350kr-grensa

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Noen som syns det er like kjipt som meg at den blir fjernet? :p
Eller er det ikke så farlig for deg? :)

Hadde de ikke lagt på ekstra gebyrer når de skal gjennomgå det, og bare lagt på selve momsen hadde jeg ikke brydd meg :p

Synes det er dritkjipt.. må kjøpe masse ting 1 år fremover :p så jeg har for resten av livet hihi

Er det bestemt?
Syns det er mye tullepolitikk ute å går fortiden...

Slipper heldigvis å tenke på sånn siden vi har flyttet til UK [emoji23] men er jo helt tragisk. Det værste er vel at det ikke finnes noen regler på hvor mye de legger på prisen. Det er ikke bare moms de legger på liksom. En gang vi bestilte noe så kosta fortollinga mer enn varen vi bestilte, så endte med å betale dobbelt

Og derved er det bare aktuelt med wish og eBay ut året 2020 for min del.

Mva på er helt greit men fortolling kostet jo ofte mange hundre kroner. Og det for en liten ting som kostet en femtilapp liksom. Da blir det bare tull.

Altså Jeg ser poenget i forhold til mva, men da må gebyret ikke være absurd. De har et år å fikse det på da, så vi får se. Men det koster jo å fortolle og arbeidet med å fortolle alle de små pakkene koster mer enn det smaker og er idiotisk. Poenget er jo at småting kan passere fordi det er for mye jobb mot verdien å fortolle det.

Syntes det er greit både mtp miljøet og lokale butikker

Ja, men nei. Altså, rett og slett sånne småting under en hundrings er det rett og slett ikke lønnsomt å fortolle for samfunnet Det koster mer enn det smaker med mindre gebyret er minst en tusenlapp.

Da blir det ikke å bestille mer fra England i alle fall. Og det er ting jeg uansett ikke hadde kjøpt i Norge, så det er ingen lokale butikker å ta hensyn til.

Jeg tror ikke lokale butikker vil merke noe som helst til at grensa forsvinner. Det jeg og mannen bestiller fra utlandet fås kjøpt i norske butikker, men prisen er opp mot 50 ganger dyrere på enkelte varer - da er jeg heller uten varen. Eventuelt bestiller vi alt vi trenger og litt til i en smell, slik at vi får varene billigere, samt slipper unna med bare et fortollingsgebyr.

Enig med en del her. Moms er helt greit, men gebyret er helt altfor dyrt. Jeg kjøper som regel ting som ikke selges i norge både på ebay, amazon, osv. og som regel ikke fordi jeg skal ha noe billigere.

Jeg tror ikke lokale butikker vil merke noe som helst til at grensa forsvinner. Det jeg og mannen bestiller fra utlandet fås kjøpt i norske butikker, men prisen er opp mot 50 ganger dyrere på enkelte varer - da er jeg heller uten varen. Eventuelt bestiller vi alt vi trenger og litt til i en smell, slik at vi får varene billigere, samt slipper unna med bare et fortollingsgebyr.
Enig i dette du skriver:) jeg har startet med diamond painting som hobby, betalte 160kr for et personlig bilde på 40x50cm. Jeg aner ikke hva slikt koster i Norge, men så at noen hadde kjøpt et nissebilde her for over 800kr :dead: da får jeg hamstre bilder, og så får jeg slutte med hobbyen når jeg går tom :p har ikke råd til å betale så mye for hvert enkelt bilde :dead:

Ja og nei :) ting jeg kjøper på ebay får man enten ikke tak i her i Norge, eller så svir det i lommeboka :nailbiting: så da blir det rett og slett ikke handling på meg, mer enn det jeg allerede kjøper her i Norge fra før :)

Back
Topp