Abort eller barnefar??

Du må kjenne på dine følelser og hva du føler er rett! Jeg mener at det er en kvinnes valg, og det er du som må leve med avgjørelsen på en helt annen måte enn de rundt.

Det er kun du som kan kjenne på hva som er rett for deg i din situasjon. Det virker som at du føler det er rett å beholde barnet. ❤️

Huff, for en vanskelig situasjon :(

En ting er sikkert. Han er ganske så umoden om han tror at det bare er å ta abort og heller få et nytt barn om noen år. Om du tar abort fordi han mener du skal så kommer det til å slite på forholdet. Du kommer mest sannsynlig til å klandre han for alltid, og det kommer alltid til å ligge i bakhodet ditt. Jeg tok abort selv da jeg var 16. Tok abort sammen med samboeren min som jeg er sammen med den dag i dag. Vi har en skjønn liten jente på 4 mnd og ting går veldig bra. Jeg vet at hadde HAN presset meg til det den gangen så hadde det aldri fungert. Abort er et valg du rett og slett må ta selv.

Om han ikke vil vite av dere, så er jo det hans valg. Han er tydeligvis ikke voksen nok til å skjønne konsekvensene. Skjønner jo at han vil utdanne seg, men å dra det så langt at han ikke vil ha noe med dere å gjøre er ganske utrolig.

Følg hjertet ditt :) det er som regel det beste valget. En ting er sikkert - du angrer aldri på et barn.

Ikke for å være slem, men det forholdet kommer mest sannsynlig ikke til å vare og du kommer til å angre deg resten av livet for at du valgte å høre på han. Gjør det du føler er riktig for deg.
Signerer denne. Jeg ville ikke vært sammen med en som hadde den holdningen! !!

Hvis magefølelsen din sier at det er rett å beholde barnet, så ville jeg gjort det. Ingen mann skal fortelle deg hva du skal gjøre med din kropp. En abort er ikke noe man skal ta lett på, det er ikke som om man leverer noe tilbake i butikken, kan du hilse han og si. En som tar abort mot sin vilje ender ofte opp med å bli preget av dette resten av sitt liv. Og han har jo hverken blitt lurt eller jugd til, for han var vel der når det barnet ble unfanget.. Han får bruke kondom hvis han ikke vil bli far, det er ikke bare kvinnens ansvar.
Sånn som han reagerer nå så har jeg vanskelig for å tro at forholdet kommer til å vare. Syns ikke det høres så sundt ut hvis man skal kunne diktere hverandre i ett forhold og true med ditt og datt, da er det kanskje bedre at man går fra hverandre uansett.. Oppi alt det her så bør man kanskje også kjenne etter på om dette er en person man ønsker å ha i livet sitt til barnet blir stort, med tanke på hvordan han reagerer nå.
Du må kjenne på hva DU vil, for det er det som er viktigst her. Følg magefølelsen :) og masse lykke til :)

Dette er ikke en mann. Dette er en guttunge. For en stygg mentalitet.

Jeg har tatt abort før, og jeg var "110% sikker". Den dag i dag angrer jeg så voldsomt og føler jeg har et hull i sjelen min. På grunn av min personlige erfaring er abort noe jeg aldri kommer til å anbefale, selv om jeg er for at kvinner skal kunne velge.

Hvis du spør om du skal ta abort eller ei, er du ikke 200% sikker. Er du ikke 200% sikker, IKKE TA ABORT.

Velg barnet.

Jeg har tatt abort før, og jeg var "110% sikker". Den dag i dag angrer jeg så voldsomt og føler jeg har et hull i sjelen min. På grunn av min personlige erfaring er abort noe jeg aldri kommer til å anbefale, selv om jeg er for at kvinner skal kunne velge.

Hvis du spør om du skal ta abort eller ei, er du ikke 200% sikker. Er du ikke 200% sikker, IKKE TA ABORT.

Velg barnet.
Samme følelsen sitter jeg med også:(

Samme følelsen sitter jeg med også:(
*Super klem* Det er veldig trist. Jeg ønsker deg og dine alt det beste. Denne vonde følelsen kommer vi til å sitte med resten av livet. Vi må bare lære å leve med det. :( Husk å gråt om du er lei deg. Det er lov og godt.

*Super klem* Det er veldig trist. Jeg ønsker deg og dine alt det beste. Denne vonde følelsen kommer vi til å sitte med resten av livet. Vi må bare lære å leve med det. :( Husk å gråt om du er lei deg. Det er lov og godt.
Etter over 3 år har jeg grått fra meg! Men kommer ALDRI til å gjøre det igjen. Husker hvordan jeg hylgråt etter jeg svelget den tabletten. Husker jeg tenkte hva faen er det jeg har gjort! !! Blei bedre da jeg fikk yngstemann. Mwn jeg kommer alltid til å leve med tanken om at jeg valgte vekk et barn, at jeg rett og slett valgte bort livet til mitt eget barn!:/

D er bare du som kan velge. Men for damer er d generelt sånn at man angrer ikke på de barna man har fått..

Tror du ærlig talt at dere er sammen om 4-5 år?
Vil du virkelig være sammen med ham om 4-5 år, når han sier enten tar du abort eller så har du lurt meg og jeg vil ikke se deg igjen? Elsker han deg da?

Jeg hadde beholdt barnet og sagt at enten så støtter du oss eller så gjør du ikke det.
Dette er mitt barn også og jeg er allerede glad i det og vil beskytte det med alt jeg har. Enten elsker du oss og beskytter oss du også, eller så er du ikke verdig å få dele livet ditt med oss.

Helt enig. Jeg hadde ALDRI vært sammen med noen som elska meg med betingelser. For en tosk.
Du MÅ lytte til deg selv, ikke noooen andre. Dette er ditt valg, og det er DU som må leve med at du har gjort noe du ikke vil. Han kan fortsatt ta studier om han vil, han får det til å funke om han vil.
Liker dårlig drittunger som bruker pressmidler for å få det som dem vil.

Jeg føler med deg, det høres ut som en utrolig frustrerende situasjon, jeg personlig ville jeg ikke ønsket å få barn med en sånn fyr.. Når det er sagt, så må jeg si det virker som du egentlig ønsker å beholde barnet, og da må du ikke la noen legge press på deg for å få deg til å ende mening. Din kropp, ditt valg.
Masse lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Du må ikke finne på å ta abort for de gutten tvinger deg! Det er din kropp, det er du som skal gå igjennom det ikke han .. Behold barnet ditt! Enten så blir han hos deg eller så
Stikker han.. Og da klarer du deg helt fint uten han!

Man skulle trodd at abort var en simpel løsning, men sannheten er det stikk motsatte: et forhold basert på underdannelse fordi mannen sier så er ikke et forhold basert på kjærlighet. Jeg er verken for eller i mot abort, svelget pillen selv for en uke siden da jeg trodde det var riktig: men feil! Angret som en hund, og var ærlig med sykepleier/jordmor mandagen etter- og viser seg at mitt lille lever enda. Jeg er glad for det❤️.. Men dessverre for mange tanker rundt selv om jeg er glad. Ikke gå den veien med abort når du er så usikker, og redd - bær frem lille og heller finn deg din store kjærlighet som faktisk viser deg hva kjærlighet er, både barnet og deg❤️. Men husk: den største kjærligheten du har i livet er den du bærer på nå, den kan ikke måles med noe annet ❤️❤️

Man skulle trodd at abort var en simpel løsning, men sannheten er det stikk motsatte: et forhold basert på underdannelse fordi mannen sier så er ikke et forhold basert på kjærlighet. Jeg er verken for eller i mot abort, svelget pillen selv for en uke siden da jeg trodde det var riktig: men feil! Angret som en hund, og var ærlig med sykepleier/jordmor mandagen etter- og viser seg at mitt lille lever enda. Jeg er glad for det❤️.. Men dessverre for mange tanker rundt selv om jeg er glad. Ikke gå den veien med abort når du er så usikker, og redd - bær frem lille og heller finn deg din store kjærlighet som faktisk viser deg hva kjærlighet er, både barnet og deg❤️. Men husk: den største kjærligheten du har i livet er den du bærer på nå, den kan ikke måles med noe annet ❤️❤️
Syns det er rørende å lese at lille lever enda :)

Velg barnet.
Enig i denne. Er 8 år siden jeg tok abort. Men jeg kommer aldri over det. Stakkars mannen min som har måtte høre på det når jeg knakk sammen for 3 år siden. Det skjedde jo mens jeg var sammen med exen. Jeg vil fraråde det til alle. Av flere grunner angrer jeg ikke og veit det var riktig, men det er fortsatt ett hull i hjertet mitt fordi det mangler ett barn. Og det ble verre når jeg fikk datteren vår.

Kjære deg, for en fortvilende situasjon og være i. God klem til deg!
Ville beholdt barnet iallfall når du har slike følelser for det allerede. Når han i tillegg kan si han lover deg barn om 4-5 år om du tar det bort blir jeg sint! Han kan ikke love det og da høres det for meg ut som han ikke er ordentlig glad i deg. Tøft å innse, men det hadde jeg følt. Hadde han elsket deg hadde han ikke klart og fjerne noe dere har skapt sammen! Lykke til med valget som DU skal være vel med!

Jeg fikk beskjed om det samme med eldste mi. Sååååå glad jeg tok valget med å beholde henne, nå vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten henne. Til h$#@@ med alle mannfolk, barna kommer først. Du kommer ikke til å angre, om du beholder! Om du tar abort kan du komme til å angre resten av livet, hvis det er pga han der... hadde ikke latt noen bestemme det.

Back
Topp