synes nå at jeg kan ikke få sagt det nok. Det sitter folk her så har vært tvunget til å ta aborter enda de ikke vil! Sånn sier man bare ikke uansett!!!!

"Det var helt totalt hjernedødt av deg og legge ut den filmen". <- kverruler gjerne på den ubetydelige forskjellen i å kalle henne eller handlingen hjernedød, resultatet / opplevelsen av hets er det samme.

Det her er veldig enkelt: Flere bryter utallige forumregler som omhandler folkeskikk her inne nå, flere er direkte stygge mot hverandre i denne tråden, gjør noe med det de som kan.

ORIGINAL: Red Sonja

Nå la jeg heller ikke ut noen link. Hvis folk absolutt vil se det får de finne dokumentaren selv.
Og ja, jeg advarte høyt og tydelig.

Der ser du :) Jeg klarte å unngå teksten [;)][:)] Fordi du tydelig hadde markert hva det handlet om.

Takk[;)] Det var det jeg ønsket å oppnå!

Kan du vise meg hvor noen har kalt en annen ved stygge navn? Jeg håper denne tråden blir slettet. Den videoen skal ingen behøve å se!

Er du selve autoriteten på hva folk skal burde/få lov til å se? Dette er en tråd som omhandler abort, de som er sensitiv ovenfor emnet er da voksne mennesker som fint klarer å beskytte sitt eget sinn ved å ikke gå inn på tråden når den beskriver tydelig hva den handler om? Det finnes utallige urettferdige ting og vonde ting som skjer i verden mot ufrivillige hver dag, det betyr ikke at man ikke skal kunne skrive om det, informere om det, diskutere det.

Den mellomste er namecalling ja...  Hvis sjefen din sier at du har gjort noe dumt,vil du da si at han kaller deg dum?

Og ja det er faktisk lov til å be noen bruke hodet når de skriver noe sånt inne på en sånn tråd. Og legger ut video. Selv om det er frivillig å se,så er det ikke gjennomtenkt og man bør holde seg for god for skrive sånne ting om et så sårt tema.

*kremt kremt* Kanskje andre som har gjort den feilen en eller flere ganger også?[;)]

Den mellomste er namecalling ja...  Hvis sjefen din sier at du har gjort noe dumt,vil du da si at han kaller deg dum?

Og ja det er faktisk lov til å be noen bruke hodet når de skriver noe sånt inne på en sånn tråd. Og legger ut video. Selv om det er frivillig å se,så er det ikke gjennomtenkt og man bør holde seg for god for skrive sånne ting om et så sårt tema.

Hvis sjefen min sier til meg i en nedverdigende tone at jeg har gjort noe hjernedødt, så vil jeg garantert ta det veldig negativt og oppleve det som hets, det vil de fleste tror jeg. Lag gjerne en vote/poll/avstemning her på BV om akkurat det for å få et gjennomsnittlig overblikk over hva gjennomsnittsmennesket ville opplevd det som ( vi har endt med å gjøre det før her inne ved usikkerhet/uenighet ).

Back
Topp