2. Trimester ?

Det ble endret på min app til idag, så nå står det trimester: 2 ;)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Jøss. Jeg må slette den å laste ned på nytt:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det hjalp ikke. Så merkelig

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Men, hehe, det er jo sant?! Det er jo ikke juks! :p når man er 12+2 så har man jo gått gravid i 12 uker og 2 dager, man har jo gått gravid lenger enn 12 uker. da er man jo i den trettende uken ;)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
Det er to måter å regne på og ingen er jo egentlig gal. Å tenke at 12+2 er uke 12 er den medisinske måten men å si uke 13 er vanlig på folkemunne :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er to måter å regne på og ingen er jo egentlig gal. Å tenke at 12+2 er uke 12 er den medisinske måten men å si uke 13 er vanlig på folkemunne :)


De fleste jeg kjenner sier da at de er 12 uker på vei. Men det stemmer at de er i den 13. uken. Helt greit for meg at noen sier at de er 13 uker på vei da, men kjenner det irriterer meg. *hormoner* ;)

Når noen har bursdag, og har blitt f.eks. 5 år, så sier jeg det. Sier ikke at personen er 6 år, selv om den er inne i sitt sjette år.
 
2.trimester starter når du er 15+0!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag gikk min lilla app over i 2. Trimester!:) 15+0. Jihu!:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
De fleste jeg kjenner sier da at de er 12 uker på vei. Men det stemmer at de er i den 13. uken. Helt greit for meg at noen sier at de er 13 uker på vei da, men kjenner det irriterer meg. *hormoner* ;)

Når noen har bursdag, og har blitt f.eks. 5 år, så sier jeg det. Sier ikke at personen er 6 år, selv om den er inne i sitt sjette år.
Hihi godt det ikke bare er meg da ^^


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvor har du funnet ut det ? Har ikke sett noe så sent. Men har sett mye 14+0.

Fant den på den lilla babyappen:) når du kommer i uke 15+0 så håpper den over til 2.trimester :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fulgte den lilla appen sist svangerskap også å den sier at man fra 15+0 er komment inn i 2.trimester! Så nei, man er fortsatt i 1.trimester når man er inne i uke 14:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fulgte den lilla appen sist svangerskap også å den sier at man fra 15+0 er komment inn i 2.trimester! Så nei, man er fortsatt i 1.trimester når man er inne i uke 14:)


Sent from my iPhone using BV Forum

Men min lilla app gikk over til 2.trimester 14+0, og om du går inn på ukesoversikten og trykker på uke 15 som er først i trimester to så står det i parantes bak 15 (14+0-14+6) ;) dermed går det fra 14+0.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hmm..ser ut til at jeg burde laste ned en app jeg også. Har kun babyverden app, men å boken og der står det jo det samme. Hadde en engelsk app, men den stemte overhode ikke med hvor langt jeg var kommet, så sletta den.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Men min lilla app gikk over til 2.trimester 14+0, og om du går inn på ukesoversikten og trykker på uke 15 som er først i trimester to så står det i parantes bak 15 (14+0-14+6) ;) dermed går det fra 14+0.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Veldig rart siden det står 15+0 på min!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Veldig rart siden det står 15+0 på min!


Sent from my iPhone using BV Forum
Står det på min også:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg fikk varsling fra ene appen at jeg var i andre trimester nå. 13+0 mens andre sier jeg ikke er det ennå. :S


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fikk varsling fra ene appen at jeg var i andre trimester nå. 13+0 mens andre sier jeg ikke er det ennå. :S


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, det er visst forskjellig regning på det.. Har funnet ut at i Norge er standard enten 12+0 eller 14+0, men også leger og jordmødre mener forskjellig..;o

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Ja, det er visst forskjellig regning på det.. Har funnet ut at i Norge er standard enten 12+0 eller 14+0, men også leger og jordmødre mener forskjellig..;o

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Uff haha! Kan de ikke bare bli enig??


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp