33 år og førstegangsprøver

Typisk at den kom rett etter at du har svidd av testene :hilarious: :smiley-ashamed004

Men da har du ihvertfall dobbelt forsikring på at du ikke er gravid. Da kan du utnytte mensen til å spise og drikke alt det man skal holde seg unna i 9 mnd hvis det klaffer neste gang hihihi ☺️❤️

Håper alt er bra hos legen og at kroppen kjapt blir ferdig med mens så dere kan komme inn i ny pp ❤️

Av alternative ting så har jeg selv god erfaring med tilskudd av multivitaminer med folat FØR graviditet, omega 3, probiotika, Q10, inositol og NAC ☺️ (tok det selv når denne spiren satt)
 
Typisk at den kom rett etter at du har svidd av testene :hilarious: :smiley-ashamed004

Men da har du ihvertfall dobbelt forsikring på at du ikke er gravid. Da kan du utnytte mensen til å spise og drikke alt det man skal holde seg unna i 9 mnd hvis det klaffer neste gang hihihi ☺️❤️

Håper alt er bra hos legen og at kroppen kjapt blir ferdig med mens så dere kan komme inn i ny pp ❤️

Av alternative ting så har jeg selv god erfaring med tilskudd av multivitaminer med folat FØR graviditet, omega 3, probiotika, Q10, inositol og NAC ☺️ (tok det selv når denne spiren satt)
Ja, veldig typisk :smiley-ashamed004 Nå må det bare nytes igjen ja :laughing002

Tusen takk for det :Heartpink Har bestilt probiotika nettopp selv, og har aldri testet det før, så blir litt spennende å se om det gjør noe forskjell for magen :)
 
Ja, veldig typisk :smiley-ashamed004 Nå må det bare nytes igjen ja :laughing002

Tusen takk for det :Heartpink Har bestilt probiotika nettopp selv, og har aldri testet det før, så blir litt spennende å se om det gjør noe forskjell for magen :)
Oj så bra! Jeg har lenge fulgt en fertilitetsekspert i Spania som spesialiserer seg i gjentatte aborter og implantasjonsfeil, og han anbefalte spesielt bakterien Lactobacillus crispatus. Jeg ble vellykket gravid første runde jeg prøvde den (og NAC). Før det ble jeg jo gravid, men mistet. Har stor tro på at mye av helsa vår ligger i tarmen ☺️
 
Oj så bra! Jeg har lenge fulgt en fertilitetsekspert i Spania som spesialiserer seg i gjentatte aborter og implantasjonsfeil, og han anbefalte spesielt bakterien Lactobacillus crispatus. Jeg ble vellykket gravid første runde jeg prøvde den (og NAC). Før det ble jeg jo gravid, men mistet. Har stor tro på at mye av helsa vår ligger i tarmen ☺️
Det er så sant! At tarmen har det bra, er så viktig for helsen! Blir spennende å prøve om det gjør en forandring for meg vertfall :D hvem er den eksperten i Spania? Ble nyskjerrig selv :)
 
Det er så sant! At tarmen har det bra, er så viktig for helsen! Blir spennende å prøve om det gjør en forandring for meg vertfall :D hvem er den eksperten i Spania? Ble nyskjerrig selv :)
Det er det!! :D blir spennende å se ja! ❤️ Håper du finner den i Norge også ☺️

Han heter Enrique Esteve Valverde. Man kan se hvilke medisinske publikasjoner han har bidratt til her:

Også har han Instagram, men der er alt på spansk da:
 
CD 3 / PP 9

Da har jeg vært med legen og fått pratet litt.
Jeg har tatt blodprøver som sjekker alt av hormoner og vitaminer, så blir spennende å høre om jeg ligger på det normale eller ikke

CD 3 i dag og blør fortsatt veldig mye. (sikkert normalen for andre) men jeg får veldig lite blødninger normalt :smiley-ashamed004
 
Det er det!! :D blir spennende å se ja! ❤️ Håper du finner den i Norge også ☺️

Han heter Enrique Esteve Valverde. Man kan se hvilke medisinske publikasjoner han har bidratt til her:

Også har han Instagram, men der er alt på spansk da:
Takk! Det skal jeg sjekke ut :D
 
CD 8

I dag skal jeg til en som jobber med alternativ behandling.

Han har jobbet med alt av fertilitet, pms og mageproblemer i over 20 år, så er skikkelig spent på hvordan denne behandlingen vil bli. Blir vel noe akupunktur lignende tenker jeg :)

Var også med legen forrige uke og fikk testet alt av hormoner og vitaminmangler, så håper jeg får svar i løpet av denne uken :Heartpink

Begynte i går på nytt kosttilskudd priobiotika, som skal være veldig bra for magen, så spent om det vil hjelpe på IBS plagene.

Jeg er også små irritabel idag.. Føles igrunn som pms. Skikkelig dårlig humør av ingenting. Kan det være noe man kan bli dagene før eggløsning? Begynner å se et mønster på det nå :smiley-ashamed004
 
Last edited:
CD 9

Da kjenner jeg at kroppen har startet igang igjen.
Mye luft og oppblåst siden i går, litt hodepine og svaak murring. Spørs om første eggløsningstest blir tatt i kveld :) Mye hvitt utflod foreløpig.

Og er såå trøtt idag..
 
CD 10 / PP 9

Idag ble det første EL test denne mnd. Bruker egentlig å ta på kvelden og ikke på morgenen, men har kjent skikkelig murring i dag, både venstre og høyre, samt oppblåst og luftig, så da måtte jeg bare :D

Fikk også svar på blodprøvene jeg tok forrige mnd, og alt såg veldig bra ut. Ikke lavt på noe, så det var bra!

Da håper jeg vertfall det ikke blir noe positiv el test før lørdagen, da jeg får ikke sett mannen før da :shy: I følge appen så skal ikke EL være før på onsdag neste uke, men ganske sikker den kommer før.
 

Vedlegg

  • IMG_4673.jpeg
    IMG_4673.jpeg
    133,8 KB · Visninger: 30
CD 12

EL nærmer seg vertfall. Det merker man på kroppen.

Symptomer idag er:
Oppblåst
Mye luft
Smålig hodepine
Vært veldig følsom
Noe kremete og eggehvite slim - blandet

Har ikke blitt lagt inn noen aksjer enda, så satser på at vi får lagt inn noe ikveld :)

Kjenner jeg er mer rolig denne PPen.
Litt sliten av prøvingen kjenner jeg.

På tirsdag skal jeg teste ut akupunktur.
Den forrige behandlingen jeg var på forrige uke ble jeg noe skeptisk til. Det var nevrologisk behandling? Samtidig så var han «synsk» som han påstod, og han mente at han såg at jeg hadde klumper på eggstokkene, som var grunnen for at jeg hadde ikke blitt gravid enda, så måtte vertfall ha 3 behandlinger til får å få bort de klumpene.

Kjente jeg ble veldig skeptisk til hele greia, og at dette er et salgstriks, men man prøver det som er om dagene så :smiley-ashamed004
 
CD 15

Og eggløsningsdag?

Fikk smilefjes på eltesten i går, så da er nok el idag eller i morgen :)
Fått lagt inn aksjer tre dager på rad nå. Siste i gårkveld, så nå tenker jeg at vi er fornøyd med innsatsen for denne runden.
Nå er det bare å krysse fingrene for at dette er gullegget denne mnd :Heartpink

I dag er det veldig stivt og oppblåst i nedre del av magen. Mye luft og veldig oppblåst som jeg har vært dem siste dagene. Har også vært veldig trøtt dem siste dagene og. Til vanlig så har jeg egentlig veldig mye energi i EL perioden.

Hatt noe stikking og murring både venstre og høyre side siden fredag eller lørdag? Men ikke kjent så mye som jeg egentlig bruker å kjenne hver mnd.

Mulig de smertene kommer for fullt når egget først har sluppet? Heller ingen blødning foreløpig heller, og veldig og unormalt lite eggløsningslim??

Hadde noe eggløsningslim blandet med kremet utflod lørdagen, men det var kun den dagen.

Var også på akupunktur time i går. Usikker egentlig hva det kan hjelpe på. Kanskje stresse ned litt? Men får prøve ut, så får man se om det skjer noen endringer med magen :)
 
Hei! Så spennende tråd.
Har selv vært der du er for noen år siden og kan gi følgende råd nå i ettertid: slutt å ta tester. Ha sex annenhver dag HELE syklus. Ikke bare den uka med smilefjes. Ha sex fra siste spotting fra mens til neste mens starter. Uten å teste. Og snakk med mannen om at " denne måned er sexmåned, vær mett og uthvilt da det blir tøft". Felles prosjekt.

Lykke til!
 
Hei! Så spennende tråd.
Har selv vært der du er for noen år siden og kan gi følgende råd nå i ettertid: slutt å ta tester. Ha sex annenhver dag HELE syklus. Ikke bare den uka med smilefjes. Ha sex fra siste spotting fra mens til neste mens starter. Uten å teste. Og snakk med mannen om at " denne måned er sexmåned, vær mett og uthvilt da det blir tøft". Felles prosjekt.

Lykke til!
Hei, og takk for råd!
Ja, hadde det vært opp for meg så hadde det ikke vært noe problem, men har en hjemme som ikke har den energien til så mange ganger i mnd, så da blir det verre igjen.. Men er fornøyd når han hopper på 4 dager i strekk :laughing002
 
Hei, og takk for råd!
Ja, hadde det vært opp for meg så hadde det ikke vært noe problem, men har en hjemme som ikke har den energien til så mange ganger i mnd, så da blir det verre igjen.. Men er fornøyd når han hopper på 4 dager i strekk :laughing002
Aha skjønner ! Såfæ frustrerende! Men hver 3.dag kanskje han orker? Sæden lever opptil 5 dager i egglederne. Min erfaring er at man har ikke eggløsning når man tror (tross tester) og befruktning kan skje på helt andre dager enn eggløsningsdag, så jeg hadde feilberegna utifra tester og ble gravid nå sist va 6 dager etter avsluttet mens, selv om jeg har 29 dagers syklus helt regelmessig. Testet positivt veldig tidlig (1 uke før ikm) og alle ultralydterminer stemnte med det.
 
Aha skjønner ! Såfæ frustrerende! Men hver 3.dag kanskje han orker? Sæden lever opptil 5 dager i egglederne. Min erfaring er at man har ikke eggløsning når man tror (tross tester) og befruktning kan skje på helt andre dager enn eggløsningsdag, så jeg hadde feilberegna utifra tester og ble gravid nå sist va 6 dager etter avsluttet mens, selv om jeg har 29 dagers syklus helt regelmessig. Testet positivt veldig tidlig (1 uke før ikm) og alle ultralydterminer stemnte med det.
Ja, jeg lurer på om jeg skal bare drite litt i testene neste gang (om det må bli ny PP) Så heller bare prøve annenhver dag hele uken :smiley-ashamed004 Oi! Ja, det er jo så klart ikke alltid man kan stole blindt på de testene heller.
 
CD 16

Herregud for en dag..
Supertrøtt og superfølsom kjerring..
Føler meg lite tilstede på jobb, og bare kjempesliten. Egentlig trur jeg pms har startet for fullt allerede, for guri for ei kjerring jeg har vært siden i går altså :depressed:Alt er dritt og alle er dritt dagen :laughing002 Huffameti. Heldigvis går dette over.

Ikveld har jeg også hatt intense stikksmerter på venstre side. Skikkelig unehagelige. Kan det bety at egget slapp nå? Det er jo over 2 dager siden jeg fikk positiv test. Da tenker jeg også at sjansene er ikke like bra når vi ikke har hatt kos siden mandagen.. Men man får jo bare håpe på det beste :)

Men nok en gang så er smertene på venstre side.. Betyr dette at egget slippes kun fra venstre side hver mnd?
 
4 DPO

Dagene har gått overraskende fort, og har klart å fått slappet litt mer av. Trur det er noe i meg som sier at vi traff ikke så bra denne mnd, så da kjenner jeg at jeg leter ikke etter symptomer like mye som tidligere.

Men der jeg har kjent på i dag er:

Murringer fra begge sider
. Kjent siden EL.
Morgenkvalme. Også kjent av og på, men ganske sikker på at det er bivirkninger på antidepressiva jeg startet med for noen dager siden.
Hodepine. Verst på morgenen av, så gir den seg litt over dagen. Men idag er den ikke noe god..
Hvit kremete utflod
Ømme pupper og nipler.
Nå er det ikke bare niplene som er ømme, men puppene også begynner å bli mer øm.

Ellers så er humøret stabilt. Var litt spent, siden jeg kjente noen skikkelig humørsvingninger rundt eggløsning.. Var temmelig sikker på at dette blir en fæl fæl pms periode, men heldigvis roet seg :)

Heller ikke like trøtt eller oppblåst som jeg har vært tidligere.
 
DPO 5 CD 21

Da har jeg vært med legen igjen i dag og tatt nye blodprøver. Hun ville sjekke hormonene mine på dag 21, så da er jeg spent om de har forandret seg noe siden sist jeg var der.

Senere idag så blir det akupunktur time. Litt spent om det kan ha noe effekt, men man får jo bare vente å se :) Sist uke sov jeg gjennom hele timen. Mulig hun får meg til å stresse litt ned, så det er bra.

Idag så er symptomene likt som i går.
Veldig hodepine, som jeg har hatt siden lørdag.
Smålig kvalm, som er en typisk bivirkning på antidepressiva som jeg startet med etter EL.

Fortsatt hvit kremete utflod, ømme pupper.

Verker fortsatt litt på høyre side. Kjenner ut som noen trykk nederst på høyre side. Ikke vondt, men bare veldig ubehagelig. Ved trusekanten.
Måtte gå uten truse etter jobb i går. Så ubehagelig var det :laughing021

Har enda ikke fått sjuke cravings på sjokolade eller smågodt, men det kommer vel snart det og :shy:
 
Back
Topp