3mnd kontroll

Da har vi vært på helsestasjonen også. Frøkna holder vekta oppe :p Veier nå 7270 og er 63, 5 lang ☺

Ikke veldig mye reaksjoner på vaksinene her heller, men var mye trøttere og sov mer enn vanlig. Litt slapp og sur kanskje. Usikker på om han fikk småfeber, det var varmt i leiligheten i går også. De små påvirkes visst ikke så mye av bittelitt feber, sa HS.

Ellers var han 62 cm, veide 7150 og HO var 41,5. God kontakt. :)

Da har vi og vært på 3 mnd kontroll. "Lillegutt" har blitt 63,3 cm lang og 7480 gram :-) hodet var 41,5. Ca 5 timer siden vaksinen, og ingen reaksjon så langt. Så håper videre på det beste. Når hn fikk på 6 ukers så hyyyyyl skreik han innen 2-3 timer etterpå og ut kvelden før han vel sovnet av utmattelse. Var noen lange 7 til 9 timer med gråt som rev i ørene av dei høye tonene og volumet han hadde. Det var vondt i mammahjerta, så håper virkelig han slipper unna bivirkninger denne gangen.

3 mmd kontroll i dag. Han var 62 cm, 40,1 cm i hodeomkrets og 6360 g (4700 6 ukerskontroll). Skrek voldsomt under stikkingen og mammahjertet skrek også han var veldig trøtt i forkant av vaksinen, fikk vaksinen 1245 og sover fortsatt nå 1430. Har måttet roet han ned 2 ganger da han har skreket til håper vi slipper unna mye bivirkninger. Han syntes tydeligvis at drikkevaksinen var god, lepjet det i seg og koste seg hehe.

Har deres fått en favorittside? Han foretrekker høyre side og må innrømme at vi kanskje ikke har vært så flinke til å snu på hode/henvende oss til venstre side mere. Ble anbefalt å snu han mere mot venstre når han ligger på gulvet, ev. Støtte han opp med liten pute osv.

Last edited:
3 mmd kontroll i dag. Han var 62 cm, 40,1 cm i hodeomkrets og 6360 g (4700 6 ukerskontroll). Skrek voldsomt under stikkingen og mammahjertet skrek også han var veldig trøtt i forkant av vaksinen, fikk vaksinen 1245 og sover fortsatt nå 1430. Har måttet roet han ned 2 ganger da han har skreket til håper vi slipper unna mye bivirkninger. Han syntes tydeligvis at drikkevaksinen var god, lepjet det i seg og koste seg hehe.

Har deres fått en favorittside? Han foretrekker høyre side og må innrømme at vi kanskje ikke har vært så flinke til å snu på hode/henvende oss til venstre side mere. Ble anbefalt å snu han mere mot venstre når han ligger på gulvet, ev. Støtte han opp med liten pute osv.

Her er også høyresiden favoritten, så han er litt skjev. Jeg fikk råd om å legge han mer på magen/variere stillinger slik at han ikke ligger så mye på den siden. Og kanskje snu han i senga fordi de gjerne snur hodet mot lyset, for eksempel vinduet, men det gjelder ikke hos oss.... Syns det er vanskelig, jeg.

Da var vi vært! :-)
5800g tung, 61cm lang og 39,2 i hodeomkrets!
Skrek høyt på den siste vaksinen! Og sov med snorking etterpå :p Ellers full fart! Snur seg begge veier,griper, åler seg bortover gulvet og to tenner på vei.. en liten rakett! :)

Vi var på kontroll på mandag :) Da var påsan blitt 6640 gram, 62,5 cm og med 40,6 i hodeomkrets. Ellers var alt bare velstand. Var fryktelig trøtt og sulten, så alt var bare trist og leit. Sovnet som en stein etterpå ;)

Ingen bivirkninger i det hele tatt. Han var litt sutrete på ettermiddagen, men tror det kom av at det var varmt og han hadde sovet litt lite.

Men her er det ikke antydning til å ville snu seg i det hele tatt!

6.6 kg, 61.5 cm, 40,5 cm rundt hodet :) blid og sosial kar, veldig sterk i ryggen og prøver febrilsk å rulle fra rygg til mage ( Så sint når han bare kommer på siden). Vært litt uggen og hatt litt småfeber etter vaksinene..

Tror min slår alle rekorder, 8140 g, 62,5 cm og 43 cm rundt hodet. Hoho! Var 3445 g da han ble født. Sterki rygg og nakke, ingen favorittside. Skrek også veldig lite etter vaksinene. Brødrene skrek myyye mer;)

Tror min slår alle rekorder, 8140 g, 62,5 cm og 43 cm rundt hodet. Hoho! Var 3445 g da han ble født. Sterki rygg og nakke, ingen favorittside. Skrek også veldig lite etter vaksinene. Brødrene skrek myyye mer;)

Oi, nesten 2,3 kg mer enn min, selv om han var 64cm, 1,5 cm lenger!

Hehe..lang og tynn din da og min er bare tjukk:) han la på seg veeeldig mye de seks første ukene,på bare morsmelk. Har roet seg nå. Spiste omtrent hele tiden. Jeg er veldig tynn og faren er også slank,så det er litt snodig at denne lillebroren skal bli en liten bolle.

Hehe..lang og tynn din da og min er bare tjukk:) han la på seg veeeldig mye de seks første ukene,på bare morsmelk. Har roet seg nå. Spiste omtrent hele tiden. Jeg er veldig tynn og faren er også slank,så det er litt snodig at denne lillebroren skal bli en liten bolle.

Absolutt lang og tynn, lå rett under den nederste kurven på vekt i forhold til lengde. Men helsesøster var heldigvis ikke bekymret. Var nesten på gjennomsnitt på vekt i forhold til alder.

Da er vi også ferdig med kontrollen. 5,2 kg og 61 cm lang :) fikk litt feber på kvelden etter vaksina, men sov godt på natta :)

Back
Topp