Mortil2jenter
Forelsket i forumet
ORIGINAL: Persillen
ORIGINAL: spiris
eg synes at dåp er en fin tradisjon. eg og sambo er ikkje kristne, men vil gi barna et valg om å velge selv i konfirmasjonsalder. dåpen handler jo ikkje om foreldrene sin tro, men å åpne for et valg seinere. men uansett så er det feil å gjøre forskjell ved å døpe den ene, men ikke den andre. det kan oppfattes feil.
Hvordan i allverden er dåp å åpne for valg seinere i livet til barna? Man kan ikke udøpe seg selv, men man kan fint døpe seg som voksen. Jeg synes dåp er å velge en kristen sti for barnet og når man ikke engang er kristen selv synes jeg det blir litt rart... [8|]
Jeg er døpt, konfimert og har planer om å gifte meg i kirken. Man må nå få lov til å velge dåp for man synes det er en fin tradisjonsk handling. For meg er det mer symbolsk enn noe annet. Jeg har ikke noe klar tro på noe innen relgion, men jeg synes en dåp innebærer mye fint ved seg, derfor valgte jeg å døpe lille Emma. Jeg synes ikke man skal legge for mye i det at det er relgiøst og at man velger en bestemt sti for barnet. For seriøst så har man fremdeles et valg, enten døpt eller ikke.