<3 1+1 blir 4 <3

Ja, ikke sant! :) Men når kommer dere til å fortelle det tror dere?

Vi fortalte det til foreldre i uke 8 sist gang, og få dager etter var det ingen magetroll lenger:( Når vår spire endelig sitter, blir det verdens lengste 12 uker... Jeg har mistet to ganger tidligere, og begge gangene har jeg hatt ekstrem svangerskvalme, og det er så tøft å ikke kunne ha mamma der:p
 
Vi fortalte det til foreldre i uke 8 sist gang, og få dager etter var det ingen magetroll lenger:( Når vår spire endelig sitter, blir det verdens lengste 12 uker... Jeg har mistet to ganger tidligere, og begge gangene har jeg hatt ekstrem svangerskvalme, og det er så tøft å ikke kunne ha mamma der:p

Uff, ja!! Det kan jeg skjønne!! Hu mor har noen evner ut av denne verden :) Håper du blir dårlig igjen snart da og i alle 12 uker!! :p
 
I dag er det onsdag 10. september, og du er 4 uker og 4 dager ut i svangerskapet. Det er 35 uker og 6 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

SYMPTOMER? Jubler du over alle symptomer som dukker opp? Eller bekymrer deg fordi du slett ikke føler deg gravid eller dårlig? Begge deler er like normalt og ingen av delene betyr at noe er galt


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~

Jeg syntes ikke at det er voldsomt med symptomer, jeg klarer mer enn dette her :p Men lett kvalme, ustabil mage, tyngere pupper, feberfølelse som kommer og går og selvfølgelig trøtt(!). Men dette skal jeg nok greie! Mer spent på neste uke...

Jeg glemte jo helt å skryte av fine blomster jeg fikk av mannen i går!! Han hadde lyst til å gi blomster til mini krølle i magen og til mamma`n som passet på h*n. Det var søtt! Han er jo ikke altfor romlemantisk av seg til vanlig, så dette ble poeng i boka!

Jeg burde jo skrive på denne oppgaven jeg liksom skal drive å skrive på, men jeg orker ikke. Jeg skal på kveldsvakt i dag og må rett og slett sove litt for å kunne fungere.

Dagens tester :) :

bilde.jpg
 
Ja, ikke sant! :) Men når kommer dere til å fortelle det tror dere?
Jeg vet ikke. Holder på å sprekke, så blir nok ikke lenge til. Men vil prøve å vente til UL, siden jeg forhåpentligvis skal på det i løpet av en uke eller to. Da nærmer jeg meg uke 8/9. Søsteren min får nok høre det snart, bare så jeg har sakt det til noen;)
 
I dag er det torsdag 11. september, og du er 4 uker og 5 dager ut i svangerskapet. Det er 35 uker og 5 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

SÅ STOR! Endelig har det pæreformede embryoet blitt 1 millimeter langt!


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~

4+5
Jippi!! Heia mini krøll!! Sååå stor <3

Dagen i dag har vært litt rar. Ble vekket av lillemann kl. 05.30, gikk på do, la meg igjen og ble liggende med sterke menssmerter, med press mot endetarmen. Jeg har hatt en del murringer, men ikke smerter. Klarte jo ikke å sovne igjen...gikk på do flere ganger for å se etter blod. Men har heldigvis ikke funnet noe enda! I tillegg så ahr jeg vært skikkelig blæ...luftsmerter, kvalm... Noen ville jo kanskje ha sagt gravid :p Alt man skal igjennom altså....hadde jeg bare visst at alt gikk bra så hadde det ikke vært noe stress med symptomer, men det er jo når man blir bekymret at symptomer blir mer skummelt. Ønsker meg en krystallkule til jul! :p
Håper bare at dette går bra:smiley-angelic001

Testene påstår i hvertfall det, og det er i hvertfall fint:

bilde 1.jpg
 
I dag er det mandag 15. september, og du er 5 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Det er 35 uker og 1 dag igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

DERE HAR FÅTT EN TERMIN. En dato langt i det fjerne. Det er lett å hugge denne datoen inn i stein og tenke seg at det er den dagen man skal bli foreldre. Men husk at terminen bare er et beste gjett, færre enn fem prosent av alle barn blir født på termindatoen.

~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



5+2 <3

Har store planer om å gå over termin :p Først og fremst så er sjansen for å gå over termin enda en gang noe større. Og ikke minst, før termin er jo 17. mai, så jeg kan gjerne vente litt :p

I helgen har vi vært på "veddugnad" på hytta med svigers og svoger. De fikk blant annet servert de gode nyhetene. Jubelen stod høyt og det var godt å dele det med de, delt glede er jo dobbelt glede :D Lillemann fikk en genser som stod "I mors mage ligger det en liten gave. Jeg skal bli STOREBROR", også løp han inn i stua og sa "jej bli stojebjoj" etter litt coaching ;) De skjønte ikke helt hva han sa med en gang, men leste på genseren og da kom jublen vøtt. Teksten ble jo lest høyt, og lillemann ble litt skuffa over at han ikke så noe til denne "gaven". Hehe! Fint øyeblikk og mange lykkeønskninger <3

Også jo, forbi vi var på fjellet fikk jeg ikke jublet over 5 uker, så


HURRA FOR 5 UKER!!!!!


Formen er fin den. Kvalm innimellom, spes når jeg blir veldig trøtt/sliten, ikke like oppblåst som forrige uke, puppa har blitt mer "tilstede" i form av ømhet og tyngde. Ligamentene strekker seg, så deet gjelder å strekke seg varsomt. Men det er perfekt! Ikke for lite sånn at jeg begynner å lure og heller ikke for mye at det tar helt over. Veldig likt som forrige svangerskap også i grunn - blir det en lillebror??? <3 <3 Han skal i så fall hete Ulrik, tror jeg da, syntes det er så søtt navn!!

I dag er det nøyaktig 3 uker siden EL. Jeg tok en CD digital på fredag for å sjekke denne tvillingteorien, selv om jeg vet at hcg ikke trenger å stige altfor mye helt enda, men den viste bare 2-3. Den i dag derimot viste "Pregnant 3+" og det vil jo bare si at ting er i rute og fint og det er jeg så utrolig glad for!!!!!

bilde 1.jpg bilde 2.jpg
 
Såååååå kjekt å følge med her inne:D
Kan jeg spørre hvor det er du får den "infoen" fra? Håper jeg kan bruke den snart og:oops:
 
Såååååå kjekt å følge med her inne:D
Kan jeg spørre hvor det er du får den "infoen" fra? Håper jeg kan bruke den snart og:oops:

Det tar jeg fra "min side" på hovedsiden til BV...hvis du skjønner... Samme info som kommer opp på appen! :)
 
I dag er det tirsdag 16. september, og du er 5 uker og 3 dager ut i svangerskapet. Det er 35 uker igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

TRØTT? Mange gravide er usigelig trøtte nå, kanskje ikke så rart så mye som skjer inne i livmoren din. Lytt til kroppen og hvil når du har mulighet til det.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



5+3 <3



Når jeg tok testene i går så tenkte jeg at, jammen begynner testetøsa å bli tilfreds, kanskje jeg ikke skal teste i morgen. Men jeg hadde så få symptomer i går at da blomstret hu tøsa opp igjen vøtt! Men det var visst ingen umiddelbar grunn til bekymring. De var fine de! (Ja, flertall :p) Men i helgen var jeg da "gravid", og hadde et nogelunde høyt tempo på aktivitetene. Hverdagen min er egentlig ganske rolig, skriver på fordypningsoppgaven min og gjør alt i mitt eget tempo, ergo jeg kan tilpasse meg den gravide kroppen ergo ikke så mye symptomer - heh :)

Skal til fastlegen i morgen for å ta celleprøve. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente, men hun mente at siden det var så tidlig i graviditeten ville ikke det være noe problem. Håper indelig det!!:rolleyes: Får søke fødeplass også i samme slengen da :p

bilde 1.jpg

bilde 2.jpg
 
I dag er det onsdag 17. september, og du er 5 uker og 4 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 6 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

BABYEN HAR HALE! Er det ikke rart å tenke på at vi alle har hatt en hale? Denne forsvinner i løpet av en måneds tid, men nå er den ganske tydelig.



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



5+4 <3


Gjett hva?!! I dag har jeg IKKE testet og har ikke savnet det engang!! Dette i seg selv er en milepæl :p Men har nok ikke tatt den siste enda kjenner jeg meg selv rett - knis!

Jeg har hos fastlegen min i dag og tok celleprøve. Dette var en time jeg hadde bestilt for lenge siden da planen var at vi skulle begynne prøvingen i oktober og ville ha det unnagjort før det.. Men så glemte jeg at jeg hadde bestilt den, spurte om jeg skulle utsette det, men siden jeg var så kort på vei så gjorde ikke det noe. Er ikke fan av å sitte i den stolen altså, men det gikk fort og greit. Hadde trodd jeg skulle blø litt etter det, men foreløpig så er det ikke en liten dråpe engang, heller ikke mensmurringer så fint det! Det er jo en risiko for at det kan være forandringer som skyldes graviditeten der, men i så fall så blir det en ny... Godt å få det unnagjort i hvertfall.

Sendte søknad om fødeplass samtidig da jeg ikke skal tilbake for i uke 10 og da er det jo fort gjort at det er fullt på Ullevål. Jeg skal jo søke meg videre til ABC da. Det gleder jeg meg til! Håper jeg får "lov" til å komme igang av meg selv denne gangen, men samtidig så vet jeg hvordan det er å bli indusert og. Det gikk så veldig fort og greit.

Morgenkvalme er forøvrig oppskrytt - kveldskvalme derimot... Fremdeles oppblåst og orker ikke å holde inn magen når jeg er hjemme, så det ser ut som jeg er 25 uker på vei:rolleyes:
Kviser, svimmel innimellom som går fort over, ligamenter som strekker seg. Men det er godt med symptomer!
Bare 6 dager igjen til tidlig UL.
 
Så spennende med tidlig UL da :) Hvor mange uker er du på vei da?

Sikkert lurt å søke på Ullevål allerede, så du ikke havner helt på A-hus?
 
Så spennende med tidlig UL da :) Hvor mange uker er du på vei da?

Sikkert lurt å søke på Ullevål allerede, så du ikke havner helt på A-hus?

Det blir veldig spennende! Da er jeg 6+3. Lurer bittelitt på å utsette det en uke, men jeg får se... :) Har du testet enda?
 
Det blir veldig spennende! Da er jeg 6+3. Lurer bittelitt på å utsette det en uke, men jeg får se... :) Har du testet enda?

Jeg gleder meg i hvert fall til oppdatering:D Nei, ikke ennå.. Jeg er bare 8 eller 9 DPO. Litt usikker på når jeg kan begynne å teste..
 
I dag er det torsdag 18. september, og du er 5 uker og 5 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 5 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

ER BRYSTENE DINE STORE OG ØMME? For mange er dette første tegn på svangerskap. Ømheten kommer til å gi seg etter hvert, men det kan være lurt å investere i en ekstra behagelig bh eller to.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~


5+5 <3


Oh, yes! De er der de for å si det sånn. Større, tunge, merkante blodårer og ja, ømme. Må "holde" de fast på vei ned trapper eller hvis jeg småløper. Og det er ikke snakk om å ta på de, sorry mannen:rolleyes: Men det er jo akkurat sånn det skal være!

Dagen i dag har vært litt trå. Kvalm. Det jeg trodde var et mønster på kvalme på kveldene beit meg i rumpa kl. 11 i dag. Men absolutt overkommelig!! Er bare glad jeg har litt symptomer :) 5 dager igjen til tidlig ultralyd, og jeg klarer ikke å riste av meg disse tvillingene - knis!

Jeg er jo i videreutadanning og er i permisjon ut året. Sjefen sendte meg en mail og lurte på om jeg hadde bestemt meg for hva jeg skulle gjøre fra januar av. Da fortalte jeg det som det var, at jeg kom tilbake med mage. Unnser de å få vite det såpass tidlig da jeg vet det er vanskelig med logistikk i forhold til at mange er i vikariater og får bare 6 måneder forlenget om gangen. Men da var den katta ute av sekken :p


Har forresten testa i dag altså, må ikke tro noe annet :p Men gidder ikke legge ut bilde da de er såpass sterke at man ser liten forskjell.

Har så lyst til å få med meg Ønskebarn etterpå, men det begynner å sent og jeg kunne ha lagt meg for 2 timer siden.

Dette ble langt om lite, så nå skal jeg gi meg!
 
I dag er det lørdag 20. september, og du er 6 uker ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 3 dager igjen til din termin, tirsdag 19. mai.
VIKTIG MILEPÆL! I dag lukkes nevralrøret. All grunn til å feire! Inni der vil hele barnets sentralnervesystem, deriblant hjernen, dannes og det er allerede nå beskyttet.


~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~

HURRA FOR 6 UKER!!!!

Halvveis til 12 uker!! Det er flotte greier :D De to siste dagene har vært veldig gravide... Kvalmen er der - ganske ofte! Mat er ikke så særlig. Eller jeg er kjempe sulten, nesten hele tiden, men jeg blir så kvalm så fort jeg tar noe i munnen og spesielt etter at jeg heller er litt sulten. Selv om jeg selvfølgelig spiser, men det er ikke store mengdene. I går ville mannen lage eplekake. (Han baker så og si aldri) Så det var jo veldig hyggelig!! I takt med lukten så steg graden av kvalme, tilslutt måtte jeg bare forlate åstedet og gå og legge meg! Det var en opplevelse i seg selv....

Har vært på dagvakt i dag. Også intressant. Ble fantastisk mye mer glad i min studenttilværelse med oppgaveskriving, hvor alt foregår i mitt tempo!

Nå nærmer det seg tidlig UL altså, bare 3 dager igjen.... Håper ikke formen er forgjeves!!
 
Last edited:
Hm..... i dag stod det ikke noe info på min side, jaja....


6+1 <3


Tiden går veldig sakte, selv om den går fort... Hvis det er noen som skjønner hva jeg mener:p Var i barnedåp til mitt lille niese og fadderbarn som ble født i mai. Mye tyder på at jeg og søstra kommer til å få ganske lik termin, bare med et år i mellom :) Det blir fint!! Jeg var veldig spent på hvordan dagen kom til å gå mtp formen, men det gikk bra. Kvalm, men jeg svelget unna!! Ikke like engasjert i alle samtaler, men jaja :) Men en fin dag! Gråt litt i kirka pga en så veldig hyggelig prest - haha! Hadde ikke sjans til å holde det tilbake, mannen lo litt av meg og klappet meg på kinnet før han tok meg i hånda<3

En annen ting som var så fint i dag var vår lillemann. Høyt og lavt selvfølgelig, men såå opptatt av hun lille. Gav smukken når hun gråt, satt ved siden av henne for å trøste, klappet henne forsiktig på hodet og koste henne nesten halvt i hjel :p Han ble nok litt intens, men herrejemeni så søt!! Hans fremtidige søsken, vi ønsker oss 3 tilsammen, er så heldige som får han som storebror!! Sånn heeeelt objektivt sett ;)

Skal legge frem så langt jeg har kommet med fordypningsoppgaven i morgen, deeet blir spennende!! Bare jeg ikke spyr:rolleyes:

Nå er det straks natta!!
 
I dag er det mandag 22. september, og du er 6 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 1 dag igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

ARMENE FORMES: Til nå har embryoet bestått av hode, kropp og hale. Men i dag dukker det opp knopper som skal bli til embryoets armer!



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



6+2 <3


Nå er jeg nervøs! Jeg har ingen grunn til det, men jeg er nervøs! Dagen før dagen, tidlig ultralyd i morgen, og ikke før kl. 16!!! Det er tre scenarier og det involverer at vi skal bli foreldre til 0,1 eller 2 barn i mai. Jeg kjenner at jeg ikke tørr å ønske meg engang, bortsett fra 0 selvfølgelig!! Tar gjerne 2 hvis alternativet er ingen!! Haff!! Jeg gruer meg.... Mannen bare gleder seg og tar gjerne tvillinger! Fint å vite det da :D

Formen har vært litt bedre i dag mtp kvalmen, ikke like intens, men herrejemeni så trøtt!! Sovna på sofaen rett jeg kom hjem og sov i to timer... Hadde lyst til å legge meg igjen allerede kl. 20!

Men jeg klarer ikke helt å "chatte" i dag - er litt utenpåmegselv. Men skal prøve å være positivt innstilt! Tenk så heldige vi er som skal få se ett (eller to) bankende hjerte(r) i morgen!!! :D
 
I dag er det mandag 22. september, og du er 6 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 1 dag igjen til din termin, tirsdag 19. mai.

ARMENE FORMES: Til nå har embryoet bestått av hode, kropp og hale. Men i dag dukker det opp knopper som skal bli til embryoets armer!



~~
t4524.gif
t4524.gif
t4524.gif
~~



6+2 <3


Nå er jeg nervøs! Jeg har ingen grunn til det, men jeg er nervøs! Dagen før dagen, tidlig ultralyd i morgen, og ikke før kl. 16!!! Det er tre scenarier og det involverer at vi skal bli foreldre til 0,1 eller 2 barn i mai. Jeg kjenner at jeg ikke tørr å ønske meg engang, bortsett fra 0 selvfølgelig!! Tar gjerne 2 hvis alternativet er ingen!! Haff!! Jeg gruer meg.... Mannen bare gleder seg og tar gjerne tvillinger! Fint å vite det da :D

Formen har vært litt bedre i dag mtp kvalmen, ikke like intens, men herrejemeni så trøtt!! Sovna på sofaen rett jeg kom hjem og sov i to timer... Hadde lyst til å legge meg igjen allerede kl. 20!

Men jeg klarer ikke helt å "chatte" i dag - er litt utenpåmegselv. Men skal prøve å være positivt innstilt! Tenk så heldige vi er som skal få se ett (eller to) bankende hjerte(r) i morgen!!! :D

Såååå spent jeg og ;-)
 
Håper du kan skrive litt om hvordan dere opplevde tidlig UL! Er det snart uke 7 du tok den i nå?:)
 
Back
Topp