6 mnd kontroll

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja, hvor stor hadde de blitt da?!

Her vokser hun i rekordfart. Legger godt på seg (over "gjennomsnittet" i økning) men vokser veldig mye i lengden også, så hun ligger fortsatt "lavt" når man ser på vekt i forhold til høyde!

Snuppa var idag 7705gram og 70 cm! (Omtrent like stor som jeg var da jeg var 1 år..haha)
 
Vi hadde bare legesjekk i dag, men jeg veide og målte selv. 7050g og 69cm :) Mi ligger også lavt på vekt/lengde kurven for hun er på øverste del av kurven på høyde og rett under gjennomsnittet på vekt.
 
Vi hadde bare legesjekk i dag, men jeg veide og målte selv. 7050g og 69cm :) Mi ligger også lavt på vekt/lengde kurven for hun er på øverste del av kurven på høyde og rett under gjennomsnittet på vekt.

Her ligger hun over gjennomsnittet på vekt også faktisk - men laaaangt over på lengde (96%) så :p Men altså - med en vektoppgang på 180 gram i uka nå ved 6 mnd så kan man ikke akkurat forvente at de går opp MER enn det heller... og ikke får jeg stoppet lengden heller så da får hun bare ligge litt lavt på den lengde/vekt kurva. Følger sin egen kurve perfekt der da.
 
Dere er en mnd før meg, men for 2 uker siden var min 69 cm og 6,5 kg. :)
 
5 mnd kontroll her i dag, da.. Men 6,8 kg og 70 cm :)
 
Fortatt to uker til mini er 6 mnd, men på 5 mnd kontrollen var han 71,5 lang og 9 kg tung. Ingen liten gutt lengre! To tenner har han fått å!
 
Rart å se hvor store forskjeller det er på babyene!
 
Rart å se hvor store forskjeller det er på babyene!
Ja, det er morsomt! På barselgruppa på helsestasjonen er det to jenter og to gutter. Guttene er flere kilo tyngre enn jentene, begge godt i overkant av gjennomsnittet. Mens jentene ligger rett under snittet og ser ut som små dukker der de ligger ved siden av hverandre. Men samtidig er alle veldig like utviklingsmessig.
 
Vi hadde to-delt kontroll denne gangen. Først lege for to uker siden, og så HS i dag. 7175g og 69cm.
Her ble nattamming et tema og HS hintet til kanskje var en idé å slutte med det og gjerne legge henne på eget rom. For da ville hun kanskje begynne å spise litt middag :p Haha! Ser ikke helt sammenhengen der men ;)
 
Vi hadde to-delt kontroll denne gangen. Først lege for to uker siden, og så HS i dag. 7175g og 69cm.
Her ble nattamming et tema og HS hintet til kanskje var en idé å slutte med det og gjerne legge henne på eget rom. For da ville hun kanskje begynne å spise litt middag :p Haha! Ser ikke helt sammenhengen der men ;)

Fikk tips/anbefalning om å legge lille på eget rom samt avvenning av pupp på natt jeg også. Men, ikke fordi han ikke spiser, mer fordi hs ser jeg er utslitt da lille har og enda sover veldig dårlig på natt. Så fra og med imorgen flytter han inn på eget rom, pappaen blir med de første nettene og avvenningen starter. Kjenner jeg gruer meg litt, men om deg fører til mere søvn, så sier jeg jatakk, fiender trenger jeg nå :p

Hva tenker du? Fortsetter du med nattmaten?
 
Fikk tips/anbefalning om å legge lille på eget rom samt avvenning av pupp på natt jeg også. Men, ikke fordi han ikke spiser, mer fordi hs ser jeg er utslitt da lille har og enda sover veldig dårlig på natt. Så fra og med imorgen flytter han inn på eget rom, pappaen blir med de første nettene og avvenningen starter. Kjenner jeg gruer meg litt, men om deg fører til mere søvn, så sier jeg jatakk, fiender trenger jeg nå :p

Hva tenker du? Fortsetter du med nattmaten?
Ja, jeg er såpass vant til det nå at jeg har ingen umiddelbare planer om å gjøre noe med det. Hun sovner alltid igjen med en gang og kan sove til kl.9 på morgenen, så jeg synes det er innafor. Når det gjelder eget rom så blir det nok en stund til, for hun må i en annen etasje enn oss :( Teit planløsning med kun hovedsoverommet i midtetasjen og resten i kjelleren og på loftet.

Skjønner veldig godt at du vil gi det et forsøk! Masse lykke til :)
 
Fikk tips/anbefalning om å legge lille på eget rom samt avvenning av pupp på natt jeg også. Men, ikke fordi han ikke spiser, mer fordi hs ser jeg er utslitt da lille har og enda sover veldig dårlig på natt. Så fra og med imorgen flytter han inn på eget rom, pappaen blir med de første nettene og avvenningen starter. Kjenner jeg gruer meg litt, men om deg fører til mere søvn, så sier jeg jatakk, fiender trenger jeg nå :p

Hva tenker du? Fortsetter du med nattmaten?
Her ammer vi fremdeles om natten og hs sa ingenting på det. Trenger de egentlig ikke mat om natten? :) jeg aner ikke :p
 
Back
Topp