Abort eller barnefar??

Bkno2577672

Andre møte med forumet
Heihei. Jeg er ei jente på 22 år som nettopp har funnet ut at jeg er gravid i uke 9+4. Jeg er så utrolig frustrert og prøver lykken med å finne råd her. Barnefar vil at jeg skal ta abort. Han har allerede en sønn på 1,5 år med Exen sin Og han ønsker å dra på skole som varer i 5 år. Han sier at visst jeg tar abort så skal han støtte meg 100% og gjøre livet mitt bra også at vi kan få barn sammen om 4-5 år til da han er ferdig utdannet. Eller så kan jeg velge å beholde barnet, men da vil han ikke vite fra oss i det hele tatt. Fordi da har jeg lurt han og lyvd til han og tvunget han til å få ett til barn (hans ord).

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å beholde, men nå er jeg så trist og usikker.

Jeg har også allerede fått en slags følelse om at jeg må beskytte barnet.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville du gjort? Beholde barnet eller barnefar?

Last edited:
Heihei. Jeg er ei jente på 22 år som nettopp har funnet ut at jeg er gravid i uke 9+4. Jeg er så utrolig frustrert og prøver lykken med å finne råd her. Barnefar er bare 19 år gammel og vil at jeg skal ta abort. Han har allerede en sønn på 1,5 år med Exen sin Og han ønsker å dra til bergen på arkitekt skole som varer i 5 år(dette blir veldig langt da jeg bor i Kristiansand). Han sier at visst jeg tar abort så skal han støtte meg 100% og gjøre livet mitt bra også at vi kan få barn sammen om 4-5 år til da han er ferdig utdannet. Eller så kan jeg velge å beholde barnet, men da vil han ikke vite fra oss i det hele tatt. Fordi da har jeg lurt han og lyvd til han og tvunget han til å få ett til barn (hans ord).

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å beholde, men nå er jeg så trist og usikker.

Jeg har også allerede fått en slags følelse om at jeg må beskytte barnet.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville du gjort? Beholde barnet eller barnefar?
Jeg ville ikke tatt abort om du ikke vil det selv. Jeg ville nok valgt barnet , men du må jo selv velge det som er rett for deg.

En storklem skal du hvertfall få , ingen lett situasjon.

Ville ikke tatt abort! Stol på deg selv. Dette klarer du :) og du har jo ikke lurt han? For du har jo vært ærlig og fortalt det.
Sender deg en god klem jeg :)

Du må ikke ta abort om du ikke vil, det er din kropp. Og når han ikke ønsket å velge sitt eget barn, så tror jeg nok ikke at han er rette mannen å stifte familie med, selv om jeg forstår at han gjerne vil bli ferdig utdannet først.

Jeg forstår at han vil gjennomføre studier osv, men han var like mye med på det som du... Lytt til deg selv og kjenn på hva du vil, men da kan du ikke regne med han. Og en med så bastante holdninger ville jeg ikke satset på om 5 år heller for å være ærlig!

Man er 2 om å bli gravid. Du lurer ingen om du beholder. Han derimot, lurer seg selv ved å tro at han ikke er medansvarlig for dette barnet (siden han påstår du lyver og lurer han). Abort er ikke noen quickfix, og det virker ikke som han helt forstår det, når han for det første kommer med et sånt krav, og for det andre tror at det "bare" er å få seg et nytt barn senere. For denne aborten (om du tar den) vil være med deg resten av forholdet deres (og livet ditt), og kan ende opp med å ødelegge for dere i det lange løp uansett.

Synes du skal høre på magefølelsen din :) Den har jo allerede sagt hva det er du vil.

Jeg hadde ikke tatt abort. Det er ikke bare bare å ta abort heller. Gjør det du føler er best for deg! Lykke til :-)

Jeg hadde ikke tatt abort hvis jeg ikke ville. Syns du skal lytte til deg selv og kanskje snakke med noen som er nær deg og kan støtte deg og gi deg noen råd :)
Hvis dette hadde vært meg og jeg hadde tatt abort så hadde ikke jeg klart å være sammen med han fyren som tvang meg til det. Sender deg en klem i denne vanskelige situasjonen og ønsker deg lykke til uansett hvilket valg du tar :)

Kjære deg, vanskelig valg, tenker du må kjenne etter hva hjertet ditt sier?

Du har ingen garanti han går om du beholder (selv om han sier det idag han kan snu i meningen sin) du har heller ikke garanti på forholdet holder om du tar abort. Det jeg prøver å si du må leve med det valget du tar og kunne leve med det selv om barnefaren ikke er der. Vanskelig valg forstår det bruk litt tid, og du vil finne svaret og du vil klare begge deler;) selv om ingen av løsningene er enkle..,,

Jeg hadde ikke tatt abort så lenge jeg allerede hadde bestemt meg for å beholdw, som mange sier du har ingen garanti for at forholdet holder :)

Syns ikkje at han skal vera med å prege valget ditt, han høyres ikkje ut som ein eg ville vore samen med verken med eller uten barn!
I ein slik situasjon hadde nok eg valgt abort, men da må du vera sikker på at det er det du vil. Sender deg ein stor klem uansett:)

Jeg forstår at han vil gjennomføre studier osv, men han var like mye med på det som du... Lytt til deg selv og kjenn på hva du vil, men da kan du ikke regne med han. Og en med så bastante holdninger ville jeg ikke satset på om 5 år heller for å være ærlig!
Helt enig her!

Tror du ærlig talt at dere er sammen om 4-5 år?
Vil du virkelig være sammen med ham om 4-5 år, når han sier enten tar du abort eller så har du lurt meg og jeg vil ikke se deg igjen? Elsker han deg da?

Jeg hadde beholdt barnet og sagt at enten så støtter du oss eller så gjør du ikke det.
Dette er mitt barn også og jeg er allerede glad i det og vil beskytte det med alt jeg har. Enten elsker du oss og beskytter oss du også, eller så er du ikke verdig å få dele livet ditt med oss.

Jeg ville ikke tatt abort, it takes two to tango. Det er din kropp og jeg syns ikke at han har rett til å si at han støtter deg 100% hvis du tar abort, det er faktisk ikke bare bare å ta en abort heller.
Har du noen venner/familie du kan snakke med om dette?
Snakk med noen du stoler 110% på :) Ikke la denne tullingen av en barnefar påvirke valget ditt :) jeg skjønner at han vil studere, men det finnes mange som kombinerer foreldre rolllen og studier.
Jeg ønsker deg lykke til og sender deg en klem :)

Man er to om å lage barn, og jeg blir så oppgitt over menn som ikke skjønner det! Argh...
Jeg ville nok rett og slett beholdt barnet, og la han seile sin egen sjø. En mann som nesten "tvinger" deg til abort, for så å love at han skal ta vare på deg og at dere kan få barn om 4-5 år...nei, han ville jeg ikke stolt på. En mann som tvinger sin kjære til å gå igjennom noe hun ikke vil, er ikke en mann jeg ville delt livet med!
Nå er det jo lett for oss å si, siden vi ikke er i denne situasjonen selv. Men hans oppførsel sier mye om hvordan han er som person, og det kommer ikke til å forandre seg med det første.

Back
Topp