Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke helt forstått hvorfor mannens inntekt har betydning? For oftest er det jo mor som tar flest permisjon?100% dekkning siden samboeren har mye mer.enn.meg i mnd..vi setter heller bare av penger Hver måNed.
Kan jeg få det inn med teskje? Hi hi!Du får 1/6 mer tid hjemme, men 1/5 mindre lønn.
Kan jeg få det inn med teskje? Hi hi!
Har ikke helt forstått hvorfor mannens inntekt har betydning? For oftest er det jo mor som tar flest permisjon?
Hvordan gjør dere med barnehage?
Akkurat sånn tenker vi også. Og det er jo fordelen med å få barn i april/mai/juni. At faren for å bli syk er mindre. Og noen sjanser må man ta. I tillegg er det en fordel at vi får feriepenger før ulønnet perm (i tillegg til det oppsparte).Hehe, kan prøve, vi brukte mye tid på dette! Si at du får 100 kroner i uka med 100%, men 80 kroner med 80%.
49 uker med 100 kroner blir 4900.
59 uker med 80 kroner blir 4720. For at du skulle kommet økonomisk likt ur av det måtte du med 80% hatt 2,25 uker til hjemme, fordi differansen er 180 kroner på totalen. Dersom 80% hadde vart i 61,25 uker hadde du fått samme sum, bare fordelt over lengre tid.
Ga det mening?
Noe av grunnen til at det så ofte nevnes far er fordi han tydeligvis tjener mest hos mange, og fedrekvoten blir ikke lenger med 80% lønn. Jeg har ikke satt meg så godt inni akkurat dette, da jeg tjener litt mer enn far.
Vi valgte 100% dekning, også tar far 8 uker ulønna. Som nevnt tjener jeg bittelitt mer enn han, i tillegg tar han da ut de to siste mnd før sommerferien (avspaseringa) min starter - og vi tenker som så at behovet for egenmeldingsdager er mye mindre om sommeren enn i januar. I tillegg mener jeg at han tjener opp igjen sykepengerettigheter i ferien, så da er vi ganske godt dekka.
I sin permisjon, skummel skrivefeil!Om du velger 80 prosent , får far også 80 prosent i din permisjon. Man får dessuten mindre feriepenger siden man får mindre utbetalt i året.