80% permisjon?

Men hva med barnehageplass?
Det som er problematisk for oss.
Vi må vente helt til august med plass. Og det er jo flere måneder hvor ingen av oss har permisjon... Om vi velger 80% er permisjon ferdig slutten av mai. Da er det fortsatt juni og juli uten barnehage og uten noen i permisjon....

Jeg er lærer, så jeg har avspasering fra 17 juni! Selv om det er tungt å jobbe 5 timer ekstra hver uke gjør det sommerferien veldig mye enklere... Både neste år og alle år framover!

Tok 80% førr å være hjæmme længst mulig, e jo aleina så får 10 uke i tillegg. Å få mæst mulig pænga betyr ikke så mye i bunn å grunn.. Vil heller ha tia å nyte hjæmme :)

Må huske at om en ikke har barnehageplass så får en kontantstøtte på 6000kr i måneden fra måneden etter barnet fyller 1 år tom måneden barnet begynner i barnehagen. Så blir barnet født i mai 2015 og begynner i barnehage august 2016 så får en kontantstøtte juni, juli og august 2016 :)

Så får vær del veier det ca opp for å ha valgt 80% de månedene far er hjemme (jeg taper ikke så mye i måneden) :) Vil også ha lengst mulig tid hjemme med småen!

Jeg har også regner inn kontantstøtten som en del av regnestykket (skal ha 100 prosent dekning i permisjon), og at vi kanskje må ta to uker felles (mannen og jeg) ferie og to uker hver for oss, sommeren 2016. Vi slipper da unna med ca 4 uker ulønnet perm i juli/august 2016. Barnehagestart er jo ca 10.-20.august:)

Vi har også valgt 80 % denne gangen, rett og slett fordi mannen har vanskelig for å ta ut pappaperm (daglig leder i lite firma). Vi taper mye på det dersom han skal ta ut perm fordi han tjener over 6 G (maks ref fra nav), men jeg syntes også det var litt tiltak å spare så mye som jeg måtte sist til den ulønna delen..
Man får for øvrig sp om man har ulønna perm, men med litt dårligere betingelser enn om man fikk rett hos arbgiver.

7 arbeidsdager igjen til permisjon her!!!

Back
Topp