3 mnd kontroll

Skal på 3 måneders kontroll på tirsdag. Skikkelig spent siden det er pappaen som skal ta han med :p
 
Da var 3 mnds kontrollen gjennomført :) Det var hyling som jeg aldri har hørt det før, da hun fikk vaksina, men det gikk fort over. Hjalp nok ikke at hun var trøtt og sulten :p

Var blitt hele 62 cm lang og veide 6135 g. Hodeomkretsen var 41,3, hele 1 cm mer enn storesøster var på samme alder :)

Ved fødsel var hun 3780 g, 52 cm og 35 cm hodeomkrets :)
 
Uff misunner dere med vettuge hs. Her hadde han ikke vokst på flere uker i forhold til hennes måling, hu greier virkelig ikke å måle lengden på babyer. Han spiser godt og veier 5.8 kg og hu målte han til 61 cm. Noe som er bare tull. Han er lengre enn det. Men kurven på lengden hans er morsom siden jeg må få noen andre til å måle han så den flater ut, går opp, flater ut, går opp osv.
 
Uff misunner dere med vettuge hs. Her hadde han ikke vokst på flere uker i forhold til hennes måling, hu greier virkelig ikke å måle lengden på babyer. Han spiser godt og veier 5.8 kg og hu målte han til 61 cm. Noe som er bare tull. Han er lengre enn det. Men kurven på lengden hans er morsom siden jeg må få noen andre til å måle han så den flater ut, går opp, flater ut, går opp osv.
Høres ikke greit ut med en HS som ikke måler lengden riktig engang! Kanskje du burde prøve bytte HS? :) Det har jeg gjort en gang og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det :)
 
Høres ikke greit ut med en HS som ikke måler lengden riktig engang! Kanskje du burde prøve bytte HS? :) Det har jeg gjort en gang og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det :)
Ja har lyst til det. Jeg aner desverre ikke hvordan jeg gjør det.
 
Vi skal på fredag :)
 
Snakk med resepsjonisten? På hs hos meg er de veldig trivelige i hvert fall :)
Har pratet med dem. Skal ringe igjen i morgen. Må prøve å få time hos noen som ikke har ferie mens vi er hjemme osv til 5 mnd kontrollen.
 
Ja har lyst til det. Jeg aner desverre ikke hvordan jeg gjør det.

Her på vår helsestasjon er jordmortjenesten på samme sted. Jeg snakket med jordmoren som fulgte meg opp under svangerskapet og fortalte hun at jeg ønsket bytte helsesøster. Vi snakket sammen og hun hjalp meg med å bytte :)

Dersom dere også har jordmortjenesten på samme sted ville jeg ha kontaktet den jordmoren som fulgte deg opp under svangerskapet.

Hvis ikke, ville jeg enten ha snakket med HS direkte og sagt ifra at du ønsker å bytte eller så ville jeg ha snakket med de i resepsjonen på helsestasjonen :)
 
7470 kg og 67 cm
Er kanskje litt trøttere og varmere i dag etter vaksinene, ellers ok.
 
5.5 kg og 60 cm har vår lille frøken blitt :)
 
Pappaen syntes det var veldig stas å ha lille E så mye for seg selv mens jeg var hos tannlegen og kontrollen gikk kjempefint :)
Han er nu 64 cm lang og 6,5 kg. Har blitt litt løsere i magen etter rotavirus vaksinen, ellers har han ikke reagert noe mer :)
 
Da kan vi slenge oss på endelig! :D

Fødsel: 4100 g, 53 cm og 38 cm som omkrets på hodet.

3 mnd: 6250 g, 64/65 (vanskelig å måle pga alt for stive hofter/bein :( ) , 42 cm omkrets på hodet =)
 
Back
Topp