3 mnd kontroll og vaksine

Verpesyk<3

Disney
Noen som har vært på det enda? Hvordan var lengde og vekt, og hvordan reagerte den lille på vaksinen? Vi skal på 3 mnd kontroll neste uke, og er veldig spent:-) Hva anna gjør man på 3 mnd kontrollen? Kan ikke skjønne at de små vokser så fort! Tiden flyyyr<3

Reagerte ikke noe særlig på vaksina, sov bare litt mer dagen etterpå :) hos oss var det gruppetime, så bortsett fra vaksiner og målinger, var det satt av tid til aktuelle tema vi ville snakke om :)

Var i dag:) 7 kg og 64 cm lang. Ingen reaksjon så langt på vaksinene. I tillegg til vaksiner, måling og veiing, sjekket de reaksjoner og utvikling.

60cm lang og 6,4 kg. Var uvel og grinete på ettermiddagen, og fikk feber på natta. Varte vel ca 2 døgn før jeg ikke merket noe lenger :) var veldig glad jeg hadde paracet i hus!

6,1 kg og 61 cm lang. Tok vaksinen i går og har hatt grinete unge i hele dag, men ingen feber.

Var egentlig på 3 månederskontrollen forrige uke, 5350gr og 58cm. Hs ville avvente sprøytene fordi han var litt rød der hvor ene jeksel etterhvert kommer. Fikk sprøytene idag og noe sutrete. Omsider fått han til å sove - etter å ha vugget ham i 1-2 timer .

64,5cm. Bittelitt over 6800g. Hu ble litt varm, og lå rett under feber temp. Ha stikkpille, tilfelle :) fikk beskjed om å gi det, om den gikk over 38,5 :)
Verste av alt var skrivinga under vaksinasjonen. River i mammahjertet:/ heldigvis gikk det fort over<3

64,5cm. Bittelitt over 6800g. Hu ble litt varm, og lå rett under feber temp. Ha stikkpille, tilfelle :) fikk beskjed om å gi det, om den gikk over 38,5 :)
Verste av alt var skrivinga under vaksinasjonen. River i mammahjertet:/ heldigvis gikk det fort over<3
Uff, ja det gruer jeg meg til:-/ Ikke noe godt at de små får vondt! Har paracet i hus, men håper ikke vi får bruk for det!

6,7 kg og 61 cm. Hun ble ekstremt urolig utover kvelden, gråt så mye at hun glemte å puste. Løs mage og litt feber.

5,9 kg og 60 cm. Han blev gnällig, fick feber (38,4) og løs mage.

Bolla mi var 7,4 kg og 61 lang ;) sov litt ekstra den dagen bare :)

4760 og 56 cm. Tok 3 månders vaksinen å han skreik. Jeg klarte ikke være der inne for ble litt uvel ved tanken. På kvelden var det feber og smerter i beina stakkars

Uff ja! Håper ikke hun får feber, gruer meg til ho skal få vaksinen imorra jeg! Men det går jo heldigvis fort over:-)

4760 og 56 cm. Tok 3 månders vaksinen å han skreik. Jeg klarte ikke være der inne for ble litt uvel ved tanken. På kvelden var det feber og smerter i beina stakkars
Stakkar liten!! Hva sa de ift vekten? Snuppa mi har lagt ganske sent på seg (ho spiser godt og er fornøyd)! Og de ønska helst at ho skulle ha bikka 5 kg imorra, mens jeg skjønner ikke helt hvorfor de stresser sålange ho er fornøyd..

Stakkar liten!! Hva sa de ift vekten? Snuppa mi har lagt ganske sent på seg (ho spiser godt og er fornøyd)! Og de ønska helst at ho skulle ha bikka 5 kg imorra, mens jeg skjønner ikke helt hvorfor de stresser sålange ho er fornøyd..
De er fornøyd, han er prematur å var kun 2360 (gikk ned til 2150) da han kom. Så han har lagt godt på seg

De er fornøyd, han er prematur å var kun 2360 (gikk ned til 2150) da han kom. Så han har lagt godt på seg
Åja, skjønner:-) Hvilken uke ble han født i? Min jente er født littegrann før termin, men er ikke prematur. Hun gikk ned fra 3056 til 2670, men har brukt VEEELDIG lang til på å nå fødselsvekten igjen. Men mandagen i påskeuka veide ho 4 kg, så da var de fornøyd:-)

Da har vi også vært på 3 mnd kontroll! Vaksina gikk fint, og ho gråt ikke så mye som jeg hadde fryktet heldigvis:-) Føler ho er litt slapp nå, sover som en sten! Håper vi slipper unna feberen! Noen som vet om det er vanlig at de får feber, eller er det mer sjeldent? Ho veier 4870g og er 58cm lang:-)

Da har vi også vært på 3 mnd kontroll! Vaksina gikk fint, og ho gråt ikke så mye som jeg hadde fryktet heldigvis:-) Føler ho er litt slapp nå, sover som en sten! Håper vi slipper unna feberen! Noen som vet om det er vanlig at de får feber, eller er det mer sjeldent? Ho veier 4870g og er 58cm lang:-)
Vi var på kontroll i går! Hs sa at omtrent 1 av 10 barn får feber i.l.a. de par første døgnene etter vaksina. Har ikke merka noe til det her, foreløpig (men hun har vært litt ekstra urolig og sutrete i går kveld og u kveld, stakkar). Snuppa vår er forresten 5920 g og 62 cm lang. :-)

Last edited:
Back
Topp