2 vil bli 3

Lest litt i dagboka di.
Håper det går bra med deg, og at dere snart er i gang med nytt forsøk!
 
Takk for klemmer og gode ønsker [emoji170]
Har fått svar på biopsi at jeg har CIN3-forandringer og skal inn til konisering i 9 januar. Syns selv det var lenge å vente, men får ikke komme inn tidligere(har prøvd å tigge til meg time før jul, men alt var fullt).
Usikker på hvor lenge jeg må vente etter koniseringen før vi kan gå i gang igjen. Syns gynekologen min da noe om 4 uker etter koniseringen, men man må vel ha en kontrollprøve for å se at alt er borte?
Får vel vite mer 9 januar :)
 
Koniseringen gikk fint. Kjente litt sviing, ellers ingenting. Skal inn til kontroll om 4mnd.

Hun sa det vanligvis ikke anbefales å bli gravid før det ha gått 6mnd pga det skal få gro skikkelig til. Når jeg var og tok biopsi mente han at vi sannsynligvis kunne gå i gang igjen etter 6uker etter koniseringen. Vil jo helst gå i gang så snart som mulig... Vet jo om at mange har blitt natulig gravide før det er gått 6mnd og det har gått helt fint.

Tenkte å ringe st.olavs om 4uker å spørre. Om noen har erfaring blir jeg veldig glad for om du deler! :)
 
Så bra konisering er vel gjennomført[emoji173]️ og hååper du snart er igang igjen nå!!!
 
Lenge siden sist nå. Ikke så mye nytt å melde annet enn at jeg er oppgitt over at to forskjellige gynekologer gir forskjellig informasjon. Den ene gynekologen(den eneste som har med ivf å gjøre i Ålesund)har sagt at jeg kan begynne fryseforsøk 6uker etter konisering, mens den andre sa at det frarådes å bli gravid før det har gått 6mnd fordi det skal få gro skikkelig til der nede.

Fikk brev om at patologen ikke klarte å vurdere om de hadde fått med alle celleforandringer da kanten av vevet som ble fjernet ble varmeskadet under koniseringen. Så jeg har fått ny time til mikroskopering, cellerprøve og hpv-test i mai(dette er bestilt av den andre gynekologen som ikke har noe med ivf å gjøre, må vente 4mnd etter konisering for ny prøve uten at jeg helt vet hvorfor, er vel ferdig å gro før den tid?!).

Så nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har ringt gyn poliklinikk for å prøve å få kontakt med den ivf-gynekologen men hun i skranken som jeg forsøkte å forklare situasjonen til sa bare at jeg måtte kontakte fastlege for å bli henvist på nytt. Jeg blir bare så oppgitt over hvor firkantet det går an å være..! Jeg har jo nylig vært der og er satt opp til ny time hos dem, jeg ville jo bare finne ut om det var mulighet for å få flyttet timen min. Om hun evt kunne forhøre seg med dr ivf i Ålesund. ""Det er ikke sånn det fungerer", sa hun.

Så i dag har jeg skrevet brev til fastlegen og forklart situasjonen og bedt henne å sende spørsmålet mitt videre til dr ivf. Tungvint system. Håper jeg får svar i løpet av neste uke.

Føler meg SÅ klar for å komme videre nå :) har lest meg litt opp og har funnet ut at jeg har lyst til å prøve scratching i forbindelse med forsøket. Har forstått at det må gjøres mest mulig midt i mellom EL og mens i syklusen før innsett. Har lest en plass at det er en som gjør det i Ålesund, privatpraktiserende gynekolog. Men det var en forumpost fra 2013, så håper han gjør det fortsatt! Hadde vært deilig å slippe å reise til Trondheim kun for det [emoji4]

Er for tiden på syklusdag 54. Har ikke testet for eggløsning eller tempet noe på lenge, men kjenner det kribler litt i fingrene etter å komme i gang igjen.

Ellers så har jeg begynt å trene igjen og er litt stolt av det [emoji123][emoji16][emoji28]
 
Lenge siden sist nå. Ikke så mye nytt å melde annet enn at jeg er oppgitt over at to forskjellige gynekologer gir forskjellig informasjon. Den ene gynekologen(den eneste som har med ivf å gjøre i Ålesund)har sagt at jeg kan begynne fryseforsøk 6uker etter konisering, mens den andre sa at det frarådes å bli gravid før det har gått 6mnd fordi det skal få gro skikkelig til der nede.

Fikk brev om at patologen ikke klarte å vurdere om de hadde fått med alle celleforandringer da kanten av vevet som ble fjernet ble varmeskadet under koniseringen. Så jeg har fått ny time til mikroskopering, cellerprøve og hpv-test i mai(dette er bestilt av den andre gynekologen som ikke har noe med ivf å gjøre, må vente 4mnd etter konisering for ny prøve uten at jeg helt vet hvorfor, er vel ferdig å gro før den tid?!).

Så nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har ringt gyn poliklinikk for å prøve å få kontakt med den ivf-gynekologen men hun i skranken som jeg forsøkte å forklare situasjonen til sa bare at jeg måtte kontakte fastlege for å bli henvist på nytt. Jeg blir bare så oppgitt over hvor firkantet det går an å være..! Jeg har jo nylig vært der og er satt opp til ny time hos dem, jeg ville jo bare finne ut om det var mulighet for å få flyttet timen min. Om hun evt kunne forhøre seg med dr ivf i Ålesund. ""Det er ikke sånn det fungerer", sa hun.

Så i dag har jeg skrevet brev til fastlegen og forklart situasjonen og bedt henne å sende spørsmålet mitt videre til dr ivf. Tungvint system. Håper jeg får svar i løpet av neste uke.

Føler meg SÅ klar for å komme videre nå :) har lest meg litt opp og har funnet ut at jeg har lyst til å prøve scratching i forbindelse med forsøket. Har forstått at det må gjøres mest mulig midt i mellom EL og mens i syklusen før innsett. Har lest en plass at det er en som gjør det i Ålesund, privatpraktiserende gynekolog. Men det var en forumpost fra 2013, så håper han gjør det fortsatt! Hadde vært deilig å slippe å reise til Trondheim kun for det [emoji4]

Er for tiden på syklusdag 54. Har ikke testet for eggløsning eller tempet noe på lenge, men kjenner det kribler litt i fingrene etter å komme i gang igjen.

Ellers så har jeg begynt å trene igjen og er litt stolt av det [emoji123][emoji16][emoji28]

Jøye meg så mye styr alt dette skulle føre med seg da!!!! Nå fortjener du virkelig å komme i gang igjen!! Har du hørt med St.Olavs? Om hvor lenge de mener du bør vente!? Jeg tror jeg ville spurt dem![emoji1303][emoji1303]

Og ang scratching, jeg tok det før forsøket nå! Og det virker som det var lurt[emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
 
Jøye meg så mye styr alt dette skulle føre med seg da!!!! Nå fortjener du virkelig å komme i gang igjen!! Har du hørt med St.Olavs? Om hvor lenge de mener du bør vente!? Jeg tror jeg ville spurt dem![emoji1303][emoji1303]

Og ang scratching, jeg tok det før forsøket nå! Og det virker som det var lurt[emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]
Har ikke hørt med dem nei, har bare lest i et forum en plass om noen andre som tilhørte st.olavs at de fikk beskjed om å vente en mnd etter konisering. Skal vente til jeg forhåpentligvis får svar fra gynekologen på sykehuset her så ta videre kontakt med st.olavs [emoji108][emoji4]

Ble nok veldig inspirert til scratcing etter å ha fulgt deg ;) hadde ikke helt greie på hva det dreide seg om før jeg så hvor a du har skrevet om det. Gratulerer så mye med nydelige tester! [emoji7]Det er så himla fortjent, endelig! Det gir motivasjon til å fortsette og håp om at det skal gå for oss andre langtidsprøvere også en vakker dag [emoji177]
 
Har ikke hørt med dem nei, har bare lest i et forum en plass om noen andre som tilhørte st.olavs at de fikk beskjed om å vente en mnd etter konisering. Skal vente til jeg forhåpentligvis får svar fra gynekologen på sykehuset her så ta videre kontakt med st.olavs [emoji108][emoji4]

Ble nok veldig inspirert til scratcing etter å ha fulgt deg ;) hadde ikke helt greie på hva det dreide seg om før jeg så hvor a du har skrevet om det. Gratulerer så mye med nydelige tester! [emoji7]Det er så himla fortjent, endelig! Det gir motivasjon til å fortsette og håp om at det skal gå for oss andre langtidsprøvere også en vakker dag [emoji177]

Mange som lykkes etter scratching altså!! Og jeg håper det gjør at embryoet som nå har festa seg fester seg skikkelig godt fast og blir til en terminspire[emoji173]️[emoji173]️ er jo fortsatt tidlig, men det ser hvertfall lovende ut! Nå gleder jeg meg til mandag og offisiell testdag! Føler meg jo nesten litt «kriminell» siden det ikke er testdag ennå og jeg er så sikker[emoji23]

Håper inderlig at du lykkes snart også!![emoji173]️[emoji173]️
 
Tiden går uten at det skjer så mye utvikling på prøvefronten. Prøver selv hver mnd. Sjekker slim og kjenner det på meg at jeg blir varm og etterhvert får ømme bryst etter eggløsning har vært, men orker ikke å stresse med eggløsningstester. Har begynt å leve livet mer og ikke la den ufrivillige barnløsheten begrense meg/oss. Har lagt litt planer for sommeren uten å tenke; "men hva hvis jeg blir gravid da kan jeg ikke...".. sånn som jeg har tenkt tidligere. Nå får vi bare ta det som det kommer :)

Står stille hos oss da jeg har ventet på ny time til celleprøve og hpv-test som kunne tas 4mnd etter koniseringen. Fikk brev fra sykehuset om at jeg skulle få tildelt time i uke 19, men at eksakt dato og klokkeslett ville komme senere. Gikk ivrig til postkassen hver dag uken før og den uka uten å få innkalling. Ringte dem tirsdagen uka etter og fikk vite at de hadde utsatt meg til midt i juni.
Bestilte meg derfor time til privat gynekolog som tok prøvene i går. Han sa det "så friskt ut" der nede og at han så ingen grunn til å vente med fryseforsøk til vi hadde svar på prøvene. Hpv-test kunne ta hele 6 uker å få svar på sa han :eek: han fant en cyste på 24,5mm på venstre eggstokk. Har ikke hatt det et før. Men kan jo være mange årsaker til cyster på eggstokkene har jeg forstått, og de fleste ufarlige og går over av seg selv. Håper bare ikke det skal sette en stopper for fryseforsøk-oppstart!

Ringte st.olavs i går, så de ringer vel tilbake i løpet av dagen i dag. Håper på innsett i naturlig syklus, som da forhåpentligvis betyr innsett i midten av juni. Er nå på syklusdag 5. Tidligere har syklusene mine vært veldig varierende på lengde, 35-60dg, men de tre siste har vært fra 26-33dg. Håper den skal holde seg på samme nivå slik at det kan bli innsett før de tar sommerferie på st.olavs. Håpe håpe! Men spørs om ikke den cysten skal sette en stopper for det, får prøve å tenke positivt til det motsatte er bevist. Hadde egentlig ikke regnet med innsett før etter sommeren nå siden det drøyde sånn ut med celleprøve-timen, men nå øyner jeg håp. Og går det ikke nå før de tar ferie så får jeg trøste meg med at da kan jeg planlegge bedre slik at jeg rekker en scratching før neste forsøk. Gjelder å se det positive i det man kan [emoji23]

Spent på morgendagens telefon :)

OPPDATERING: må vente til august. Må få svarene på celleprøve og hpv-test, i tillegg til cystekontroll tidlig i syklusen jeg skal bruke og evt tappe den hvis den fremdeles er der. Satser på naturlig syklus per nå siden de tre siste har vært någenlunde stabile. Vil prøve å få gjort scratching i syklusen før innsett. Har også fått overskuddsprednisolon fra en venninne som jeg vurderer å ta.
 
Last edited:
Positiv nyhet: negativ celleprøve og hpv-test [emoji122] fikk mensen i går også. Venter på neste eggløsning nå for å få ordnet scratching før neste forsøk nå [emoji7]
Har også blitt oppdaget en cyste på ene eggstokken på 24mm tror jeg det var. Men slik jeg forstod det så ville de bare stikke hull på den tidlig i syklusen jeg skal ha innsett i, om den fortsatt er der. Så forhåpentligvis skaper ikke dine noe trøbbel. *Bank i bordet*

Skal i mellomtiden til Stockholm på Ed Sheran-konsert på lørdag som kommer. Jeg og mannen da vetdu, booste litt romance før nytt forsøk [emoji85][emoji39][emoji9] Gleeeeder meg [emoji4]
 
Last edited:
Positiv nyhet: negativ celleprøve og hpv-test [emoji122] fikk mensen i går også. Venter på neste eggløsning nå for å få ordnet scratching før neste forsøk nå [emoji7]
Skal i mellomtiden til Stockholm på Ed Sheran-konsert på lørdag som kommer. Jeg og mannen da vetdu, booste litt romance før nytt forsøk [emoji85][emoji39][emoji9] Gleeeeder meg [emoji4]

Så flott at du er tilbake og endelig klar for nytt forsøk[emoji7][emoji7] blir spennende å følge deg fremover nå[emoji173]️[emoji173]️
 
Wohoooo!
Tips til hvem som utfører scratching i Ålesund eller Trondheim tas i mot med takk [emoji16][emoji106]
Vis vedlegget 268666

Jippi!![emoji7][emoji7]

Jeg tok scratching hos sentrum gynekologi i Trondheim! Veit Spiren også gjør det! Medicus gjør, men ville ikke utføre det på meg siden jeg hadde behandlingen ved St.Olavs!

Lykke til[emoji7]
 
Jippi!![emoji7][emoji7]

Jeg tok scratching hos sentrum gynekologi i Trondheim! Veit Spiren også gjør det! Medicus gjør, men ville ikke utføre det på meg siden jeg hadde behandlingen ved St.Olavs!

Lykke til[emoji7]
Takk! Må ha alarmen på tidlig i morgen for å ringe rundt. Hadde du ringt rundt og hørt før du bestemte deg for scratching eller ble det litt på sparket slik som her? Har jo så uregelmessige sykluser så hadde jo ikke kunne "satt av" plass til meg likevel tenkte jeg.
Håper bare noen kan hjelpe meg. Skal forsøke hos min faste gynekolog (her i Ålesund) først, men tviler på han gjør det. Men håper i det lengste!
 
Jippi! får gjort scratching her jeg bor!

Så bra!![emoji7][emoji7]

Jeg hadde bestemt meg for å ta det, så jeg ringte rundt! Jeg sa ikke noe til St.Olavs om det da[emoji6][emoji6]
 
Her vil jeg følge med :)
Ganske ny her, så innom og snoker og gjør meg kjent :)
 
Back
Topp