Azu
Mamma til tre godunger. <3
Tilgangsansvarlig
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Novemberbarna 2021
Tenkte jeg skulle korrigere det.I sin permisjon, skummel skrivefeil!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenkte jeg skulle korrigere det.I sin permisjon, skummel skrivefeil!
Hahaha. AutocorrectTenkte jeg skulle korrigere det.
Går det ikke an for iPhone-brukere å redigere innlegg?Hahaha. Autocorrect
Men en taper jo ikke differansen man ser på NAV-kalkulatoren, en får jo tross alt betalt i 10 uker mer på 80%
Har hatt 100% før, men har ikke greid å legge av penger, og har synes det var ALT for tidlig å begynne i jobb igjen når barna har vært +/- 8mnd, og pappapermen begynner...
Har derfor valgt 80% denne gang, og betaling i 10uker ekstra
Tror snittet for forskjell i utbetaling ligger på rundt 15-20 000 totalt, altså spredt på antall måneder med utbetaling. Utgjør ikke allverdens når en regner det om til dager/uker.. (Selvfølgelig avhengig av hva en tjener da)
Wow syns du er tøff... *føler meg kurert for flere graviditeter*Tenkte 100 kunn med tanke på at vi vil prøve på nr 2 ganske raskt
Man kan jo ha like lang permisjon, som ved 80 prosent. Bare at man tar de 2 mnd ulønnet det har jeg tenkt! Husk mannen din får også 80 prosent når han går hjemme!Jeg tar full permisjon med 80% lønn.. Taper sikkert penger på d, men d driter jeg i.. De tusen lappene d utgjør får jeg igjen i tid med barnet tenker jeg.. Jeg har hverken god råd eller mann til å trø til, men tenker at jeg ser jo fra måned til måned hva jeg har å rutte med, så får jeg planlegge ut i fra det
Jeg blir alene, så jeg har fått fedrekvoten ogsåMan kan jo ha like lang permisjon, som ved 80 prosent. Bare at man tar de 2 mnd ulønnet det har jeg tenkt! Husk mannen din får også 80 prosent når han går hjemme!
OkJeg blir alene, så jeg har fått fedrekvoten også
Wow syns du er tøff... *føler meg kurert for flere graviditeter*
Du får mindre ut totalt, fordelt på flere uker. La inn et regnestykke tidligere i tråden Derfor kommer du faktisk bedre ut av det økonomisk med ti uker ulønna.
Ja, er klar over det ;-)
Dette er 3dje permisjonen, så har regna på det endel ganger allerede
Men sikter egentlig til en kommentar lenger oppe, hvor det stod at vedkommende tapte flere tusen i uken. Tror i det tilfelle at det ble glemt å legge til de 10ukene ekstra med betaling.
Totalt sett så får en mindre utbetalt, men det er ikke flere tusen i uken uansett hva mor tjener. Det utgjør ikke så mye, det er jo Max 6g uansett...
Det var vel meg det dette var før skatt, da ble det i underkant av 3000 kr mindre i uka. for meg er det ganske mye for jeg tjener nesten 6g, og mannen har ikke så mye i inntekt og da er valget enkelt. Selvfølgelig får man det fordelt over flere uker om man velger 80%, men det er ganske stor forskjell når regninger skal betales på nesten bare en lønning.Ja, er klar over det ;-)
Dette er 3dje permisjonen, så har regna på det endel ganger allerede
Men sikter egentlig til en kommentar lenger oppe, hvor det stod at vedkommende tapte flere tusen i uken. Tror i det tilfelle at det ble glemt å legge til de 10ukene ekstra med betaling.
Totalt sett så får en mindre utbetalt, men det er ikke flere tusen i uken uansett hva mor tjener. Det utgjør ikke så mye, det er jo Max 6g uansett...
Men hva med barnehageplass?Ja, det har du rett i! Differansen ble ikke så stor for oss egentlig, men hvis babyen kommer på termin så trenger vi bare 57 uker - da ble det veldig lett å ta 8 ulønna, pga økonomi