3mnd kontroll

Han har fått litt feber, men later til å ha det bra likevel.
Så bra din ikke har reagert. :) Håper han ikke gjør det senere heller.
Får håpe det bare er litt feber som ikke plager han, og at han sover det av seg :-)

Da har vi vært på 3 mndrs kontroll :) Snuppa er 56 cm, veide 5510 g og er 39,5 cm rundt hode ;) Gråt da hu fikk den første sprøyta og enda mer på nr. 2 :( Godt det er over for denne gang :)

Da har vi vært på 3 mndrs kontroll :) Snuppa er 56 cm, veide 5510 g og er 39,5 cm rundt hode ;) Gråt da hu fikk den første sprøyta og enda mer på nr. 2 :( Godt det er over for denne gang :)
Fy søren kor eg grue meg til dei sprøytene. Og mannen min vil ikkje være med for han takler ikkje å se at ho har det vondt når han ikkje kan fjerne smerten.

Var på kontroll på onsdag. Lille mini er fremdeles litt dårlig til å legge på seg, men utvikler seg ellers akkurat som hun skal. 4495g, 57,5cm lang og 38,5cm rundt hodet. Kun reagert med ekstra uro samme ettermiddag/kveld etter vaksinene, men har hatt magevondt etter rotavirusen. Hun fikk det sist og. Ikke noe godt å se at de små har det vondt. Heldigvis er vel fort glemt.

Her hadde god klumpen blitt 6320g 64,5 long og 40,5 rundt hode:-)

Var veldig trøtt så ble mest sint på den drikke vaksina Hihi sprøytene tok hun med et hyl men gikk fort over.

Litt vondt i låra resten av dagen ellers var det lite reaksjon.

Då var det overstått. Gjekk greit med stikka, søv no så får håpe ho ikkje får meir reaksjon enn det.
62 cm og 5340 :) lange jenta mi :)

Enda 1,5 uke til vår 3 mnd kontroll. Men var å vegte han på egen initiativ sist mandag når han va 10,5 uke. Da var han 6880 gram. Og jeg og ei venninne tok et ca mål av lengden (vi strekte han ikke helt ut). Og vi fikk 61 cm. Men kan jo fort Vær 2-3 cm mer siden vi ikke målte helt skikkelig. Så han er lang og tung, men har brukt 56 til helgen nå. Kunne nok brukt en del av det som er 56 en stund enn. Men tror jeg bare bytter helt til 62 :-) til at han er både lang og tung så syns jeg han blei i dei små størrelsene lenge.

Var på kontroll på onsdag. Lille mini er fremdeles litt dårlig til å legge på seg, men utvikler seg ellers akkurat som hun skal. 4495g, 57,5cm lang og 38,5cm rundt hodet. Kun reagert med ekstra uro samme ettermiddag/kveld etter vaksinene, men har hatt magevondt etter rotavirusen. Hun fikk det sist og. Ikke noe godt å se at de små har det vondt. Heldigvis er vel fort glemt.
Ang. rotavirusvaksinen - fikk jenta di diaré? Fikk beskjed av HS at det var vanlig, men det skjedde ikke hos oss. Syntes derimot at mini fikk vansker med å bæsje etterpå, trykker og trykker, og det går to-tre dager mellom hver bæsjebleie (får MM og MME), og er urolig pga dette. HS mente det ikke hadde noe med rotavirusvaksinen å gjøre, men det var aldri et problem før så jeg synes det er litt merkelig..

Ang. rotavirusvaksinen - fikk jenta di diaré? Fikk beskjed av HS at det var vanlig, men det skjedde ikke hos oss. Syntes derimot at mini fikk vansker med å bæsje etterpå, trykker og trykker, og det går to-tre dager mellom hver bæsjebleie (får MM og MME), og er urolig pga dette. HS mente det ikke hadde noe med rotavirusvaksinen å gjøre, men det var aldri et problem før så jeg synes det er litt merkelig..
Sist fikk hun veldig hyppig avføring og var mye urolig pga magevondt i ca 2 uker. Hun hadde diaré i et par dager. Ellers var avføringen relativt normal, dog noe grønn til tider. Denne gangen har det vært det samme bare i et par dager. Har inntrykk av at alt fra avføring x10 per dag til x1 i uka er normalt, men kanskje litt rart at det kom etter vaksinen.. Føler du deg urolig ville jeg ringt helsestasjonen og sagt det eller bestilt time til legen :)

Da var vår 3mnd kontroll overstått. 6070 g og 61,5 cm er han blitt, hodeomkrets på 41. Skrek litt under vaksinene, men skriker verre av mageknip (eller hva han nå enn skriker for). Har vært grei hittil. Må tilbake og ta siste del av rotarix fordi vi utsatte det pga massiv gulping..

Sist fikk hun veldig hyppig avføring og var mye urolig pga magevondt i ca 2 uker. Hun hadde diaré i et par dager. Ellers var avføringen relativt normal, dog noe grønn til tider. Denne gangen har det vært det samme bare i et par dager. Har inntrykk av at alt fra avføring x10 per dag til x1 i uka er normalt, men kanskje litt rart at det kom etter vaksinen.. Føler du deg urolig ville jeg ringt helsestasjonen og sagt det eller bestilt time til legen :)
Vi får se det litt an en liten stund til, tenker jeg, men jeg kommer nok til å ta det opp med HS igjen om det fortsetter på denne måten. :-)

Kontrollen ferdig. Dypt fornærmet når han fikk vaksinen. Veldig fornøyd med rotavaksinen.
Lengde 64 cm
Vekt 5860g
Hodeomkrets 40,8 cm

Da er vi ferdige også.

6430 gram og 58 cm. Hs glemte å måle hodet, så det ble gjort på gangen, men syntes det så ut som 40 cm ca.

Syntes ikke noe særlig om vaksinene, drikkevaksina spytta hun ut, men roet seg fort etter stikkene heldigvis :)

Back
Topp