2. Trimester ?

Fra wikipedia! :D

Et svangerskap varer normal i tre trimestre (9 måneder). Det er vanlig å dele svangerskapet inn i faser på grunnlag av hvilket trimester kvinnen/fosteret er i. Organutvikling skjer i hovedsak i første trimester, vekst i andre og tredje.

  • 1. trimester:
    • 1.-4. uke = 1. mnd
    • 5.-9. uke = 2. mnd
    • 10.-13. uke = 3. mnd
  • 2. trimester:
    • 14.-18. uke = 4. mnd
    • 19.-22. uke = 5. mnd
    • 23.-27. uke = 6. mnd
  • 3. trimester:
    • 28.-31. uke = 7. mnd
    • 32.-36. uke = 8. mnd
    • 37.-40. uke = 9. mnd
 
Har vært forvirret av de ulike appene jeg og, og like uklok etter denne lesingen- hehe :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legene på sykehuset sier at 2 trimester begynner etter å ha passert uke 12, det samme sier NHI (side legene benytter seg av) og alle de "gravid" sidene :) Wikipedia er skrevet av "vanlige" mennesker og ikke nødvendigvis fagfolk. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sånn jeg har lært/lest
1 trimester 4-12 uker
2 trimester 13-28 uker
3 trimester 29-40 uker

Slik har jeg lært det også, legen på sykehuset sa at jeg var inne i 2 trimester da jeg var der på UL :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Legen jeg var hos svarte at da må man jo bare dele svangerskapet i tre. Hørtes veldig tilfeldig og rart ut syns jeg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Men min lilla app gikk over til 2.trimester 14+0, og om du går inn på ukesoversikten og trykker på uke 15 som er først i trimester to så står det i parantes bak 15 (14+0-14+6) ;) dermed går det fra 14+0.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Min lilla app har ennå ikke gått over til 2 trimester. Ennå det står i oversikten slik som du skriver over. Er 14+6 i dag.
 
Så rart! Må jeg slette den og laste ned på nytt kanskje?

Vis vedlegget 62140

Jeg har skjønt det slik at de som har den på norsk (på iphone) så går den over til 2.trimester ved 15+0 ;s
Mens de som har den på svensk (android-telefoner) får den til å gå over til 2.trimester ved 14+0.
 
Du kan jo prøve å bare skifte litt på datoen så ta tilbake igjen for å se om det står 2 trimester da.
Sånn ser min ut.


Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

De på svensk bytter 14+0 og de på norsk bytter 15+0 ;S
 
Jeg har skjønt det slik at de som har den på norsk (på iphone) så går den over til 2.trimester ved 15+0 ;s
Mens de som har den på svensk (android-telefoner) får den til å gå over til 2.trimester ved 14+0.

Aha, det var jo merkelig! Men da skal den vel bytte til 2 trimester i morgen da i alle fall :)
 
Aha, det var jo merkelig! Men da skal den vel bytte til 2 trimester i morgen da i alle fall :)

Ja, kjempemerkelig. Den norske versjonen der er den eneste tingen som regner 2.trimester fra 15+0.... Har ikke sett det noe annet sted ; p Du er nok allerede i 2.trimester, men godt å se det står det innpå der likevel ; )
 
Ja, kjempemerkelig. Den norske versjonen der er den eneste tingen som regner 2.trimester fra 15+0.... Har ikke sett det noe annet sted ; p Du er nok allerede i 2.trimester, men godt å se det står det innpå der likevel ; )

Hm det som er forklaringa.... Får vente til onsdag da jeg før jeg ser det der :)
 
Så merkelig! Min norske sier også første trimester enda. 14+2


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp