Abort eller barnefar??

Jeg var i en veldig lik situasjon når jeg ble gravid. Sammen i tre år, stabile jobber, Eide hjem, alt tilsvarte at vi var klare. Men han ville ikke. Han lovte meg gull og grønne skoger om noen år når han var klar. Hvis ikke jeg tok abort var det over og ut. Det gikk så langt at han slo opp og flyttet ut for å presse meg. Jeg pratet en del med amathea (hjelpetelefon rundt abort) og de er virkelig til god hjelp. De stiller spørsmål på en måte som får deg til å tenke. Uansett - her sitter jeg i huset mitt, mens datteren på 1,5 år sover i rommet ved siden av. Barnefaren er sjeleglad for at jeg sto imot og elsker datteren sin over alt på jord. Han fikk rett og slett panikk, og trengte tid. Gi han litt tid. Er du usikker på valget ditt, så er det bare ett riktig valg. Sjansen for at du vil angre for alltid er høy.

Bare skriv til meg privat om du trenger. :)

Det forholdet du beskriver varer ikke uansett om du beholder eller ei. Høres som en umoden tulling. Derfor synes jeg du skal kunne velge utfra det. Du er jo fortsatt ung og har mye i vente!

Hei igjen :) nå ble jeg virkelig overrasket! Så utrolig mange som har respondert til innlegget mitt. For noen gode mennesker dere er. TUSEN takk for svar ^^ det hjelper meg så mye for jeg føler meg så utrolig alene oppi dette valget.
Jeg har selv fortalt bf at jeg har ingen tro på at det kommer til å fungere om jeg tar abort. Men han er overbevist om at det vil gå fint.

Jeg ser rett og slett ikke problemet hans med å få enda en kid. Problemer er vel til for å løses om de dukker opp?

Hei igjen :) nå ble jeg virkelig overrasket! Så utrolig mange som har respondert til innlegget mitt. For noen gode mennesker dere er. TUSEN takk for svar ^^ det hjelper meg så mye for jeg føler meg så utrolig alene oppi dette valget.
Jeg har selv fortalt bf at jeg har ingen tro på at det kommer til å fungere om jeg tar abort. Men han er overbevist om at det vil gå fint.

Jeg ser rett og slett ikke problemet hans med å få enda en kid. Problemer er vel til for å løses om de dukker opp?

Problemet hans er at han er umoden og egoistisk, som vil trasse gjennom viljen sin.

Ikke hør på ham, ikke hør på noen. Bare stol på deg selv og det du føler. INGEN kan stå til rette for dine følelser og dine valg, utenom deg selv.
Du må leve ditt liv, og husk at du skal kunne leve med de valgene du tar.

Om du er i den minste tvil om abort, så vet du innerst inne at det ikke er rett for deg.

Klem!

Jeg var i en veldig lik situasjon når jeg ble gravid. Sammen i tre år, stabile jobber, Eide hjem, alt tilsvarte at vi var klare. Men han ville ikke. Han lovte meg gull og grønne skoger om noen år når han var klar. Hvis ikke jeg tok abort var det over og ut. Det gikk så langt at han slo opp og flyttet ut for å presse meg. Jeg pratet en del med amathea (hjelpetelefon rundt abort) og de er virkelig til god hjelp. De stiller spørsmål på en måte som får deg til å tenke. Uansett - her sitter jeg i huset mitt, mens datteren på 1,5 år sover i rommet ved siden av. Barnefaren er sjeleglad for at jeg sto imot og elsker datteren sin over alt på jord. Han fikk rett og slett panikk, og trengte tid. Gi han litt tid. Er du usikker på valget ditt, så er det bare ett riktig valg. Sjansen for at du vil angre for alltid er høy.

Bare skriv til meg privat om du trenger. :)

Takk :) ja jeg håper jo på at han hil endre mening. Men man vet aldri og jeg må nok forberede meg på å bli alenemor.

Det er bare så utrolig trist.
nå kan han jo velge faktisk å få en søt liten familie sammen med meg. Men istedenfor så ødlegger han det slik som skjedde med exen og. :/

Takk :) ja jeg håper jo på at han hil endre mening. Men man vet aldri og jeg må nok forberede meg på å bli alenemor.

nå kan han jo velge faktisk å få en søt liten familie sammen med meg. Men istedenfor så ødlegger han det slik som skjedde med exen og. :/

Tror du vil klare deg fint som alenemor jeg, skjønner det er tøft, men jeg har virkelig tro på at du gjør d rette valget om du beholder iallefall om du føler at abort er feil.

Jeg anbefaler deg å følge hjerte ditt, og la han seile sin egen sjø om han skal behandle deg slik! Han har lite respekt for deg om han prøve å presse deg til noe du ikke vil.

Skjønner han vil gjære ferdig skolen, men det er ikke noe problem å ha barn og gå skole om man bare vil! Som du skrev lengre opp problemer er til for å løses ! :)

Ja det er kjipt. Men forbered deg på å bli alene, og så er det bare ett pluss om dere skulle klare dere gjennom. Det blir nok tøft, men du vil aldri angre.

Har han ikke kontakt med barnet sitt? Da burde det isåfall ringe ei bjelle hos deg. Tar du abort for hans del, så er jeg rimelig sikker på at han gjør det slutt like etterpå fordi han skal gå på skole.

Dette synes jeg høres ut som en utrolig umoden far. Å forsøke å true deg til å ta abort ved å nekte kontakt med både deg og sitt eget barn dersom du ikke hører på han. Love deg at han skal være helt fantastisk om du tar abort, støtte deg i alt og komme med lovnader om barn om 4-5 år er noe jeg tviler på. Dette sier han nok for å styre deg til å ta abort. Hvordan er han med barnet han allerede har? Det er et vanskelig valg du står ovenfor, men til syvende og sist er det ditt valg - og du har ikke så lang tid på å bestemme deg. Du må finne ut om du kan ta på deg ansvaret om å bli alenemamma, for du har ingen garanti for at han stiller opp. Men det kan også hende han overrasker deg og gjør nettopp det, det er derfor jeg lurer på hvordan han er med sitt første barn? Og husk- i uke 9 er de fleste organer på plass, fosteret ser ut som et barn og det er et hjerte som slår.... Jeg har aldri hørt noen som sier de angrer på at de har fått barn, men mange angrer på at de tok abort. Lykke til!

Ikke for å være slem, men det forholdet kommer mest sannsynlig ikke til å vare og du kommer til å angre deg resten av livet for at du valgte å høre på han. Gjør det du føler er riktig for deg.

Enig her. Man er to om å ha sex, og alle vet at barn er et resultat av sex. Det er begges ansvar å ta konsekvensene når man har sex, derfor kan han ikke legge dette på deg og si du har lurt han.

Man er 2 om å bli gravid. Du lurer ingen om du beholder. Han derimot, lurer seg selv ved å tro at han ikke er medansvarlig for dette barnet (siden han påstår du lyver og lurer han). Abort er ikke noen quickfix, og det virker ikke som han helt forstår det, når han for det første kommer med et sånt krav, og for det andre tror at det "bare" er å få seg et nytt barn senere. For denne aborten (om du tar den) vil være med deg resten av forholdet deres (og livet ditt), og kan ende opp med å ødelegge for dere i det lange løp uansett.

Synes du skal høre på magefølelsen din :) Den har jo allerede sagt hva det er du vil.

Et veldig godt svar som jeg er helt enig i!

Dette synes jeg høres ut som en utrolig umoden far. Å forsøke å true deg til å ta abort ved å nekte kontakt med både deg og sitt eget barn dersom du ikke hører på han. Love deg at han skal være helt fantastisk om du tar abort, støtte deg i alt og komme med lovnader om barn om 4-5 år er noe jeg tviler på. Dette sier han nok for å styre deg til å ta abort. Hvordan er han med barnet han allerede har? Det er et vanskelig valg du står ovenfor, men til syvende og sist er det ditt valg - og du har ikke så lang tid på å bestemme deg. Du må finne ut om du kan ta på deg ansvaret om å bli alenemamma, for du har ingen garanti for at han stiller opp. Men det kan også hende han overrasker deg og gjør nettopp det, det er derfor jeg lurer på hvordan han er med sitt første barn? Og husk- i uke 9 er de fleste organer på plass, fosteret ser ut som et barn og det er et hjerte som slår.... Jeg har aldri hørt noen som sier de angrer på at de har fått barn, men mange angrer på at de tok abort. Lykke til!

Heihei :) han har ingen kontakt med sitt andre barn nå. Mor til barnet har nektet ham og de har gått til sak om dette. Nå har det vært en god del rettsaker knyttet til dette og han kjemper for å få samvær med sønnen sin.

Jeg vet ikke så mye om hvordan han er med sønnen. Men jeg har sett han rundt barn og han er veldig engasjert og ungene liker han.

Idag er jeg faktisk i uke 10. Om to dager så er embryo ett forster. En baby ♡

Ikke ta abort hvis du allerede føler tilknytning :) velg det du vil! Jeg har aldri tatt abort og vært i en slik situasjon og glad for det, tror det er veldig tøft å gå gjennom en abort for kvinnen!! Opp til deg :) lykke til med avgjørelsen <3

Heihei. Jeg er ei jente på 22 år som nettopp har funnet ut at jeg er gravid i uke 9+4. Jeg er så utrolig frustrert og prøver lykken med å finne råd her. Barnefar vil at jeg skal ta abort. Han har allerede en sønn på 1,5 år med Exen sin Og han ønsker å dra på skole som varer i 5 år. Han sier at visst jeg tar abort så skal han støtte meg 100% og gjøre livet mitt bra også at vi kan få barn sammen om 4-5 år til da han er ferdig utdannet. Eller så kan jeg velge å beholde barnet, men da vil han ikke vite fra oss i det hele tatt. Fordi da har jeg lurt han og lyvd til han og tvunget han til å få ett til barn (hans ord).

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å beholde, men nå er jeg så trist og usikker.

Jeg har også allerede fått en slags følelse om at jeg må beskytte barnet.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville du gjort? Beholde barnet eller barnefar?

Ikke ta abort! Han der er ikke noe å satse på når han sier noe slikt! Han fortjener ikke barnet heller, så da kan du prise deg med at han ikke vil høre noe fra dere og ha barnet helt for deg selv, kanskje litt rart sagt, men du har jo ikke lurt han, du har vert helt ærlig og han vet jo hvordan barn blir til, siden han allerede har 1 han sikkert ikke tar vare på heller.

Jeg skriver litt i sinne nå, for ble mektig provosert! Han har ingen rett til å si slikt! Makan til barnslig oppførsel. Kanskje han burde lære seg å bruke kondom nå da! Du bestemmer over din kropp og dette barnet blir så elsket av deg og du kommer til å klare deg så bra, kjør på kjære deg <3 han kan dra dit pepperen gror! For studie klarer man helt fint å kombinere med et barn også! Null problem.

Heihei :) han har ingen kontakt med sitt andre barn nå. Mor til barnet har nektet ham og de har gått til sak om dette. Nå har det vært en god del rettsaker knyttet til dette og han kjemper for å få samvær med sønnen sin.

Jeg vet ikke så mye om hvordan han er med sønnen. Men jeg har sett han rundt barn og han er veldig engasjert og ungene liker han.

Da virker det jo som han ønsker kontakt med sønnen. Hvorfor skulle det være noe annerledes om han får et barn til?

Da virker det jo som han ønsker kontakt med sønnen. Hvorfor skulle det være noe annerledes om han får et barn til?
Han er kanskje livredd for å havne i samme situasjon én gang til? Det har på ingen måte noe med deg som nå er 10 uker på vei å gjøre, men han har jo med seg heftig bagasje. ..

Får en følelse av du vil beholde vett ikke om det stemmer?

Back
Topp