<3 MAI 2019 <3

Hehe, godt sammentreff :D

Ja, det er det :) Lykke til du og :)
Det var godt truffet :P Men skal mye til for at den kommer akkurat på en av de kanskje, mellom tenker jeg :)

Takk :) Er sju måneder siden sist, men føler meg likevel litt fersk i dette her kjenner jeg.

Hei dere,

Ok, da er man her. Har hentet medisiner for å begynne stimulering til vår første IVF ved neste mens.
Så i mellom 27.april og 7. mai er vi i gang :) (ganske så ustabil syklus)

Nick "Solsikken10" - alder "33" - barn "1" - "IVF" - klinikk/sykehus "KK" - medisiner "Rekovelle, Cetrotide, Ovitrelle, Lutinus" - Uttak/insett "Mai, men usikkert når, kommer ann på syklus."

Velkommen hit! Spennende med første forsøk :) Fører deg på lista, masse masse lykke til!

Skriv opp :
Rosalia - 31 - 1# - # 1 IVF - Fertilitetsklinikken i Porsgrunn - lettozol, Menopur og ovitrelle - Innsett 3 mai, Uttak var i oktober 2018 - Fryseforsøk i naturlig syklus - Testdag ca 19 mai

:
Tok ovitrelle på lørdag, venter på innsett til fredag :Heartbigred Slimhinnrne ser bedre ut denne gangen enn forrige gang, så håper det er positivt! 10mm på dag 11. Har hatt 1 innsett, men det ble spontanabort etter 1 uke med positiv test. Fastlegen har sykemeldt meg denne gangen for og få ro.

Tok ovitrelle på lørdag, venter på innsett til fredag :Heartbigred Slimhinnrne ser bedre ut denne gangen enn forrige gang, så håper det er positivt! 10mm på dag 11. Har hatt 1 innsett, men det ble spontanabort etter 1 uke med positiv test. Fastlegen har sykemeldt meg denne gangen for og få ro.
Jeg har også lurt på om jeg burde sykemeldes for å gi kroppen ro etter innsett, men gynekologen min mener at det ikke skal ha noe å si. Hva sa fastlegen din om dette? Jeg jobber i barnehage med 0-3 åringer, så det er en ganske travel og fysisk jobb.

Jeg har også lurt på om jeg burde sykemeldes for å gi kroppen ro etter innsett, men gynekologen min mener at det ikke skal ha noe å si. Hva sa fastlegen din om dette? Jeg jobber i barnehage med 0-3 åringer, så det er en ganske travel og fysisk jobb.
Det kommer nok ann på situasjonen ville jeg tro. Jeg har mistet 2 ganger(MA før ivf, kjemisk ved første innset). Ble haste innlagt på sykehus etter første utakk m infeksjon, i tilegg til er svært tøfft år hvor mannen nesten døde(gikk bra). Jeg jobber også i barnehage, umulig og unngå stress der... i tilegg til at man ender opp med og tenke på baby døgnet rundt Pga jobben l kombinasjon med en tøff ivf prosses. Så fastlegen mente at jeg hadde for høyt press i alle retninger å aldri fikk pause. Så hun mente sykemelding var best for og få ned stressnivået mitt å øke sjansene. Har nok hatt unormalt høyt stress nivå en stund. Håper dette vil hjelpe! Dette må du nok føle på selv, men er jo godt å vite at man har prøvd alt om det ikke går ?

Er med i April, men siden det er uttak i uke 18 så passer jeg inn her og :P

Leverihåpet - 35 år - Barn1 - (Igjennom gått IVF6) - (Igang med ICSI2 nå) - Haugesund - Synarela fra 15.03, Gonal-F fra 18.04, Klexane, Prednisilone, Ovitrelle, Lutinus - Uttak/innsett uke 18/19

Ojoj så bra, fredag er jo snaaart! Håper å komme rett etter deg i løypa :) Så leit at det gikk slik sist, håper sykemelding gjør godt for hode og kropp, og at dere lykkes denne gangen!

Er med i April, men siden det er uttak i uke 18 så passer jeg inn her og :p

Leverihåpet - 35 år - Barn1 - (Igjennom gått IVF6) - (Igang med ICSI2 nå) - Haugesund - Synarela fra 15.03, Gonal-F fra 18.04, Klexane, Prednisilone, Ovitrelle, Lutinus - Uttak/innsett uke 18/19

Velkommen hit også, skriver deg på lista! Lykke til :happy:

Hva er den beste slimhinne tykkelsen og kan den være med på å avgjøre om en blir grave eller ikke? Tenker på alle vi som går igjennom flere forsøk... (sikkert dumt spm:rolleyes:)

Hva er den beste slimhinne tykkelsen og kan den være med på å avgjøre om en blir grave eller ikke? Tenker på alle vi som går igjennom flere forsøk... (sikkert dumt spm:rolleyes:)

Vet ikke om det er noen fasit på hva som er «best» jeg.. Har hørt at de vil ha den over 8mm hvertfall, tror jeg har hatt sånn 10-12 og fått høre at det var topp. Men det har noe med utseendet å gjøre også, at den er passe «moden» i utseende i forhold til hvor mange dagers embryo man setter inn :) Så dette må du bare spørre legen som ser på der og da om:)

Det kommer nok ann på situasjonen ville jeg tro. Jeg har mistet 2 ganger(MA før ivf, kjemisk ved første innset). Ble haste innlagt på sykehus etter første utakk m infeksjon, i tilegg til er svært tøfft år hvor mannen nesten døde(gikk bra). Jeg jobber også i barnehage, umulig og unngå stress der... i tilegg til at man ender opp med og tenke på baby døgnet rundt Pga jobben l kombinasjon med en tøff ivf prosses. Så fastlegen mente at jeg hadde for høyt press i alle retninger å aldri fikk pause. Så hun mente sykemelding var best for og få ned stressnivået mitt å øke sjansene. Har nok hatt unormalt høyt stress nivå en stund. Håper dette vil hjelpe! Dette må du nok føle på selv, men er jo godt å vite at man har prøvd alt om det ikke går ?
Jeg har aldri hatt SA, fordi det aldri har festet seg :oops: frustrerende når det aldri fester seg og det ikke er noe jeg kan gjøre for å hjelpe det å skje... (Jeg tror selvfølgelig det er like frustrerende med flere SA altså, så ikke misforstå meg!)
Jeg får snakke med gynekologen når jeg skal inn på UL om en uke. Så kan jeg ta en samtale med fastlege i etterkant for å se hva han sier også :)

Back
Topp