3 mnd kontroll

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hei hei :)
Håper alt står bra til med dere <3

Nå begynner 3 mnd kontrollen og nærme seg for noen av oss!

Hva er høyde og vekt nå?

Fikk den lille noen reaksjon av vaksinene?
 
Mi jente blir 2 mnd på torsdag, er ei lita stund til 3 mnd kontrollen ;-) Men er veldig spent på lengde, syns hun er så lang, allerede en del lengre enn storesøster var på samme tidspunkt :)
 
Mi jente blir 2 mnd på torsdag, er ei lita stund til 3 mnd kontrollen ;-) Men er veldig spent på lengde, syns hun er så lang, allerede en del lengre enn storesøster var på samme tidspunkt :)
Noen av oss tjuvstarta vet du. Min er tre mnd på fredag. Men det er fordi hun ikke er januarbaby hun er desemberbaby
 
Da er vi hjemme igjen :)

Snuppa veide 3680 g og i dag veier hun 6530 g :D

Hun var 54 cm lang når hun ble født og er 63,5 cm lang i dag :D

Hodemålet hennes var 33,5 cm når hun ble født og er 39 cm nå!

Er litt for tidlig å si noe om bivirkninger enda! Krysser fingrene for at det ikke blir så mange :)

Edit:
Snuppa har grått en del, hatt mye vondt i magen og vært urolig.
 
Last edited:
Skal på kontroll 27. April :p over en mnd til! Tulla er 2 mnd på torsdag. Gratulerer med 3 mnd i dag Desemberbaby15 <3
 
Skal på kontroll 27. April :p over en mnd til! Tulla er 2 mnd på torsdag. Gratulerer med 3 mnd i dag Desemberbaby15 <3
Tusen takk! Nå er snuppa mi ikke lenger enn nyfødt!! Hun er en baby :O Det såkalte "fjerde trimesteret" er over.. Hvor ble tiden av? :O
 
Tusen takk! Nå er snuppa mi ikke lenger enn nyfødt!! Hun er en baby :O Det såkalte "fjerde trimesteret" er over.. Hvor ble tiden av? :O

Ja det er utrolig! Tiden flyyr :) merker du no til "tremånederskrisen"? Er så spent på om vi kommer til å merke det jeg..!
 
Dette utviklingstrinnet kanskje?

735ccc5143ee01ac2bcad57e82f5a8a7
4de645f656221a9cd5c667e60f22974e
0ececaf5c396159edf31082b14b23f4d
 
Jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig til det. Men å herme har hun begynt med
 
Jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig til det. Men å herme har hun begynt med

Av det som stod der har jeg merket at snuppa har begynt å herme, hun følger blikket kontrollert på ting som skjer rundt henne. Hun har hatt mindre matlyst og sover ikke like godt gjennom natten som hun gjorde før..

Hun har ikke funnet ut at hun har hender enda. Alle bevegelser er veldig tilfeldige! Men hun suget veldig på hånda. Har hendt et par ganger at hun stikker tommelen inn. :D Men for det meste er det hele hånda hun spiser på :p

Hvilken app er det du bruker Sara?
 
Den heter gravid og baby (Android)

Har ikke oppdaget hendene helt sånn der "stirrer fascinert på dem", men treffer regelmessig lekene til stor glede. Følger med blikket og hermer. Suge på hånden har hun gjort siden hun ble født. Ikke tommel. (og slett ikke smokk, må vite)

Sove på natta har rotet i tre netter men tror det er like mye stresset mor i forbindelse med dåpen.
 
Den heter gravid og baby (Android)

Har ikke oppdaget hendene helt sånn der "stirrer fascinert på dem", men treffer regelmessig lekene til stor glede. Følger med blikket og hermer. Suge på hånden har hun gjort siden hun ble født. Ikke tommel. (og slett ikke smokk, må vite)

Sove på natta har rotet i tre netter men tror det er like mye stresset mor i forbindelse med dåpen.

Får håpe du merker forskjell på søvnmønsteret hennes nå som
dåpen er vel overstått! :)

Takk, skal laste ned appen med det samme! Den virket bra. Har en app på engelsk også, men det stod helt forskjellige ting på dem..
 
Skal på 3 mnd kontroll i midten av april, men målte i dag da.

Fødsel: 53,5 cm og 3926 gram
2 mnd og 21 dager: 63 cm og 5570 gram
 
3 mnds kontroll... har ikke begynt å tenke på en gang hadde 6 ukerskontrollen idag (8 uker gammel) 5325 g, 59 cm og 41,5 cm hodeomkrets :p var 4100g og 53 cm ved fødsel :) 3 mnds kontrollen blir 3 mai, 1 uke etter hun er 3 mnd. Lenge til jo :p
 
Back
Topp