6 mnd kontroll

Her ammer vi fremdeles om natten og hs sa ingenting på det. Trenger de egentlig ikke mat om natten? :) jeg aner ikke :p
Tror ikke de trenger det sånn egentlig, nå som de er så store.
Ifølge min HS ville hun muligens spise litt mer på dagtid om jeg kutter ned nattamming. Men det stresser jeg ikke med. Hun spiser jo godt om natten og har tunge bleier om morgenen. Prøvde noen ganger i natt med bare smokk for å se om hun ville roe seg med den, men det gikk IKKE. Lys våken og sinna :p
 
Vår hs sa at man ikke kunne forvente at de sov natten igjennom før de spiste to fulle grøtmåltider på dagen.
 
Tror ikke de trenger det sånn egentlig, nå som de er så store.
Ifølge min HS ville hun muligens spise litt mer på dagtid om jeg kutter ned nattamming. Men det stresser jeg ikke med. Hun spiser jo godt om natten og har tunge bleier om morgenen. Prøvde noen ganger i natt med bare smokk for å se om hun ville roe seg med den, men det gikk IKKE. Lys våken og sinna :p
Merkelig tankegang på helsesøsteren din da. Her spiser hun på natten, men spiser også en del fast føde på dagen :p Så det hørtes rart ut synes jeg. Får se om det går bedre med avvenning etter hvert. Jeg fortsetter på studiet mitt til høsten, og det har jeg ikke sjangs til å klare med så mange oppvåkninger på natten og dårlig søvnkvalitet :) går rundt som en zombie her :p
 
Vår hs sa at man ikke kunne forvente at de sov natten igjennom før de spiste to fulle grøtmåltider på dagen.

Her spiser han grøt til frokost og kveld pluss lunch og middag, og han sover absolutt ikke natta igjennom. Hs mente han får nok mat til å klare det og hun ser at jeg sårt trenger søvn, derfor skal vi prøve avvenning av nattamming :)
 
  • Liker
Reactions: Bee
Jeg fikk også beskjed om at ho ikke trengte nattmat, men syns det er greit å amme på natt. Men flaska kan jeg legge vekk nå, den blir overflødig på natt.
 
  • Liker
Reactions: Bee
Vår lille Vebjørn var 8380gr og 70,8cm på 6mnd kontrollen.
Han spiser to fulle grøtmåltider, morgen og kveld, lunsj og middag i tillegg til amming innimellom og på natt. Vektkurven hans er helt perfekt og ut fra den sier hs at han krever den maten han får. For mye eller lite mat ville gitt utslag i vektkurven.
Slik jeg ser på ammingen nå så fungerer den mindre som et måltid, men mer som tørsteslukking og kos. Stresser ikke med å avvenne han på natten riktig ennå.
 
Jeg har ikke halvtårskontrollen før på torsdag, men slett ingen planer om å avvenne. Hun spiser nesten en halv porsjon grøt på formiddagen og ellers ammer vi. Begynte så smått med smak på grøt forrige uke, hun ble et halvt år på lørdag. Ammingen er hovednæringen hennes enda, akkurat slik det skal være.

Veid og målt er hun altså ikke enda, jeg er spent :)
 
66 cm og 7,7 kilo er fasiten i dag
 
Er så rart å se at mange her er mindre enn d J var ved 3mnd :p J har tatt igjen juli-barnet i bygda både i lengde og vekt :p
 
Å jeg som ikke trodde mi prematur jente var så mye mindre en jevnaldrene babyer med sine 5025 gr og 62 cm så tok jeg vist krafftig feil
 
Å jeg som ikke trodde mi prematur jente var så mye mindre en jevnaldrene babyer med sine 5025 gr og 62 cm så tok jeg vist krafftig feil

GJENNOMSNITTET for jenter på 6 mnd er 7400 gram og 67 cm. Gutter 8 kg og 68 cm. Så di ligger under, men legg merke til at det er en god del godt over snittet her, noe som gjør at di virker ENDA mindre enn gjennomsnittet ;)
 
Her var hun 8,4 kg og 70 cm:)
 
Back
Topp