3mnd kontroll

I dag skal vi på det med lillebror. Allerede er vi kommet så langt!

Etterhvert som dere skal då kan dere jo oppdatere her. :)

Vi skal inn kl 10, så skriver her etterpå. :) Er spent på hvor stor han er blitt!
Vi skal inn kl 14 :-D

Vi skal i morgen. Alltid spennende med disse kontrollene.

Ferdig. :) Og han legger godt på seg! Var det jeg håpte på slik at jeg vet ammingen går bra. ;)
5560gram
40cm rundt hodet
60cm lang

Han vokser fint, sa helsesøster. :) Dessverre har han eksem. :/ Men det hadde storesøster også, så var litt forberedt.

Han fikk ny dose av rotavirusvaksinen pluss en annen som er sprøyte i hvert lår. Ikke så kult... Han skrek, men heldigvis ikke så lenge. Blæ, akkurat det hater jeg.
Ellers pratet vi litt om hvordan han er og storesøster. Hun så på hvor god kontakt en får med han og hvor sterk han er i nakken ved å legge han på mage.

Og nå er det kommet et tilbud om en time hos fysio ved 4 måneder for å se på den motoriske utviklingen, så det takket jeg ja til. :)

Da er vi og ferdig!

6920 gr, 59,5 cm og 40,6 rundt hodet :-)

Endelig funnet kurven sin og går fint opp i vekt (i begynnelsen gikk han opp så enormt) og er sterk og fin blikkontakt :-) ellers fikk han sprøyter og rotavirus vaksine :-) så snakket vi litt om sydentur, leggerutiner og evnen til å falle i søvn på egenhånd :-)

Vi skal på onsdag! Grugleder meg :)

Vi skal neste uke. Spent på hvor stor hun er. Og hvordan kurven ser ut når også lengde måles ☺

Var på kontroll forrige onsdag. Lille var bare 10 uker og 5 dager men siden hs skulle på ferie og vi muligens skal til syden var det lurt å ta vaksinene da. Han var 5170 g, 59.2 cm lang og 39 cm rundt hodet. Har lagt litt dårlig på seg men har begynt å gi litt mme i tillegg de siste 2 ukene og da hadde han heldigvis lagt på seg 600 g på 1,5 uke. Håper på å kunne fullamme igjen etterhvert. Ellers gikk sprøytene veldig greit, skreik litt men roet seg fort. Hadde vondt i lårene samme kvelden så det var litt grining, men gav han en paracet og da roet han seg. Han er veldig sterk og har god blikkontakt. :)

Last edited:
Da er vi og ferdig!

6920 gr, 59,5 cm og 40,6 rundt hodet :-)

Endelig funnet kurven sin og går fint opp i vekt (i begynnelsen gikk han opp så enormt) og er sterk og fin blikkontakt :-) ellers fikk han sprøyter og rotavirus vaksine :-) så snakket vi litt om sydentur, leggerutiner og evnen til å falle i søvn på egenhånd :-)

Har han reagert på vaksinen?

Back
Topp