33 år og førstegangsprøver

DPO 12 / CD 28

Har ikke tatt noen ny test siden den forrige, da jeg er temmelig sikker på at tr kommer i morgen som planlagt Har kjent litt på tappen og, i går var den lav og åpen. Ellers veldig hormonell, forstoppet og craver masse på sjokolade :laughing002

Kjenner at nå kan tr bare komme, slik man kan starte på nytt. Samtidig så hater jeg oms perioden. Det er to uker med trøtthet og dårlig humør som oftest.
 
CD 1 / PP8

Og der kom tante rød som bestilt. Da er det bare å være innstilt på ny prøveperiode og holde seg positiv til at dette er mnd spiren endelig sitter.

Målet mitt denne mnd blir å prøve å slappe litt mer av. Ser at EL er så klart i den perioden vi er med svigers, så spørs om vi får prøve å være kreative når den tid nærmer seg.

Men skal prøve å fokusere mer på pust, ro i kropp og fortsatt holde seg aktiv :)

Litt lyst å prøve meg på litt manifestering. Prøvd tidligere og, men virkelig gå inn i det. Se og planlegge babyting, babyrom og bare prøve å virkelig føle at nå er kroppen gravid. Om man får det til :laughing002 Nei. Jeg er superskuffet, men må prøve å dra meg opp igjen på hesten.

Heldigvis ingen mensensmerter enda. Krysser fingrene for at det holder seg sånn. Fortsatt veldig lite blødninger og, så det har ikke tatt seg helt opp enda.
 
CD 1 / PP8

Og der kom tante rød som bestilt. Da er det bare å være innstilt på ny prøveperiode og holde seg positiv til at dette er mnd spiren endelig sitter.

Målet mitt denne mnd blir å prøve å slappe litt mer av. Ser at EL er så klart i den perioden vi er med svigers, så spørs om vi får prøve å være kreative når den tid nærmer seg.

Men skal prøve å fokusere mer på pust, ro i kropp og fortsatt holde seg aktiv :)

Litt lyst å prøve meg på litt manifestering. Prøvd tidligere og, men virkelig gå inn i det. Se og planlegge babyting, babyrom og bare prøve å virkelig føle at nå er kroppen gravid. Om man får det til :laughing002 Nei. Jeg er superskuffet, men må prøve å dra meg opp igjen på hesten.

Heldigvis ingen mensensmerter enda. Krysser fingrene for at det holder seg sånn. Fortsatt veldig lite blødninger og, så det har ikke tatt seg helt opp enda.
Nå kjenner jeg at smertene har tatt seg kraftig opp og samme har blødningene.

Jeg har dem siste 4 syklusene fått store smerter nederst på venstre side hver gang den første dagen mensen kommer. Er det normalt?

For 3? Sykluser siden havnet jeg hos legevakten på grunn av så sterke smerter akkurat der at jeg besvimte av smerter. Legevakta tok UL og konkluderte med at tarmen min var tett. ( Er også plaget med IBS) Og har vært på kontroll på sykehus etter det for en skikkelig Gyn kontroll, der jeg får beskjed om at alt er fint.

Da sitter jeg fortsatt igjen som et stort spørsmål når smertene er der fortsatt, men kun på dag 1 når mensen starter? Nå skal det sies at smertene har ikke vært alvorlige siden den første gangen, men det gjør at jeg problemer med å fastslå at alt er OK, enda flere leger sier det.
 
CD 2

Heldigvis en rolig menstruasjon som har kommet denne mnd. Ikke så sterke smerter denne gang, så det er godt!

Veldig løs mage, noe som er normalt for min del. Nesten litt detox feeling dem første 2 dagene :laughing021

Kjenner også at det er veldig godt å ha en «dagbok» å kunne forholde seg til når man føler seg veldig alene i denne perioden, så skal prøve å være flink for min del å skrive ned tanker og følelser underveis her :Heartred Skal prøve å ta en liten pause nå fram til EL og dpo periode tenker jeg (skal prøve vertfall) :)
 
CD 2

Heldigvis en rolig menstruasjon som har kommet denne mnd. Ikke så sterke smerter denne gang, så det er godt!

Veldig løs mage, noe som er normalt for min del. Nesten litt detox feeling dem første 2 dagene :laughing021

Kjenner også at det er veldig godt å ha en «dagbok» å kunne forholde seg til når man føler seg veldig alene i denne perioden, så skal prøve å være flink for min del å skrive ned tanker og følelser underveis her :Heartred Skal prøve å ta en liten pause nå fram til EL og dpo periode tenker jeg (skal prøve vertfall) :)
Jeg er på cd1 selv, og generelt lite smerter her også (men stor blødning, jeg pleier å ha liten/medium blødning første dag, med myye smerter) :p
Jeg syns også det er fint å ventilere litt i dagboken, selv jobber jeg meg gjennom å godta at prøvingen kan nærme seg slutten :(
 
Jeg er på cd1 selv, og generelt lite smerter her også (men stor blødning, jeg pleier å ha liten/medium blødning første dag, med myye smerter) :p
Jeg syns også det er fint å ventilere litt i dagboken, selv jobber jeg meg gjennom å godta at prøvingen kan nærme seg slutten :(
Ja det er helt sant! Håper spiren sitter snart:love7Hvor lenge tenker du at du skal prøve, siden du nevner at prøvingen kan nærme seg slutten?:Heartred
 
CD 7 / PP 8

Har vært flink dem siste dagene med å «skrudd av hodet» litt når det kommer til baby og prøving, og kjenner at kroppen har fått roet seg kraftig ned!

Hatt andre prosjekter på gang som har gjort at jeg har stresset helt ned med babyprøving, så det har vært godt :) Lever og spiser normalt og.

Tidligere så har jeg seriøst overtenkt alt av mat og drikke!
Kuttet ned på koffein. En periode kuttet jeg helt ut koffein, men det var ikke bra. Abstinensa og helt koko følte kroppen seg :laughing002 Alkohol drikker jeg sjeldent, og sukker innholdet er kun verst når det er pms.

Men uansett så er humøret og kroppen fri av stress, og har mye overskudd. Så håper det holder seg sånn nå.

Kjenner også i dag at jeg begynner å få mye luftplager, og hatt mye løs mage idag. Er plaget med IBS, så her kan det være en miks av maten jeg har spist siste dagene + at fruktbarhets dagene starter vel på fredag :hungry:
 
Ja det er helt sant! Håper spiren sitter snart:love7Hvor lenge tenker du at du skal prøve, siden du nevner at prøvingen kan nærme seg slutten?:Heartred
Tenker kanskje til høsten. Venter på laparoskopi, men kunne ta 60ukers ventetid. Så hvis jeg ikke hører noe før da, og det ikke klaffer naturlig, så tenker jeg at vi lar det være :shy: :)
 
Tenker kanskje til høsten. Venter på laparoskopi, men kunne ta 60ukers ventetid. Så hvis jeg ikke hører noe før da, og det ikke klaffer naturlig, så tenker jeg at vi lar det være :shy: :)
Da krysser jeg det som er for at det ordner seg for dere snart og! Den ventetiden kan være lang.. :Heartred
 
CD 9

Har fortsatt ikke sjekket EL enda. Tidligere så har jeg startet ganske tidlig på, fordi jeg blir så ivrig, men ikveld trur jeg det blir en test ja :)

Idag er jeg kjempetrøtt! Altså, jeg går rundt som en levende zombie, samtidig en skikkelig dundrende hodepine og en mage som både er luftig og løs/hard. Da tenker jeg at kroppen har startet å jobbe litt nå ja :laughing002

Har ikke kuttet koffein enda heller. Prøver å holde meg til 2-3 kopper om dagen. Om ikke mindre, så kutte ned til 1 kanskje når man er i dpo dagene.
 
CD 10

Da startet testingen i gårkveld, og streken var svak som forventet :hungry: Idag skal vi kjøre bil i 7t, så tviler det blir noe testing idag/kveld. Da måtte det blitt testing på en bensinstasjon :happy118

Idag har jeg også begynt å kjenne små svake murringer nede ved venstre side. (føler at EL er fra venstre hver mnd) er det normalt? At egget slippes fast fra en side hver mnd?

OG oppi det hele då har jeg fått leamus i magemuskelen, på venstre side? Hva i alle dager?:laughing002

Aldri hatt leamus der noen gang, men har det ofte i leggen eller låret. Så dette var snodige greier. Føler nesten at noen sitter å sparker meg i magen når jeg jobber.

Ellers så er humøret veldig fint. Stabilt foreløpig, men veldig trøtt, oppblåst og fiser mye :laughing001 2 små kviser har ankommet og fortsatt en blanding av løs/hard mage.

Har tatt hostesaft to dager på rad nå og vitamin tilskudd som folat, Vitamin D,B har jeg tatt regelmessig hele perioden. Og magnesium før leggetid :)

Håper håper det blir bebis denne mnd :Heartred
 
CD 10

Da startet testingen i gårkveld, og streken var svak som forventet :hungry: Idag skal vi kjøre bil i 7t, så tviler det blir noe testing idag/kveld. Da måtte det blitt testing på en bensinstasjon :happy118

Idag har jeg også begynt å kjenne små svake murringer nede ved venstre side. (føler at EL er fra venstre hver mnd) er det normalt? At egget slippes fast fra en side hver mnd?

OG oppi det hele då har jeg fått leamus i magemuskelen, på venstre side? Hva i alle dager?:laughing002

Aldri hatt leamus der noen gang, men har det ofte i leggen eller låret. Så dette var snodige greier. Føler nesten at noen sitter å sparker meg i magen når jeg jobber.

Ellers så er humøret veldig fint. Stabilt foreløpig, men veldig trøtt, oppblåst og fiser mye :laughing001 2 små kviser har ankommet og fortsatt en blanding av løs/hard mage.

Har tatt hostesaft to dager på rad nå og vitamin tilskudd som folat, Vitamin D,B har jeg tatt regelmessig hele perioden. Og magnesium før leggetid :)

Håper håper det blir bebis denne mnd :Heartred
 

Vedlegg

  • IMG_4215.jpeg
    IMG_4215.jpeg
    128,3 KB · Visninger: 25
CD 12

Fortsatt veldig svake streker, så EL kommer nok ikke før neste uke.

Dag 12, og aksjer har begynt å legges inn. Kanskje litt tidlig enda, så må prøve å spare litt på kruttet og til når aksjene virkelig skal legges inn :laughing002

Noen murringer på venstre side, men fortsatt veldig svakt.

Ellers så er humøret og formen veldig fin. Litt oppblåst og trøtt.
 

Vedlegg

  • IMG_4289.jpeg
    IMG_4289.jpeg
    408,7 KB · Visninger: 11
CD 13

Fortsatt lave streker, men fyy så murringer jeg har nå på venstre side. Det er noen ganger jeg kjenner til skikkelig stikk. Ingen tvil om EL smertene kommer noen dager før denne gang.

Ellers så er magen oppblåst, mye luft og forstoppet. Først jeg får til å gå på no så er den løs, men følelsen av å aldri få « tømt seg»

Kviser har ankommet trynet. Heldigvis ingen hodepine eller verk i puppene foreløpig :dance008

Skal prøve meg på en ny test igjen før senga, så tenker jeg at stigningen har gått litt opp :)
 
CD 13

Fortsatt lave streker, men fyy så murringer jeg har nå på venstre side. Det er noen ganger jeg kjenner til skikkelig stikk. Ingen tvil om EL smertene kommer noen dager før denne gang.

Ellers så er magen oppblåst, mye luft og forstoppet. Først jeg får til å gå på no så er den løs, men følelsen av å aldri få « tømt seg»

Kviser har ankommet trynet. Heldigvis ingen hodepine eller verk i puppene foreløpig :dance008

Skal prøve meg på en ny test igjen før senga, så tenker jeg at stigningen har gått litt opp :)
 

Vedlegg

  • IMG_4292.jpeg
    IMG_4292.jpeg
    487,2 KB · Visninger: 21
CD 15

Da tenker jeg at dette er eggløsningsdagen! Endelig :laughing002 Blir jo sliten av denne perioden her og.

Må si jeg er fornøyd med innsats i aksjer for denne gang og. Det ble lagt inn på dag 11,13 og 14 (gårkveld) Enda mannen var stupetrøtt :D

I dag murres det også voldsomt, startet for fullt i går og fortsetter idag, men idag er jeg også veldig oppblåst, så tenker eggløsning er nå eller på formiddagen?

Humøret er også på topp! Energisk og mye energi.

Forskjellen jeg har kjent på denne mnd er at det har vært mye mindre eggløsning slim enn tidligere, og at jeg har ikke spottet blod under EL. Det er noe jeg har som normalt hver mnd.
 

Vedlegg

  • IMG_4304.jpeg
    IMG_4304.jpeg
    918,2 KB · Visninger: 19
DPO 2

Dette må være den tregeste og kjedeligste perioden + PMDD.

Hater igrunn den tiden her frem til mens. Man er trøtt, sur/ deprimert, opplåst, noen ganger migrene gjennom flere dager og bare tung i kroppen.

Går på antidepressiva som jeg starter med hver mnd etter eggløsning og fram til mensen. Etter jeg startet med det for 1 år siden, så har jeg fått det så mye bedre, og ikke minst for mannen i hus.

Jeg var heller ikke klar over at det skiftende humøret mitt skyldtes PMDD.

Leter jo så klart etter symptomer, og det jeg har hatt siden i går er:

• Løs mage
• Trøtt
• Hodepine

Forskjellen fra forrige mnd er at jeg kjenner ikke noe til murring eller ømme nipler, men så er det aldri likt hver mnd heller :) Håper håper dette er mnd for oss:Heartred

Humøret er fortsatt bra :joyful:
 
Last edited:
DPO 2/3

Usikker egentlig hviken dpo dag jeg er på, når begge appene jeg bruker sier forskjellig :depressed:

I dag så har jeg hatt skikkelig «mageknip» sånn luftsmerter igrunn og vært veeeldig trøtt. Nå er det mye pollen i tillegg, så det er jo en flott miks :dance008 Fikk kraftig hodepine som har igrunn vart hele dagen, så endte med å gå til sengs etter jobb når det er det sommerværet og 26 grader ute :bag: Men etter 2 tima søvn så var formen bedre igjen.

Men veeldig trøtt gjennom hele dagen, samtidig jeg har kjent på noen kraftige stikk/ murring som plutselig kommer og går igjen 2 til 3 ganger på høyre side?

Plis plis la det være en bittelite tegn? :notworthy
 
Last edited:
DPO 3/4

Litt symptomer som har blitt kjent på idag:

- Luft i magen, oppblåst
- Løs mage
- Skikkelig stikking igjen på venstre side? Kom plutselig og gikk igjen idag tidlig.

- Veeldig trøtt, men mye pollen fortiden, så her renner både nese og øyner og :laughing002
 
DPO 5/6

Jeg er altså så trøtt at jeg sliter med å holde meg våken på jobb.. :depressed: Samme var det i går og, men tenkte at det må være pga varmen. Men altså, føler meg seriøst som en vandrende zombie.

Samtidig så har puppene nå blitt ømme, spesielt niplene.

Usikker på når jeg skal starte å teste meg, men håper jeg klarer å holde meg lengst mulig :)
 
Last edited:
Back
Topp