33 år og førstegangsprøver

Lone1990

Betatt av forumet
Vi som prøver :)
Hei alle :)

Er ganske ny her inne, og vi prøver å bli gravid for første gang.
Er 33 år gammel, aldri prøvd eller vært gravid tidligere.

Drømmen var igrunn å kunne bli gravid før vi går inn i nytt år, men da får man bare krysse fingrene for en liten spire i løpet av 2024 :Heartpink

Både mamma og tante var veldig plaget med sterk endometriose og begge dem ble gravid via IVF. Dette er noe som har stresset meg en stund, og har på en måte «følt» at den dagen jeg skal starte å prøve, så vil det bli vanskelig.

Har sjekket meg på gyn, ultralyd og vært med leger dem siste 12-10 årene, og har på en måte fått beskjed om at alt med meg er fint, og at jeg trenger ikke å stresse.

Syklusen min er regelmessig og er normalt på 29 dager, og lite menstruasjonsmerter, bare veldig pms plaget, men enda stresser jeg en del, da jeg vet det ligger endo i familien + at jeg er nå i en alder på 33.

Trengte å lufte litt tanker her inne :D Er idag på CM1 så håper og krysser at denne gang går det veien :Heartpink
 
Last edited:
Håper 2024 blir ditt år :Heartred
 
Lykke til på reisen din:) jeg var 34 når jeg fikk første mann, er nå 37 og fikk en for 6 uker siden ;) alder har ikke noe å si❤️❤️
 
Da har man kommet til PP7 allerede.
Januar startet med å oppleve en kjemisk for første gang i mitt liv. Kjente det var tungt psykisk, for man virkelig ønsker dette så hardt.

Krysser virkelig at dette er mnd det skjer :Heartred idag er man på dag 7, så jeg tenker at det blir ikke så mange dager til nå med ELtesting igjen :shy: Jeg kjører også på med ingefærshots, ananas juice og det som skal lokke på :laughing002
 
Da har man kommet til PP7 allerede.
Januar startet med å oppleve en kjemisk for første gang i mitt liv. Kjente det var tungt psykisk, for man virkelig ønsker dette så hardt.

Krysser virkelig at dette er mnd det skjer :Heartred idag er man på dag 7, så jeg tenker at det blir ikke så mange dager til nå med ELtesting igjen :shy: Jeg kjører også på med ingefærshots, ananas juice og det som skal lokke på :laughing002
Masse lykke til :Heartred
Fikk min første i en alder av 35, nr. 2 når jeg var 37 og vi prøver nå på nr. 3 (og siste).
Håper gullegget slippes denne runden for deg :love7
 
Vil bare tipse om at du bør styre unna ingefær både når du prøver og er gravid. Og nå vet ikke jeg hvor sterk ananas juice er, men jeg har lest at du skal styre litt unna fersk ananas før el, da det kan utsette el. Men å spise fersk ananas inkl kjernen fra 1-5 dpo skal være bra :love017

Nå husker jeg ikke helt hvor jeg leste dette med ingefær, om det var på fhi? :bored: jeg tok en shot rett før jeg leste det selv, men har ikke tatt siden:hilarious:

Håper spiren sitter denne pp:love017
 
Vil bare tipse om at du bør styre unna ingefær både når du prøver og er gravid. Og nå vet ikke jeg hvor sterk ananas juice er, men jeg har lest at du skal styre litt unna fersk ananas før el, da det kan utsette el. Men å spise fersk ananas inkl kjernen fra 1-5 dpo skal være bra :love017

Nå husker jeg ikke helt hvor jeg leste dette med ingefær, om det var på fhi? :bored: jeg tok en shot rett før jeg leste det selv, men har ikke tatt siden:hilarious:

Håper spiren sitter denne pp:love017
åå:schocked028 ja der ser man! Man leser seg opp på alt som er av kjerringråd :laughing021Takk for tipset, da skal jeg heller vente litt med ananas ;)
 
Masse lykke til i prøvingen, er 31 blir 32 neste månede og venter 1 spire nå i september :Heartred :dummy1:
Har prøvd I 3 år, mistet 3 på veien.

Så for noen er veien lang, men for andre går det fort, så ta tiden så kommer det en spire for deg også:Heartbigred
 
Masse lykke til i prøvingen, er 31 blir 32 neste månede og venter 1 spire nå i september :Heartred :dummy1:
Har prøvd I 3 år, mistet 3 på veien.

Så for noen er veien lang, men for andre går det fort, så ta tiden så kommer det en spire for deg også:Heartbigred
Takk for det, og gratulerer så masse!! Det er dessverre ikke like enkelt for alle nei :Heartred
 
Da har man kommet til PP7 allerede.
Januar startet med å oppleve en kjemisk for første gang i mitt liv. Kjente det var tungt psykisk, for man virkelig ønsker dette så hardt.

Krysser virkelig at dette er mnd det skjer :Heartred idag er man på dag 7, så jeg tenker at det blir ikke så mange dager til nå med ELtesting igjen :shy: Jeg kjører også på med ingefærshots, ananas juice og det som skal lokke på :laughing002
Huff, de kjemiske er virkelig noe *drit*... Skjønner at du synes det var tungt ❤️ men, hvis det er noe positivt man kan hente ut ifra å ha hatt en kjemisk er at du vet nå at dere funker sammen, at egget blir befruktet, at det vandrer hele veien ned til livmoren og at det blir implantert. Og det er kjempeflott!!! Veldig positivt, spesielt med tanke på det du sier at du har endometriose i familien og er redd for konsekvenser av det selv. Nå vet du ihvertfall at dere KAN bli gravide. Og kjemiske er desverre ekstremt vanlig, men det er ikke så kjent for med mindre man prøver aktivt og tester tidlig så vil man som regel ikke merke at man har hatt en kjemisk engang. Tror det skjer i opptil 50% av tilfellene, og vanligvis er det pga en kromosomfeil eller lignende hos fosteret. Liten trøst der og da, jeg vet, men kanskje det finnes en liten trøst i å vite at det er normalt og det betyr ikke at det er noe feil med deg. ❤️ Jeg har troa på at dere snart skal få det til og at spiren sitter! :love017 selv ble jeg gravid med første når jeg var 33, og nå med andre som 35 ☺️. Veien vår har vært tung, men det gikk til slutt og det gjelder bare å ikke gi seg, også er det veldig mye god støtte her inne ❤️

Velkommen hit og masse lykke til!! ❤️
 
CD 8 og startet allerede med EL test.
Tidlig ute, men kjente at jeg greide ikke å la være :shy: Håper så virkelig at dette er mnd der alt klaffer.

Kroppen har gått gjennom mye stress siste mnd med både dødsfall, sykdom og det å være utrolig sliten, så mitt største fokus de neste dagene er å puste mer, slappe av og rolig trening.

Magen er også veldig oppblåst, noe som kan enten tyde på EL dagene nærmer seg, men samtidig så har jeg IBS som gjør at jeg må passe ekstra på denne tiden på hva jeg putter i meg :)
 

Vedlegg

  • IMG_3978.jpeg
    IMG_3978.jpeg
    116,7 KB · Visninger: 25
Huff, de kjemiske er virkelig noe *drit*... Skjønner at du synes det var tungt ❤️ men, hvis det er noe positivt man kan hente ut ifra å ha hatt en kjemisk er at du vet nå at dere funker sammen, at egget blir befruktet, at det vandrer hele veien ned til livmoren og at det blir implantert. Og det er kjempeflott!!! Veldig positivt, spesielt med tanke på det du sier at du har endometriose i familien og er redd for konsekvenser av det selv. Nå vet du ihvertfall at dere KAN bli gravide. Og kjemiske er desverre ekstremt vanlig, men det er ikke så kjent for med mindre man prøver aktivt og tester tidlig så vil man som regel ikke merke at man har hatt en kjemisk engang. Tror det skjer i opptil 50% av tilfellene, og vanligvis er det pga en kromosomfeil eller lignende hos fosteret. Liten trøst der og da, jeg vet, men kanskje det finnes en liten trøst i å vite at det er normalt og det betyr ikke at det er noe feil med deg. ❤️ Jeg har troa på at dere snart skal få det til og at spiren sitter! :love017 selv ble jeg gravid med første når jeg var 33, og nå med andre som 35 ☺️. Veien vår har vært tung, men det gikk til slutt og det gjelder bare å ikke gi seg, også er det veldig mye god støtte her inne ❤️

Velkommen hit og masse lykke til!! ❤️
Tusen takk for det! Ja, det er rart hvordan kroppen vår fungerer :Heartred Så godt å høre at det ble veien for dere! Og det håper jeg at gjør snart :love7
 
CD 9 og våknet med den oppblåste magen og bare kjempemasse luftsmerter :laughing002 Kan tyde på at EL dagene nærmer seg. Veldig typisk at kroppen blir luftig og mye kremete utflod.

Begynner å lure på om EL blir på høyre side denne mnd og?
Har kun hatt EL på venstre side dem siste 2 mnd, så kanskje dette er egget :Heartred:Heartred Håper det :)
 
CD 9 og fortsatt lav på el testen som er helt normalt :) men jeg har spottet litt lyserosa blod idag? Til vanlig så spotter jeg alltid litt lyserosa blod når det er EL. Enten dagen før eller på selve EL, så det å få litt blødning så tidlig var nytt for meg.
 

Vedlegg

  • IMG_3987.jpeg
    IMG_3987.jpeg
    207,4 KB · Visninger: 16
CD 10. Dagene går veldig sakte.
Idag kjøpte jeg også hostesaft som jeg startet med, så spontant kjøpte jeg Wild Yam, men veldig usikker om jeg skal tørre å prøve det denne mnd. Er også redd for å tukle med noe.
 
CD 11 og har nå begynt med testing 2 ganger om dagen :) Saakte, men sikkert så stiger det her. Har på følelsen at jeg får positiv test i helgen, så får holde meg i nærheten han hjemme tenker jeg :laughing002 Jeg trudde jeg kjente litt småmurring på høyre side for noen dager siden, men nå murres det på venstre side igjen. Spørs om det slippes nok en gang fra venstre side..

Har alltid hatt veldig store magesmerter og verk på venstre side både vel EL og TR. Så sterke smerter at det har vært sykehusbesøk for sjekk av cyste og andre årsaker. Men men får bare vente å se :)
 

Vedlegg

  • IMG_3994.jpeg
    IMG_3994.jpeg
    490,5 KB · Visninger: 19
CD 12 og i dag er kroppen og psyken langt nede..
Hver mnd siden vi startet prøvingen, så tester jeg meg med EL, jeg har lest meg opp på kjerringråd og vitamintilskudd, men problemet mitt også hver mnd er at mannen i hus er «sliten» «orker ikke ikveld» gang på gang..

Vi har normalt sett sex 3-4 ganger i mnd. Og i starten så fortalte jeg han ingen verdens ting, for jeg var redd for å skremme han. Det endte så klart da med at vi hadde sex 6 dager før EL og etter EL. Vi bommet, eller var heldig med å treffe med å ha sex 1 gang i den fruktbare perioden.

Dette har gjort at jeg spurte han senere om han ville vite når jeg hadde EL, slik vi kunne klaffe det bedre, og det ville han. Da ender det med at han får presentasjon problemer og vi misser da to mnd.

Nå prøvde jeg meg på mannen i går, da jeg kjenner på kroppen at EL kan komme til helgen, og vi har ikke hatt sex på over ei uke. Da får jeg « jeg er sliten ikveld» Da har jeg heller ikke fortalt han om at EL nærmer seg, da jeg er redd for å miste denne sjansen og.

Jeg knakk totalt sammen. Det ble nesten slutt opp i det hele, og hele stemningen er nå forferdelig..

Kjenner jeg er så sliten av hele prosessen, samtidig så vet han at jeg har vært nervøs med at det å bli gravid for meg vil ta tid..

Så nå har nok jeg ødelagt den sjansen for å få til en baby denne mnd.. :Heartred ER så lei.. Når noe du ønsker deg mer enn alt, så skal bare det å kose være et problem oppe i det hele.
 
Back
Topp