33 år og førstegangsprøver

DPO 7

Ikke ofte jeg tar en test allerede på dag 7, og den var så klart negativ :smiley-ashamed004

Idag føler jeg meg veldig hormonell. Vil helst bare trekke meg tilbake fra folk. Veldig vanskelig mtp jobben jeg har, der man må være sosial og på hele dagen.

Veldig kvalm idag. Kun spist en banan til frokost, og puppene er fortsatt veldig hovne og verk.
Murringen i magen har gitt seg, samtidig så har utfloden forsvunnet. Kun litt klissete og vått utflod :shy:

Magen bytter på med hard og løs, men det er likt hver mnd så.

Kvalmen er jeg ganske sikker på er bivirkninger fra medisin jeg går på, da det er veldig vanlig å bli kvalm i starten, så prøver å ikke få falske forhåpninger så tidlig.
 

Vedlegg

  • IMG_4770.jpeg
    IMG_4770.jpeg
    1 MB · Visninger: 16
DPO 9 og negativ test

Nok en negativ test. Da begynner jeg med en gang å tenke at det ikke gikk denne mnd heller :banghead: Tenk om den bare kunne skinne med 2 streker? Fullt klar over at det er fortsatt tidlig, men når magefølelsen sir at det ikke gikk denne mnd heller, så kjenner jeg at det er vanskelig å holde håpet oppe enda.

Symptomer idag
  • Fortsatt ømme pupper. Har vart siden EL denne gangen
  • Utfloden har vært kun vått? I flere dager nå
  • Humørsvingninger og dårlig humør
  • Luft i magen
  • Tappen er myk og har åpnet seg. Noe som er tegn på TR for meg
  • Løs mage har ankommet
Orket ikke en gang å ta bilde av testen fra i dag tidlig. Så blenda var den :woot: Men fortsatt tidlig, så jeg skal prøve å ha fortsatt litt is i magen.

Idag blir det intervaller på mølla for å få ut mye tanker og spinn. Trur det blir godt for kropp og sjel :dance008
 
Last edited:
Når alt ser fint ut, men fortsatt så tar det tid..

Jeg har jo den siste mnd tatt blodprøver med legen. Tok mange hormontester på dag 3, og her fikk jeg svar på at jeg hadde fine prøver. Både vitaminer og hormoner.
Hun ville at jeg skulle komme tilbake til laben når jeg var på dag 21, for å sjekke om jeg hadde hatt EL, og om det var forandringer på hormonprøvene.

Jeg har jo en normal syklus, så jeg var der på dag 21, og fikk svar denne uken at alt var fint, og at jeg hadde hatt EL denne mnd.
Er kjempeglad for at prøvene mine var fine. Det hjelper på å vite :)

Siste mnd så har jeg også testet ut litt alternativ behandling. Første gang var med en som jobber innen nevrofleksologi, men fy så vondt det var :laughing002 Var blå og gul en uke etter behandlingen, så da hoppet jeg over til akupunktur behandling uken etter.

Har hatt 2 akupunktur behandlinger, og skal tilbake igjen neste uke. Om det vil ha noe virkning i det hele tatt aner jeg ikke, men jeg er villig til å prøve vertfall en mnd tid. Jeg har vertfall kjent på noe skikkelig stikk og trykk på høyre side i lutealfasen, noe jeg har aldri kjent på før (da jeg kjenner kun at ting skjer på venstre side)
så jeg håper litt at det kan kanskje være noe fra behandlingen? Hvem vet :wacky:

Jeg var jo også på Gyn og UL i februar/Mars. Fikk beskjed da at alt såg bare fint ut hos meg, men det er bare en følelse, eller en magefølelse som sir at det er noe som ikke stemmer..

Snakker mye med mamma under prøveperioden, da jeg vet at hun gikk gjennom det samme med mine søsken. Hun hadde en normal syklus på 28 dager, kjente EL smerter hver mnd, og alt såg bare fint ut på UL og gyn. Bortsett fra at hun hadde enorme menssmerter hver mnd.

Når hun endelig fikk kikkhulloperasjon så fant dem mye endometriose, og legen sa at hun ville ikke blitt gravid uten IVF.
Hun hadde endometriose bak eggstokk, som man ikke såg på UL, for den gjemte seg godt, så endometriose i tarmen. Så det var ikke rart hun hadde store smerter.

Men så er det tante som også hadde normal syklus på 28 dager. Vanlig menssmerter, men ble ikke gravid.. Hun fikk kikhull operasjon og der fant dem mye endometriose. Hun hadde ikke hørt om endometriose en gang :smiley-ashamed004 Der ryddet dem opp vevet, og da ble hun gravid med en gang.

Jeg har så klart et stort håp om at vi skal få til dette på den naturlige måten, men med magefølelsen og alt jeg vet om historikken i familien min, så er jeg så redd.. Enda leger forteller meg at dette går bra, så klarer jeg bare ikke å legge fra meg tanken om tenk om… Og det er jo ikke et problem med å ta kunne ta IVF, men det er det å måtte vente i 12 mnd for å få bekrefte på en magefølelse man har hatt siden man var 17 år.

MEN jeg krysser fingrer og tær på alt som er! Mannen i hus er kjempepositiv til at dette får vi til, uten problem, så det er godt at noen er positiv i PP perioden :laughing002:Heartpink

Om vi ikke har blitt gravid innen PP 12, så skal oss begge inn til legen for utredning. På oss begge. Har så klart tenkt at det kan være at han har dårlig sæd og, så vi får vel sjekket det og etterhvert :)
 
Også trenger det ikke være endometriose heller :Heartred Ingenting galt med verken meg eller samboer til tross for mine ustabile sykluser, likevel ble jeg ikke gravid helt på egenhånd, men med litt enkel stimulering var det i boks :Heartred Håper det var litt oppmuntrende, det er tungt når prøving tar tid!
 
Også trenger det ikke være endometriose heller :Heartred Ingenting galt med verken meg eller samboer til tross for mine ustabile sykluser, likevel ble jeg ikke gravid helt på egenhånd, men med litt enkel stimulering var det i boks :Heartred Håper det var litt oppmuntrende, det er tungt når prøving tar tid!
Nei og det er helt sant! Så godt å høre at det løste seg for dere :Heartred Ja, man må bare prøve å være positiv å snu om tankegangen oppi det hele :)
 
DPO 10

Idag har jeg faktisk ikke tatt test. Har 2 tester igjen, og tr er om 3 dager. Får se om jeg klarer å vente til onsdagen :laughing002

Ellers så er jeg bedre og roligere i kroppen i dag. Fått sovet lenge, vært masse ute i frisk luft denne helgen.

Symptomer idag
  • Ømme og tunge pupper
  • Løs mage
  • Godtesjuk
 
DPO 11 og spottingen har startet

Da startet spotting i går kveld, og den fortsatte idag. Tok en ny test i mårres bare for å forsikre meg, men den var blenda. Da tenker jeg at det er bare å gjøre seg klar for ny prøveperiode, så håper jeg juli blir mnd spiren sitter :) :Heartpink

Kjenner jeg stresser sånn i lutealfasen. Man blir koko og kjenner på alt, enda man sier til seg selv hver mnd at denne mnd skal du ta det med ro :laughing021Man lurer seg selv hver gang.

Er det noen som har noen tips for å kunne «slappe litt ekstra av» etter EL?
Det er vertfall den perioden jeg sliter mest med hver mnd :smiley-ashamed004 All tips tas i mot!

Jeg kommer til å prøve akupunktur vertfall 2 behandlinger til, så tenker jeg det holder. Og uansett, sitter ikke spiren innen 2 mnd så vil vi få hjelp.
 
CD 1 PP 10

Da var vi her igjen! Ny PP og nye muligheter :Heartred La dette bli vår måned :smiley-angelic001

Nå er endelig hodet tilbake til normalen. Etter alt for mange dager med humørsvingninger og depping, så kjenner jeg pms forsvinner raskt ut av kroppen igjen nå. Fascinerende hver gang hvor mye det gjør på dagsform og humør.

Nå er jeg klar for ny prøveperiode, og får prøve å ha det gøy og kose oss i sommermåneden :joyful:
 
Alltid vondt på venstre side under EL og TR.

Nå har disse smertene vart i 7 prøveperioder, og jeg skjønner ikke hva det kan være..
I desember dro jeg til fastlegen, for allerede da begynte jeg å uroe meg for smertene jeg kjente under TR. Dette er jo noe jeg aldri har kjent på tidligere, men på venstre side så kjennes det ut som at det er der jeg får eggløsning hver mnd.

Det stråler, trykker og gir noen kraftige smerter.
Så kommer første dag av mensen. Kraftige trykk, og stråling, kun fra venstre side som er ganske vonde.

Legen mente at dette kunne være noen sjokolade cyster som man kalte det, og det var ingenting å uroe seg for. Da tenkte jeg ikke noe mer på det før i februar der jeg besvimte av etter å få noen ekstreme smerter midt på natten som var da på dag 1 på mensen. Ble hentet i ambulanse, og jeg har aldri kjent på noe verre smerter i magen noen gang (og jeg er plaget med magen)

De tok ultralyd hos legevakten, men legen mente at tarmen min var tett. Okei, tenkte jeg..
Ikke følte jeg meg tett heller, men jeg fikk kjøpt avføringstbletter og stikkpiller, men enda så varte de smerte på venstre side, men ikke like sterke, for det er kun på dag 1.

Nå er det 5 mnd siden, og fortsatt så verker jeg, og stråling hver mnd 1 dag med mensen. Ikke så kraftige smerter som i februar, men nok med å kjenne smertene og bekymrer seg på det.
 
Back
Topp