3 deling av permisjon,håpløst!

Jeg er helt enig i at det burde være opp til en hver familie å velge hva som er best. I noen tilfeller må kanskje far ha mer tid hjemme enn mor og motsatt. Vi slet en periode med at mannen skulle studere og derfor mistet sin pappaperm da det er oppmøteplikt for han. Vi så inn på kravene om overføre permisjon og fant en løsning på at han ikke ville ha arbeid i 6 av 10 siste månedene og pappapermen ville kunne overføres meg. Men nå har vi funnet en enda bedre løsning og samboer utsetter studiene i ett år til slik at han får permisjon og tjener bra gjennom min permisjonstid.
Slik situasjonen er for oss nå så er det ikke et problem for oss å ha en tredelt permisjon. Jeg skal ha hele fellesperioden fordi vi tenker det er best for baby og min kropp. Men samtidig skal far være hjemme i sine 15 uker, som er viktig for han og babyen også. Jeg er veldig glad for at samboer har muligheten for å være hjemme med babyen også da jeg har et sterkt behov for å komme tilbake i jobb igjen, tanken på å være hjemme i mer en 6-7 måneder er veldig skummel for meg og psyken min. Men denne løsningen fungerer jo bare for vårt behov, om mange familier har et annet behov enn oss. Trist at noen som ikke kjenner familiesituasjonen til den enkelte skal bestemme hvordan ting skal løses, samtidig som jeg synes det er bra at far får en fastsatt tid hjemme, han vil også ha et behov for å være hjemme med babyen på en helt annen måte enn meg ☺️
 
Snikker fra september her. Jeg har tenkt mye på hvordan permen best skal legges opp, og jeg blir ikke helt klok på det. Sende ungen i bhg. når han er 10-11 båneder er heller ikke aktuelt.
Jeg er helt enig med de fleste her. Der sitter de på Stortinget og prater om likestilling. De har ikke peiling på hva de prater om. Tvinge kvinner ut i jobb når kroppen sier at den ikke er klar for det. Det skulle vært mer opp til den enkelte familie å velge hvordan det skal fordeles. Jeg synes det blir feil at de skal bestemme hva som er riktig for oss, fordi de mener det er likestilling. Sevlfølgelig skal far få en del av permen, men 3 og en halv måned er mye. Heldigvis så får man en kortere arbeidsdag de dagene man jobber så lenge man ammer. Tror det er ca. 2 timer hvis du jobber i det ofentlige.
 
Back
Topp