33 år og førstegangsprøver

DPO 6/7

Nå har pms tikket inn for fullt her.
Det murres i magen
Kviser har ankommet
Godtegris uten like. Stor pose med smågodt til lunsjen idag. Har ikke selvkontroll i denne perioden :bag:
Forstoppa mage og oppblåst.
Litt ømme nipler/ pupper
Sjukt sjukt trøtt
Fått plutselig gult utflod?

Nå gledes det til denne perioden her er over om 7 dager :dance008 Tenker vel at testingen starter jeg helt sikkert med i morgen, og jeg prøver å ikke ha så høye forventninger nå.

Men det godtesuget… Seriøst hvordan kan det kontrolleres? :smiley-bounce012
 
Last edited:
DPO 6/7

Nå har pms tikket inn for fullt her.
Det murres i magen
Kviser har ankommet
Godtegris uten like. Stor pose med smågodt til lunsjen idag. Har ikke selvkontroll i denne perioden :bag:
Forstoppa mage og oppblåst.
Litt ømme nipler/ pupper
Sjukt sjukt trøtt
Fått plutselig gult utflod?

Nå gledes det til denne perioden her er over om 7 dager :dance008 Tenker vel at testingen starter jeg helt sikkert med i morgen, og jeg prøver å ikke ha så høye forventninger nå.

Men det godtesuget… Seriøst hvordan kan det kontrolleres? :smiley-bounce012
Gult utflod var et godt tegn hos meg!

Og det godtemonsteret... Skulle gjerne visst hvordan man skal klare å stagge det selv :hilarious: :hilarious:

Krysser fingrene for deg! :love017
 
Gult utflod var et godt tegn hos meg!

Og det godtemonsteret... Skulle gjerne visst hvordan man skal klare å stagge det selv :hilarious: :hilarious:

Krysser fingrene for deg! :love017
Oi så bra! Hadde det faktisk i januar og, men det endte i kjemisk. Håper det blir noen positive tester etterhvert da :love7
 
DPO 7/8

I dag har jeg ikke kjent på så mye.
Litt trøtt og vært veldig kald, enda det er 20 grader ute :smiley-ashamed004

Tok en test i dag tidlig, men så klart negativ. Er jo tidlig enda så.

Hadde mye gult utflod i dagtidig, men så forsvant det igjen.
Magen er fortsatt oppblåst og veldig hard.
Noe «mensmurringer» men veldig vagt, at jeg har ikke tenkt noe særlig om det, og såre nipler.

Men en ting er forskjell denne mnd.
Jeg er plaget med PMDD og tar normalt antidepressiv fra EL til første dag med mens, men har ikke tatt pille denne mnd, og humøret er toppers?! :smiley-ashamed004
 

Vedlegg

  • IMG_4344.jpeg
    IMG_4344.jpeg
    2,2 MB · Visninger: 30
Nå blir det spennende dager! Håper det popper opp en strek snart :love017
 
Oi så bra! Hadde det faktisk i januar og, men det endte i kjemisk. Håper det blir noen positive tester etterhvert da :love7
DPO 7/8

I dag har jeg ikke kjent på så mye.
Litt trøtt og vært veldig kald, enda det er 20 grader ute :smiley-ashamed004

Tok en test i dag tidlig, men så klart negativ. Er jo tidlig enda så.

Hadde mye gult utflod i dagtidig, men så forsvant det igjen.
Magen er fortsatt oppblåst og veldig hard.
Noe «mensmurringer» men veldig vagt, at jeg har ikke tenkt noe særlig om det, og såre nipler.

Men en ting er forskjell denne mnd.
Jeg er plaget med PMDD og tar normalt antidepressiv fra EL til første dag med mens, men har ikke tatt pille denne mnd, og humøret er toppers?! :smiley-ashamed004
Da kan det jo høres ut som det kan være et symptom for deg også :woot: :love017 Krysser fingrene for snart positiv test!!! Synes faktisk jeg ser noe på denne, men vet at de fra makesure kan gi skyggestreker også, blir spennende å se de neste dagene ❤️
 
Da kan det jo høres ut som det kan være et symptom for deg også :woot: :love017 Krysser fingrene for snart positiv test!!! Synes faktisk jeg ser noe på denne, men vet at de fra makesure kan gi skyggestreker også, blir spennende å se de neste dagene ❤️
Håper de! :love2 Åå syns du? Jeg ser ikke noe jeg :laughing002:laughing002 Håper vertfall det dukker opp noe etterhvert!
 
DPO 8/9

Fortsatt blank test på morgenurin.

Fortsatt tidlig, men nå har jeg heller ikke noe symptom bortsett fra luft i magen, oppblåst, godtesjuk og ømme pupper. Men det trenger ikke å ha noe å si siden det er samme symptomer man også har i pms perioden :joyful:

Det er tidlig enda, så får bare fortsette og håpe.
I går kjøpe jeg en reading fra Etsy etter jeg leste om det inne på et forum fra her inne, så tenkte det kunne være litt artig å bare prøve ut :laughing002

I følge Etsy så er Juli- August fine mnd for meg. Så litt artig å se om dette stemmer da :laughing021

Flere som har testet reading fra Etsy? :Heartpink
Nå er jeg litt sånn overtroisk av meg fra før, men det fra Etsy er mer for gøy :joyful:
 

Vedlegg

  • IMG_4374.jpeg
    IMG_4374.jpeg
    455 KB · Visninger: 32
  • IMG_4376.jpeg
    IMG_4376.jpeg
    228,6 KB · Visninger: 32
  • IMG_4377.jpeg
    IMG_4377.jpeg
    341 KB · Visninger: 32
DPO 9/10

Veldig usikker om jeg ser noe her eller ikke? :pompus:
Fått så streksyn dem siste dagene, at jeg vet ikke hva jeg ser lenger :confused2

Symptomer:
Ømme nipler/pupper
Hard mage
Oppblåst
Halsbrann
Ikke så trøtt idag
Lite utflod
Tappen er nede og åpen :bag: Trur ikke det er et godt tegn da men.
 

Vedlegg

  • IMG_4388.jpeg
    IMG_4388.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 39
  • IMG_4386.jpeg
    IMG_4386.jpeg
    304,9 KB · Visninger: 39
  • IMG_4385.jpeg
    IMG_4385.jpeg
    305 KB · Visninger: 42
DPO 10/11

Nok en blank test..
Dette var den siste testen jeg har liggende i hus, så da blir det ikke å teste noe mer denne pp, så får man vente på at tr trolig kommer om 3 dager :)

Fortsatt tidlig, men føler ikke at det gikk denne gangen. Vertfall ikke når tappen er langt nede og åpen. Er ingen tappetafser av meg, men har lært å kjenne kroppen etter så lang tid nå at, når den er lav og åpen så nærmer tr seg.

Symptomer idag så langt:

  • Hodepine
  • Løs mage (veldig typisk rett før tr)
  • Tappen lav og åpen
  • Kviser og fet hud
  • Litt ømme pupper
  • Hvit utflod
 

Vedlegg

  • IMG_4395.jpeg
    IMG_4395.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 18
DPO 11/12 CD 27

Sovet kjempedårlig inatt :bag:
Fortsatt løs mage og energinivået som har vært lavt siste 10 dagene begynner å ta seg kraftig opp igjen nå.

Og der startet spottingen og :shy: Da håper vi på en bra junimnd :Heartpink
 
Last edited:
CD 28 / DPO 12

Mye spotting/ mindre blødninger som har kommet. Vil ikke kalle det for mensen enda, da verken smertene eller blødningene har ikke tatt seg opp enda.

Nok ei natt med lite søvn. Er nok mye skuffelse som er årsaken bak det, men nå får man bare fokusere på en ny bra start :)

Fokus i PP 9 blir å være mindre aktiv i forum og google når det kommer til prøving og symptomer.

Vurderer også akupunktur time og kanskje en alternativ behandling denne mnd.
Også bestilt time med legen til fredag for å sjekke litt vitamin mangel.

Noen som erfaring med alternativ behandling?

Og hvilken tester ber dere legen om å sjekke?


Men først og fremst. Stressnivået i kroppen må ned :Heartpink:Heartpink
 
Last edited:
Hei alle :)

Er ganske ny her inne, og vi prøver å bli gravid for første gang.
Er 33 år gammel, aldri prøvd eller vært gravid tidligere.

Drømmen var igrunn å kunne bli gravid før vi går inn i nytt år, men da får man bare krysse fingrene for en liten spire i løpet av 2024 :Heartpink

Både mamma og tante var veldig plaget med sterk endometriose og begge dem ble gravid via IVF. Dette er noe som har stresset meg en stund, og har på en måte «følt» at den dagen jeg skal starte å prøve, så vil det bli vanskelig.

Har sjekket meg på gyn, ultralyd og vært med leger dem siste 12-10 årene, og har på en måte fått beskjed om at alt med meg er fint, og at jeg trenger ikke å stresse.

Syklusen min er regelmessig og er normalt på 29 dager, og lite menstruasjonsmerter, bare veldig pms plaget, men enda stresser jeg en del, da jeg vet det ligger endo i familien + at jeg er nå i en alder på 33.

Trengte å lufte litt tanker her inne :D Er idag på CM1 så håper og krysser at denne gang går det veien :Heartpink
Lykke til håper du får en spire som sitter i år, ble selv nylig 32 og venter mitt 1 barn, det var en lang vei og gå for oss, grunnet sykdom og uregelmessig syklus, men lille spire festa seg på 4 gangen jeg ble gravid, etter 2 SA og 1 EX.U - men det er verdt kampen og tiden det tar :Heartred
 
Lykke til håper du får en spire som sitter i år, ble selv nylig 32 og venter mitt 1 barn, det var en lang vei og gå for oss, grunnet sykdom og uregelmessig syklus, men lille spire festa seg på 4 gangen jeg ble gravid, etter 2 SA og 1 EX.U - men det er verdt kampen og tiden det tar :Heartred

Gratulere så masse! Så fantastisk å høre at spiren endelig satt hos dere :Heartpink Det er absolutt verdt kampen, uansett! Hvor lang er dere på vei nå?
 
CD 30 / DPO 14

Ingen tr enda, kun lyserosa blod på papiret under tørk på do i 4 dager nå..
Kan spotte litt før tr, men aldri så lenge som 4 dager før.

Denne uken så har det også vært flere netter der søvnen har vært elendig, og hatt en kraftig hodepine gjennom hele natten.

Symptomer siste 2 dagene:
  • Mye løs mage
  • Mye energi
  • Lite søvn
  • Kraftig hodepine
  • Mensensmerter
 
CD 1 / PP 9

Og der kom mensen, så klart rett etter jeg sprang på butikken for å kjøpe nye tester :laughing002

Da var det bare å starte fra start igjen, og på fredag blir det en tur til legen for å ta litt blodprøver og sjekk av vitamin mangler og en prat, så har jeg bestilt en alternativ behandling til neste uke. Må si jeg er litt spent på den egentlig.

Ellers så får man bare prøve å leve som normalt fram til neste DPO periode. :greet015
 
Back
Topp