2 vil bli 3

Ja ikke sant?! :joyful:
Var hos legen og tok prøve i dag, får sikkert svar i morgen. Fortsatt ikke fått testene mine i posten da og har ikke testa siden lørdag nå og det føles kjempelenge ut siden. Elsker hver test som er sterkere <3 Får ikke nok av de.
Skal i vertfall teste til og med torsdag som er min egentlige test-dag. Så får jeg se hva jeg gjør videre.
Er jo betryggende med de kroppslige symptomene man kjenner også; brystene; Au! mensmurringer, trøtthet, kalde føtter(som jeg forsøker å holde varme).. kommer ikke på mer. Så får vel prøve å lytte litt til kroppen og roe meg litt med det også.
Ikke lyst på kaffe lenger heller. Jeg som er en kaffekjerring til vanlig :D

Ser du har termin 28.oktober. Jeg blir 30år to dager før og kan trygt si at du er heldig som får oktoberbarn. Eksemplariske barn. Helt objektiv vurdert altså :angelic: ;) Bare litt over en mnd igjen til du får møte mageboeren jo!:love7 Syns du nettopp ble gravid, husker jeg fulgte spent med i dagboka di hver dag den tiden du ruget og endelig testet positiv. Tiden går så fort!
 
Ja ikke sant?! :joyful:
Var hos legen og tok prøve i dag, får sikkert svar i morgen. Fortsatt ikke fått testene mine i posten da og har ikke testa siden lørdag nå og det føles kjempelenge ut siden. Elsker hver test som er sterkere <3 Får ikke nok av de.
Skal i vertfall teste til og med torsdag som er min egentlige test-dag. Så får jeg se hva jeg gjør videre.
Er jo betryggende med de kroppslige symptomene man kjenner også; brystene; Au! mensmurringer, trøtthet, kalde føtter(som jeg forsøker å holde varme).. kommer ikke på mer. Så får vel prøve å lytte litt til kroppen og roe meg litt med det også.
Ikke lyst på kaffe lenger heller. Jeg som er en kaffekjerring til vanlig :D

Ser du har termin 28.oktober. Jeg blir 30år to dager før og kan trygt si at du er heldig som får oktoberbarn. Eksemplariske barn. Helt objektiv vurdert altså :angelic: ;) Bare litt over en mnd igjen til du får møte mageboeren jo!:love7 Syns du nettopp ble gravid, husker jeg fulgte spent med i dagboka di hver dag den tiden du ruget og endelig testet positiv. Tiden går så fort!

Regner med at denne var ment til meg!![emoji5][emoji5]

Så bra du har tatt hcg hos legen! Men skjønner godt du vil sjekke med tester likevel, er utrolig tilfredsstillende å se at de bare blir sterkere[emoji173]️[emoji173]️

Veldig spennende symptomer du har!! Helt sikker på at dette kommer til å gå helt strålende! Husker jeg var glad jeg hadde masse symptomer! Jeg ble stresset de dagene jeg kjente mindre, var sikker på at det gikk galt! Men det er jo heeelt normalt at symptomene varierer fra dag til dag[emoji12][emoji12]

Jeg synes ikke tiden har gått så fort! Eller, ikke frem til uke 18 og OUL! Da skøyt tiden virkelig fart! Nå som det nærmer seg så har sen begynt å bremse litt igjen! Men det er vel helt normalt![emoji12] vi er snaart i mål med det som skal gjøres hjemme![emoji5] og så fort vi kommer oss til 37+0 så kan han mer enn gjerne bare komme[emoji173]️[emoji173]️

Så himla glad for at du kommer etter nå[emoji173]️ vi starta vel opp ca samtidig gjorde vi ikke?[emoji5]
 
Var nok til deg ja :D Venter spent på å få vite svar i dag, men hun legen min sender det gjerne ikke ut før på slutten av dagen kjenner jeg henne rett. Men får bare satse på at alt er bra *krysser alt jeg kan krysse*

I dag er en sånn dag med mindre symptomer, men samtidig så vet jeg at jeg kjenner mest ut på kveldene så får bare håpe det tar seg opp litt utover dagen. Beroligende å høre at du også hadde det sånn :thumleft

Må vel begynne å tenke på å pusse opp litt igjen vi også om vi skal få laget til et fint barnerom. Herlighet, rart å skrive at vi skal ha barnerom her hjemme hos oss. Men jeg elsker tanken på det :D

Tror vi var sånn ca likt ut. Husker vertfall at vi lå veldig likt i løypa på ett av forsøkene. Håper de kommende ukene går fort for oss begge :signs003
 
Photo Collage_20180919_150124746-1440x1440.jpg
Blodprøver 11dp5dt viste
Tsh: 4,14
Fritt t4:19,5
Fritt t3: 4,0
Hcg: 376(11dp5dt)- 779(13dp5dt)

Kun to uker siden jeg økte stoffskiftemedisin så fortsetter med samme dosering og nye stoffskifteprøver om 4 uker fra mandag.

Tok test i går og i dag, men føler de var helt like. Håper sånn på at teststreken skal bli sterkere enn kontrollstreken snart!
 
Last edited:
Photo Collage_20180922_083258764-1440x1440.jpg
5+0 i dag og nå har strimmeltesten endelig blitt så sterk som den kan bli tror jeg :dance008:Heartpink jippiiiiiiiiiii!
Gleder meg til mandag er forbi fordi da er jeg komt lenger enn da jeg mistet min andre graviditet. Føler nesten det er en milepæl i seg selv
 
Vis vedlegget 275626 5+0 i dag og nå har strimmeltesten endelig blitt så sterk som den kan bli tror jeg :dance008:Heartpink jippiiiiiiiiiii!
Gleder meg til mandag er forbi fordi da er jeg komt lenger enn da jeg mistet min andre graviditet. Føler nesten det er en milepæl i seg selv

Hipp hurra!! Alle små milepæler er helt fantastiske å komme seg forbi[emoji1348][emoji1348]
 
Lenge siden sist oppdatering nå.
Jeg er plutselig kommet til uke 7+5.
Symptomene har vært kvalme som kommer og går, brystene føles større/tyngre/varmere. Og ellers lite plaget. Kvalmen er det som har vært værst egentlig. Hadde igjen noe kvalmestillende etter blindtarmsoperasjonen som har fungert bra de gangene det har stått på som værst, men ellers er ro og kvile den store nøkkelen enkelt og si, men ikke alltid like lett å gjennomføre. Kjenner på det at jeg skal bare være glad for alle symptomer igrunn, tenk så heldig jeg er som faktisk talt etter 4,5år endelig er gravid

Skal til ultralyd på mandag. Da vil jeg være 8+2 og håper så inderlig å få se et bankende hjerte ❤️
Samboeren har sagt på eget initiativ at han vil være med og han kom stolt og viste meg en body han hadde bestilt på nettet med metallica-logoen på har også innstallert den preglife-appen på telefonen hans og han bruker den what a man. Blir nesten litt forelska på nytt
 
Lenge siden sist oppdatering nå.
Jeg er plutselig kommet til uke 7+5.
Symptomene har vært kvalme som kommer og går, brystene føles større/tyngre/varmere. Og ellers lite plaget. Kvalmen er det som har vært værst egentlig. Hadde igjen noe kvalmestillende etter blindtarmsoperasjonen som har fungert bra de gangene det har stått på som værst, men ellers er ro og kvile den store nøkkelen enkelt og si, men ikke alltid like lett å gjennomføre. Kjenner på det at jeg skal bare være glad for alle symptomer igrunn, tenk så heldig jeg er som faktisk talt etter 4,5år endelig er gravid

Skal til ultralyd på mandag. Da vil jeg være 8+2 og håper så inderlig å få se et bankende hjerte [emoji173]️
Samboeren har sagt på eget initiativ at han vil være med og han kom stolt og viste meg en body han hadde bestilt på nettet med metallica-logoen på har også innstallert den preglife-appen på telefonen hans og han bruker den what a man. Blir nesten litt forelska på nytt

Så spennende med snart TUL og at du har kommet så langt[emoji173]️[emoji173]️ dette er en terminspire[emoji173]️[emoji173]️
 
Lykke til på ultralyd imorgen! Så koselig at mannen er så engasjert!
 
Masse lykke til imorra[emoji7][emoji7]
 
For en deilig følelse og enorm lettelse hjertet slo og den ble målt til en dag lenger enn mine egne beregninger.
Nå tenker vi å spre nyheten til foreldrene våre i løpet av uka. Gleder meg sånn vet de komme til å bli så gla. blir første barnebarnet på begge sider.

Bestilt ny UL til uke 12
IMG_20181015_120321-2268x3024.jpg
 
Såå herlig! Gratulerer så mye [emoji7]
 
Nydelig[emoji173]️[emoji173]️[emoji8] gratulerer såå mye[emoji173]️[emoji173]️
 
Skriver litt igjen for første gang på evigheter. Alt står bra til med meg og lille i magen. Formen er fin og jeg er i 100% arbeid i hjemmesykepleien. Har vært på OUL der alt så bra ut. Tok ekstra UL for å få vite kjønn da navlestrengen lå som et nøste mellom beina på OUL og det da var umulig å se kjønn.

Vi venter en gutt! Termin 24.mai
Er i uke 21+3 nå. Ble flyttet fra opprinnelig termin 28.mai regnet ut fra innsettdato. Helt greit å bli flytta den veien, regner med han kommer når han er klar.
Har nylig begynt å kjenne tydelige bevegelser der inne fra, men ikke kjent noe særlig på utsiden enda.

Planlegger å pusse opp litt nå og handle inn en hel del utstyr nå fremover. Må lese meg opp på mye har jeg skjønt, men skal kose meg med det ☺️
 
Last edited:
Så herlig oppdatering:Heartred og gratulerer med en liten gutt på vei :Heartblue
 
Dag 7 over termin nå og vannet gikk i natt rett før 03:30:wideyed:. Våknet av at det begynte å renne og rakk akkurat frem til do uten at det ble søl i seng eller på gulv :D
Hatt kun noen lette rier med varierende hyppighet, varer 45-65sekund og kommer med 3-20 minutters mellomrom. Fått sove litt mer heldigvis og skal på kontroll på sykehuset kl 13.
Skal snart bli mamma jo! Endelig! :love017
 
Last edited:
Lykke til med siste innspurt ❤️
 
Ååh, masse lykke til med fødselen!! Tenk, nå er du straks mammma❤️❤️
 
Back
Topp