3 mnd kontroll

Spent på 3 måneders kontrollen! Her vil hun være 14 uker når den tas 15. april :) hun var 3330gr og 50cm ved fødsel. Tipper hun er rundt 5600gr og 63cm da :p
Var ett godt stykke ifra ja.. Hun er ikke den som vokser mye tydeligvis. Var nå 58cm og 5480gr
 
Var ett godt stykke ifra ja.. Hun er ikke den som vokser mye tydeligvis. Var nå 58cm og 5480gr
Min har heller ikke gått opp mye fra fødselsvekten. Under 2 kg faktisk. Men han er glad og fornøyd, spiser det han vil ha. Etter mange dager med bekymring har jeg landet på at dette er normalen for han sånn som ting er nå.
 
Min har heller ikke gått opp mye fra fødselsvekten. Under 2 kg faktisk. Men han er glad og fornøyd, spiser det han vil ha. Etter mange dager med bekymring har jeg landet på at dette er normalen for han sånn som ting er nå.
Ja tenker litt sånn her og, men skal teste en siste ting til vekt kontrollen om 2,5 uker. Forsøke å pumpe ut den første melken også gi. Jeg har for mye melk og det kan vær jeg har mye formelk. Så skal se om hun legger mer på seg og spiser annerledes om jeg tester det. Hvis ikke lever jeg med at hun ikke er den som legger noe særlig på seg :) Jeg ønsker selv å starte med små smaksprøver i tillegg til amming fra 4 måneder, er hun veldig interessert og det går greit med magen vil jeg gå mer og mer over til større porsjoner. Men håper på å fortsatt kunne amme i tillegg frem til 1 år :)
 
Har du prøvd å tømme helt og intervallamme en stund Lismick? :) har skjønt det er veldig effektivt hvis man har mye melk ;)
 
Var på 3 mnd kontroll i går. Heldigvis har lille ikke reagert med feber el noe. Men hadde første bæsjebleie etter vaksine i morges, og den luktet skikkelig! Sånn voksenlukt liksom. Er det vanlig?
 
Var på 3 mnd kontroll i går. Heldigvis har lille ikke reagert med feber el noe. Men hadde første bæsjebleie etter vaksine i morges, og den luktet skikkelig! Sånn voksenlukt liksom. Er det vanlig?

Litt diare? For den rotavirus vaksinen er jo en mage-tarm infeksjon så hun kan reagere på den.
 
Hade 3 månaders kontroll för 1 uke siden :)

Födsel :
Vekt: 4708 g
Lengd: 55cm
Hodeomkrets: 36

3 månaders kontroll :
Vekt: 6500 g
Lengd: 61cm
Hodeomkrets: 40.1cm

Fikk vaksine , de gikk bra men var veldigt trött hela dagen o sov :) ingen feber här :)
 
Var i dag :)

Fødsel:
3540g
50 cm

Nå:
6460g
63cm

Venter i spenning på eventuelle bivirkninger.

Edit : grått hele ettermiddagen og kvelden, men ingen feber :)
 
Last edited:
Ei uke til kontroll i dag, veldig spent på lengden, syns hun har blitt sååå stor! Storesøster var 61 cm og hadde nettopp gått over til 62 i størrelse, lillesøster gikk over til 62 for en måned siden ;-)
 
Fødsel
Vekst 4620
Lengde 58

3 mnd
Vekt 7250 g
Lengde 68 cm
 
Spennende med alle 3 mnd kontrollene her! Lille er 3 mnd om en uke, men ikke kontroll før om 2 uker (3.mai) er så spent på hvordan hun ligger. For hun har strekt seg, men er ikke sånn bolle baby. Og nå har vi endelig fått til ammingen så og si! Har ikke trengt å gi erstatning på 3 uker :D men da blir det spennende med vekten :)
 
Spennende med alle 3 mnd kontrollene her! Lille er 3 mnd om en uke, men ikke kontroll før om 2 uker (3.mai) er så spent på hvordan hun ligger. For hun har strekt seg, men er ikke sånn bolle baby. Og nå har vi endelig fått til ammingen så og si! Har ikke trengt å gi erstatning på 3 uker :D men da blir det spennende med vekten :)
Mens mi er fire mnd om ei uke. Så om to uker skal vi på fire mnd kontroll...
 
Spennende med alle 3 mnd kontrollene her! Lille er 3 mnd om en uke, men ikke kontroll før om 2 uker (3.mai) er så spent på hvordan hun ligger. For hun har strekt seg, men er ikke sånn bolle baby. Og nå har vi endelig fått til ammingen så og si! Har ikke trengt å gi erstatning på 3 uker :D men da blir det spennende med vekten :)

Skal på 3 mnd kontroll neste onsdag. Tulla mi ble født 25. Januar ;) Har heller ingen bollebaby, hun er lang og slank :) blir spennende å høre hvordan det går med oss ;)
 
Skal på 3 mnd kontroll neste onsdag. Tulla mi ble født 25. Januar ;) Har heller ingen bollebaby, hun er lang og slank :) blir spennende å høre hvordan det går med oss ;)

Det blir kjempe spennende! :) jeg gleder meg, og enda 2 uker igjen her.. :p
 
Back
Topp