2 vil bli 3

Så bra!![emoji7][emoji7]

Jeg hadde bestemt meg for å ta det, så jeg ringte rundt! Jeg sa ikke noe til St.Olavs om det da[emoji6][emoji6]
Det kommer ikke jeg heller til å gjøre. Har lest litt rundt om kring at de har reagert negativt på det så da er det like greit å droppe å si det :)
Her vil jeg følge med :)
Ganske ny her, så innom og snoker og gjør meg kjent :)
Velkommen skal du være :)
 
Last edited:
Scratching var smertefullt, men nå er det gjort! Gikk heldigvis fort selve scratchingen. Det som gjorde mest vondt var når han satt en klipe i livmorhalsen for å kunne dra i den for å komme til skikkelig. Hadde tatt Paracet en time i forkant. Følte ingen hjelp av den underveis, men ingen smerter etterpå. Kun litt blod første gang jeg var på do. Krysser det vi kan for at det hele er verdt det til slutt!

Da venter vi bare på mensen så er vi i gang igjen ☺️ IKM ca 24-25august.
 
Scratching var smertefullt, men nå er det gjort! Gikk heldigvis fort selve scratchingen. Det som gjorde mest vondt var når han satt en klipe i livmorhalsen for å kunne dra i den for å komme til skikkelig. Hadde tatt Paracet en time i forkant. Følte ingen hjelp av den underveis, men ingen smerter etterpå. Kun litt blod første gang jeg var på do. Krysser det vi kan for at det hele er verdt det til slutt!

Da venter vi bare på mensen så er vi i gang igjen [emoji5] IKM ca 24-25august.

Er ikke særlig behagelig nei, men håper scratching kan utgjøre forskjellen denne gangen[emoji7][emoji7] masse lykke til med forsøk[emoji173]️[emoji173]️

Skal du ha lang eller kort protokoll?[emoji5]
 
Skal du ha lang eller kort protokoll?[emoji5][/QUOTE]

Fryseforsøk. Bruke en av mine tre blastoer som ligger i frysedisken der.
Er litt usikker på om jeg skal velge naturlig eller substitutert syklus(har papirer til begge deler og får velge selv). Kjenner jeg blir stresset av tanken på at alt blir avbrutt om man får eggløsning på de to dagene(tirsdag?/onsdag?husker ikke helt hvilke dager).
Min egen syklus har variert mellom 26-70dager nå siste halvåret så jeg vet ikke helt jeg. Råd mottas med stoooooor takk
 
Skal du ha lang eller kort protokoll?[emoji5]

Fryseforsøk. Bruke en av mine tre blastoer som ligger i frysedisken der.
Er litt usikker på om jeg skal velge naturlig eller substitutert syklus(har papirer til begge deler og får velge selv). Kjenner jeg blir stresset av tanken på at alt blir avbrutt om man får eggløsning på de to dagene(tirsdag?/onsdag?husker ikke helt hvilke dager).
Min egen syklus har variert mellom 26-70dager nå siste halvåret så jeg vet ikke helt jeg. Råd mottas med stoooooor takk[/QUOTE]




Stemmer det, du har blastoer på frys du ja!! Det er jo godt å slippe ny runde med uttak da!

Tja, ikke lett å si! Jeg spurte ifht suksessrate på begge to metodene, og fikk vel beskjed om at det var litt større sjans til å lykkes med naturlig, men at det ikke var stor forskjell! Jeg har hatt 3 stimulerte og 1 naturlig fryseforsøk! Må si jeg virkelig foretrekker stimulert!!! Men jeg hadde så og si ingen bivirkninger på hormonene, og det har jo noe å si! Syntes naturlig var helt pyton med tanke på dette å få EL på riktig dag (du kan ikke få positiv mandag og tirsdag når det er blasto du skal sette inn)! Og det at jeg måtte ha positiv test på morgenurin! Jeg ble helt nervevrak av hele opplegget!

Jeg ble gravid på et stimulert, men mista i uke 6! Jeg har 5 blasto på frys som kan brukes til søskenforsøk! Og jeg kommer til å ønske stimulert[emoji5]
 
Oj,mensen kom i går?! Den skulle jo komme 13-14 august..
Kanskje den kom tidligere pga scratching på mandag som var?
Jaja. Bestemte meg raskt for å gå for styrt forsøk. Har startet progynova, så får ringe st.olavs over helga :)
 
Vært på UL i dag for å kontrollere cyste som ble funnet 2juni ved kontroll etter koniseringen. Den var på 24,5mm da. I forrige uke ved scratching var den 18-19mm og nå i dag var den helt borte Fjoh!
St.olavs ville jeg skulle kontrollere stoffskiftet igjen og det skal jeg gjøre i morgen tidig
 
Avbrutt igjen. For lavt stoffskifte med tsh 6,6. For noe herk! Oppjustering av levaxindose og ny blodprøve om 8-10uker! Brukte å være 6-8uker tidligere.. Enda lengre å vente. Akkurat nå kjennes det ut som det aldri vil gå vår vei. Det kommer alltid noe i veien

Lei av avbrutt nå.
-Avbrutt pga ingen egg ut ved første ivf
-6mnd ufrivillig venting på nytt ivf pga oppstart og justering av levaxindose i 6mnd
-Avbrutt pga ingen befruktning ved andre ivf
-Avbrutt pga blindtarmbetennelse under stimulering til tredje ivf
-Avbrutt pga celleforandring og koniseringen under tablettbehandling mot første fryseforsøk. 8mnd ufrivillig pause før vi kunne gå i gang igjen.
- Og nå på nytt avbrutt i tablettbehandling mot fryseforsøk pga det trengs justering av stoffskiftemedisin.

Hvorfor spiller ikke kroppen min på mitt lag?!
 
Last edited:
Avbrutt igjen. For lavt stoffskifte med tsh 6,6. For noe herk! Oppjustering av levaxindose og ny blodprøve om 8-10uker! Brukte å være 6-8uker tidligere.. Enda lengre å vente. Akkura nå kjennes det ut som det aldri vil gå vår vei. Det kommer alltid noe i veien

Lei a avbrutt nå.
-Avbrutt pga ingen egg ut ved første ivf
-6mnd ufrivillig venting på nytt ivf pga oppstart og justering av levaxindose i 6mnd
-Avbrutt pga ingen befruktning ved andre ivf
-Avbrutt pga blindtarmbetennelse under stimulering til tredje ivf
-Avbrutt pga celleforandring og koniseringen under tablettbehandling mot første fryseforsøk. 8mnd ufrivillig pause før vi kunne gå i gang igjen.
- Og nå på nytt avbrutt i tablettbehandling mot fryseforsøk pga det trengs justering av stoffskiftemedisin.

Hvorfor spiller ikke kroppen min på mitt lag?!

Nei, nei og nei[emoji17][emoji17] føler så inderlig med deg og vet ikke helt hva jeg skal si!!! Dette er jo bare kjempe urettferdig!! Sender deg gode tanker og klemmer hvertfall[emoji173]️[emoji173]️
 
Har glemt å oppdatere her, men det ble ikke avbrutt likevel. Jeg var nok litt for raskt ute med å skrinlegge alt, ble bare så fortvilt der og da og regnet med det kom til å gå åt skogen denne gangen her også.

Dosen min med stiffskiftemedisin ble oppjustert og forsøket gikk som planlagt. Innsett av opptint blasto 6 september❤️ testdag torsdag 20/9.
 
Har glemt å oppdatere her, men det ble ikke avbrutt likevel. Jeg var nok litt for raskt ute med å skrinlegge alt, ble bare så fortvilt der og da og regnet med det kom til å gå åt skogen denne gangen her også.

Dosen min med stiffskiftemedisin ble oppjustert og forsøket gikk som planlagt. Innsett av opptint blasto 6 september[emoji173]️ testdag torsdag 20/9.

Tok en test mandag som var blank. Og onsdag 6dp5dt fikk jeg to streker:happy093 Er så glad! [emoji173]️
blodprøve på mandag.

Ååååh[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️ såå fantastisk!!! Gratulerer såå mye!! Endelig ble det din tur også[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Tok en test mandag som var blank. Og onsdag 6dp5dt fikk jeg to streker:happy093 Er så glad! [emoji3590]
blodprøve på mandag.
Hurra[emoji173][emoji173][emoji173][emoji173] Gratulerer så mye[emoji2956][emoji7]
 
Gratulerer!! :)
 
Så fantastisk bra [emoji4] Gratulerer så mye [emoji171]
 
Gratulerer ❤️ :joyful:
 
Takk alle ❤️
Tok en digital for første gang i dag, 10dp5dt. Tror jeg har regnet riktig: 4+1.
IMG_20180916_081606-2268x3024.jpg

Klarer ikke å slutte å ta tester tror jeg. Er så redd for at det skal snu og at de blir svakere. Da jeg ble gravid i 2015 tok jeg bare tester to dager rundt ikm så var jeg ferdig, så endte det jo i SA 5+2. Er livredd for det nå og føler derfor en slags trygghet i å følge med. Har brukt opp lageret mitt nå, men har heldigvis flere på vei i posten
 
Last edited:
Takk alle [emoji173]️
Tok en digital for første gang i dag, 10dp5dt. Tror jeg har regnet riktig: 4+1.
Vis vedlegget 275037
Klarer ikke å slutte å ta tester tror jeg. Er så redd for at det skal snu og at de bli svakere. Da jeg ble gravid i 2015 tok jeg bare tester to dager rundt ikm så var jeg ferdig, så endte det jo i SA 5+2. Er livredd for det nå og føler derfor en slags trygghet i å følge med. Har brukt opp lageret mitt nå, men har heldigvis flere på vei i posten

For et nydelig syn[emoji7][emoji7]

Skjønner godt den tryggheten med å måtte teste! Men er nok ikke så lenge til du ikke får sterkere streker! Så ta heller hcg-prøver hos legen om du vil følge med på stigning![emoji5] det er tryggest! Jeg ga meg først på testdag, og så tok jeg nye 5+0 for å se om jeg fikk 3+ på digital[emoji7] det gjorde jeg, så da kasta jeg inn testehåndkle[emoji23] tror jeg endte opp på 40 tester totalt, men da starta jeg allerede 6 dpo for å teste ovitrelle ut[emoji12][emoji12]
 
Gratulerer så mye [emoji3590][emoji3590]
 
Back
Topp