80% permisjon?

Jeg har valgt 100% dekningsgrad, men så har jeg søkt om fleksibelt uttak der jeg ønsker å jobbe 20% ved siden permisjonen fra og med august. Far jobber 100%. Jeg er musiker, så det innebærer at jeg kan være hjemme alle dager på dagtid, og så har jeg konsert én kveld pr uke der mannen er hjemme, som da utgjør de 20% jeg skal jobbe. På den måten får jeg ikke noe mindre penger inn pr mnd i og med at jeg har 80% av permisjonspengene i kombo med 20% lønnet jobb. Fint å kunne strekke perioden med permisjon lengst mulig. Når mannen skal ut i permisjon i mars tar han bare 50%, og så er jeg hjemme på dagtid resten av uka parallelt med at jeg jobber 2-3 kvelder. Da blir hans 10 uker til 20 uker, og vi er dekka godt inn til barnehagestart i august :)

Men en taper jo ikke differansen man ser på NAV-kalkulatoren, en får jo tross alt betalt i 10 uker mer på 80% :-)

Har hatt 100% før, men har ikke greid å legge av penger, og har synes det var ALT for tidlig å begynne i jobb igjen når barna har vært +/- 8mnd, og pappapermen begynner...
Har derfor valgt 80% denne gang, og betaling i 10uker ekstra :-)

Tror snittet for forskjell i utbetaling ligger på rundt 15-20 000 totalt, altså spredt på antall måneder med utbetaling. Utgjør ikke allverdens når en regner det om til dager/uker.. (Selvfølgelig avhengig av hva en tjener da)

Men en taper jo ikke differansen man ser på NAV-kalkulatoren, en får jo tross alt betalt i 10 uker mer på 80% :-)

Har hatt 100% før, men har ikke greid å legge av penger, og har synes det var ALT for tidlig å begynne i jobb igjen når barna har vært +/- 8mnd, og pappapermen begynner...
Har derfor valgt 80% denne gang, og betaling i 10uker ekstra :-)

Tror snittet for forskjell i utbetaling ligger på rundt 15-20 000 totalt, altså spredt på antall måneder med utbetaling. Utgjør ikke allverdens når en regner det om til dager/uker.. (Selvfølgelig avhengig av hva en tjener da)

Du får mindre ut totalt, fordelt på flere uker. La inn et regnestykke tidligere i tråden :) Derfor kommer du faktisk bedre ut av det økonomisk med ti uker ulønna.

Vi tar 80% fordi vi (jeg) ønsker å være lenger hjemme med barnet. Samboeren min tjener det dobbelte av det jeg gjør, men er så heldig at arbeidsgiver betaler ut mellomlegget (mellom 80% av 6g og hans reelle lønn som er langt høyere). Vi har veldig lite lån også, så vi har ingen problemer med å få det til å gå rundt med 80%. Dermed blir det en helt grei løsning for oss både praktisk og økonomisk sett. :)

Jeg tar full permisjon med 80% lønn.. Taper sikkert penger på d, men d driter jeg i.. De tusen lappene d utgjør får jeg igjen i tid med barnet tenker jeg.. Jeg har hverken god råd eller mann til å trø til, men tenker at jeg ser jo fra måned til måned hva jeg har å rutte med, så får jeg planlegge ut i fra det :-)

Jeg tar full permisjon med 80% lønn.. Taper sikkert penger på d, men d driter jeg i.. De tusen lappene d utgjør får jeg igjen i tid med barnet tenker jeg.. Jeg har hverken god råd eller mann til å trø til, men tenker at jeg ser jo fra måned til måned hva jeg har å rutte med, så får jeg planlegge ut i fra det :-)
Man kan jo ha like lang permisjon, som ved 80 prosent. Bare at man tar de 2 mnd ulønnet :) det har jeg tenkt! Husk mannen din får også 80 prosent når han går hjemme! :)

Har valgt 80% lønn og lengst tid hjemme med tulla:). Vi taper ikke veldig mye på det og syns tryggheten i fht evt sykepenger er viktig. Dersom man velger å gå hjemme med ulønnet perm så mister man jo de rettighetene.

Du får mindre ut totalt, fordelt på flere uker. La inn et regnestykke tidligere i tråden :) Derfor kommer du faktisk bedre ut av det økonomisk med ti uker ulønna.

Ja, er klar over det ;-)
Dette er 3dje permisjonen, så har regna på det endel ganger allerede :-P

Men sikter egentlig til en kommentar lenger oppe, hvor det stod at vedkommende tapte flere tusen i uken. Tror i det tilfelle at det ble glemt å legge til de 10ukene ekstra med betaling.
Totalt sett så får en mindre utbetalt, men det er ikke flere tusen i uken uansett hva mor tjener. Det utgjør ikke så mye, det er jo Max 6g uansett...

Ja, er klar over det ;-)

Men sikter egentlig til en kommentar lenger oppe, hvor det stod at vedkommende tapte flere tusen i uken. Tror i det tilfelle at det ble glemt å legge til de 10ukene ekstra med betaling.
Totalt sett så får en mindre utbetalt, men det er ikke flere tusen i uken uansett hva mor tjener. Det utgjør ikke så mye, det er jo Max 6g uansett...

Ja, det har du rett i! Differansen ble ikke så stor for oss egentlig, men hvis babyen kommer på termin så trenger vi bare 57 uker - da ble det veldig lett å ta 8 ulønna, pga økonomi :)

Ja, er klar over det ;-)

Det var vel meg det :) dette var før skatt, da ble det i underkant av 3000 kr mindre i uka. for meg er det ganske mye for jeg tjener nesten 6g, og mannen har ikke så mye i inntekt og da er valget enkelt. Selvfølgelig får man det fordelt over flere uker om man velger 80%, men det er ganske stor forskjell når regninger skal betales på nesten bare en lønning.

Ja, det har du rett i! Differansen ble ikke så stor for oss egentlig, men hvis babyen kommer på termin så trenger vi bare 57 uker - da ble det veldig lett å ta 8 ulønna, pga økonomi :)
Men hva med barnehageplass?
Det som er problematisk for oss.
Vi må vente helt til august med plass. Og det er jo flere måneder hvor ingen av oss har permisjon... Om vi velger 80% er permisjon ferdig slutten av mai. Da er det fortsatt juni og juli uten barnehage og uten noen i permisjon....

Back
Topp