ABC-klinikken

Fikk time i uke 23. Trodde ikke det skulle gå, for jeg oppfyller ikke alle kriteriene, men ble SÅ glad!!

Håper det var riktig valg. Og at jeg ikke ender på vanlig fødeavdeling likevel.
Så bra! Jeg tenker at om det er feil så er man ikke langt unna vanlig fødeavdeling. Også tror jeg oppfølgingen er kjempebra!
 
Helt glemt å skrive at jeg har fått plass på ABC klinikken :)
Fått time der i uke 25 :)
 
Gratulerer! Jeg er vel også rundt uke 25 1. time (for trett til å regne). Da jeg var på OUL sist uke fortalte resepsjonisten at det var satt opp 3 timer der til meg :) Nå ligger morkaken min på fremsiden så jeg vet jo ikke helt hvordan det blir fremover, men får svar på UL i uke 32 :)
 
Dere som søker til ABC, hvorfor søkte dere? Og er dere første- eller annengangs?
 
Dere som søker til ABC, hvorfor søkte dere? Og er dere første- eller annengangs?
Andregangs, har født der før og hatt en veldig positiv opplevelse av det. Rolige forhold, lite "sykehuspreg", svangerskapsoppfølging av samme jordmødre som er tilstede under fødsel, vannfødsel, får bli igjen på sykehushotell som er i samme korridor.
 
Dere som søker til ABC, hvorfor søkte dere? Og er dere første- eller annengangs?
Jeg førstegangs og søkte først fordi jeg blir skikkelig dårlig av smertestillende og har lite lyst til å ligge over doen mine første timer som mamma. I tillegg stresser sykehus meg og jeg vil ikke være alene med lille i starten. Viktig for meg å ha mannen der! Også har jeg hørt veldig mye positivt om ABC :) Gleder meg til første jordmortime!
 
Imorgen skal vi på første time hos jordmor og da er det også akkurat 4mnd til termin! Gleder meg veldig og håper det blir en god opplevelse der vi får sjekket at alt står bra til med lille <3 Andre som skal snart eller kanskje allerede har vært der?
 
Imorgen skal vi på første time hos jordmor og da er det også akkurat 4mnd til termin! Gleder meg veldig og håper det blir en god opplevelse der vi får sjekket at alt står bra til med lille <3 Andre som skal snart eller kanskje allerede har vært der?
Skal i midten av måneden! Var ikke på kontrollene der sist, siden jeg søkte så sent.. Moro med en liten rapport på hvordan det er :) Lykke til!
 
Skal i midten av måneden! Var ikke på kontrollene der sist, siden jeg søkte så sent.. Moro med en liten rapport på hvordan det er :) Lykke til!
Er jo ikke lenge til det heller :) Kommer gjerne med en rapport etterpå vettu. Tusen takk!
 
Fikk dere time til jordmor, eller måtte dere bestille det selv?
Har kun fått time til oul, og mener jeg fikk time til kontroll med førstemann...
 
Du får innkalling til jordmortime sammen med svar på søknaden til ABC :)

Lest gjennom alle papirene en gang til, og jeg har kun fått time til oul... Så sto det noe om minjournal.no, men på den siden står det heller ingenting.. Så jeg får ringe for å avtale time :)
 
Lest gjennom alle papirene en gang til, og jeg har kun fått time til oul... Så sto det noe om minjournal.no, men på den siden står det heller ingenting.. Så jeg får ringe for å avtale time :)
Jeg fikk OUL først. Så innkallelse til jordmor i uke 24, ganske sent!
 
Lest gjennom alle papirene en gang til, og jeg har kun fått time til oul... Så sto det noe om minjournal.no, men på den siden står det heller ingenting.. Så jeg får ringe for å avtale time :)
Lurt å ringe, det nærmer seg sikkert tid for jordmortime :) Jeg fikk også time i uke 24 som Kengumamman over.
 
Hadde en veldig fin opplevelse. Fikk omvisning og pratatet med jordmor i en time :) Hun var utrolig hyggelig og jeg sitter absolutt igjen med følelsen at jeg har valgt rett.
 
Hadde en veldig fin opplevelse. Fikk omvisning og pratatet med jordmor i en time :) Hun var utrolig hyggelig og jeg sitter absolutt igjen med følelsen at jeg har valgt rett.
Så bra :) Hadde du med pappaen? Regner med han blir med her, selv om jeg ikke tror han er like ivrig på alle kontroller som sist :)
 
Back
Topp